Η Lufthansa ετοιμάζεται για εξαγορά της ιταλικής ΙΤΑ Airways
Shutterstock
Shutterstock

Η Lufthansa ετοιμάζεται για εξαγορά της ιταλικής ΙΤΑ Airways

Προσφορά αναμένεται να καταθέσει η γερμανική Lufthansa για εξαγορά ποσοστού στον ιταλικό αερομεταφορέα ΙΤΑ Airways, διάδοχο της Alitalia, τις προσεχείς ημέρες, ένα κρίσιμο βήμα για την επιτάχυνση της πλήρους ιδιωτικοποίησης της κρατικής σήμερα ΙΤΑ Airways.

Η ιδιωτικοποίηση της ΙΤΑ που διαδέχθηκε τη ζημιογόνο Alitalia το 2021 έχει αποδειχτεί πονοκέφαλος για την ιταλική κυβέρνηση. Τον Δεκέμβριο πέρασε διάταγμα για πώληση μειοψηφικού ποσοστού αρχικά ώστε να διευκολύνει την πλήρη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

Το διάταγμα απέσυρε την υποχρέωση του ιταλικού υπουργείου Οικονομικών να πωλήσει άμεσα πλειοψηφικό πακέτο της ΙΤΑ Airways, όπως ήταν το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης.

Από τις 18 Ιανουαρίου οι υποψήφιοι διεκδικητές της ΙΤΑ δεν θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στο data room της και σύμφωνα με πληροφορίες η Lufthansa είναι ο μόνος αξιόπιστος ενδιαφερόμενος πλέον. 

Η δεξιά κυβέρνηση της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι είναι αισιόδοξη ότι θα κλείσει το deal αλλά ο γερμανικός αερομεταφορέας τηρεί σιγή ιχθύος.

Το διάταγμα της ιταλικής κυβέρνησης επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους επενδυτές να αγοράσουν ποσοστά συμμετοχής στην ΙΤΑ μέσω ανακεφαλαιοποιήσεων και απαιτεί ότι σε περίπτωση που ο αγοραστής είναι άλλος αερομεταφορέας, θα πρέπει να καταλήξει με πλειοψηφικό ποσοστό στην ΙΤΑ όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών του χώρου των αερομεταφορών, η αξία της ΙΤΑ που πέρυσι είχε λειτουργικές ζημιές 170 εκατ. ευρώ είναι γύρω στα 500 εκατ. ευρώ.

Η Lufthansa μπορεί αρχικά να εξαγοράσει ποσοστό 40% στην ΙΤΑ με συμμετοχή σε ανακεφαλαιοποίηση 300 με 350 εκατ. ευρώ της ιταλικής εταιρείας.

Η Lufthansa είχε αρχικά συμφωνήσει με τον ναυτιλιακό όμιλο MSC να υποβάλλουν μαζί προσφορά για την ΙΤΑ αλλά τον Νοέμβριο η MSC ανακοίνωσε ότι δεν ενδιαφερόταν πλέον για συμμετοχή στον ιταλικό αερομεταφορέα. 

Η προηγούμενη κυβέρνηση της Ιταλίας υπό τον Mario Draghi είχε δεσμευτεί για ένεση άνω του ενός δισ. ευρώ στην ΙΤΑ ενώ στα πλαίσια συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η Ρώμη θα μπορούσε να της χορηγήσει πρόσθετη βοήθεια 250 εκατ. φέτος.

Η περίοδος αποκλειστικών διαπραγματεύσεων με το αμερικανικό private equity fund Certares, τον όμιλο Air France KLM, και την αμερικανική Delta Airlines έκλεισε τον Οκτώβριο του 2022 χωρίς να οδηγήσει σε συμφωνία, αναγκάζοντας την κυβέρνηση να επανεκκινήσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.