Η νέα εποχή των Everest, οι επενδύσεις και οι προκλήσεις
Φωτογραφία αρχείου
Φωτογραφία αρχείου

Η νέα εποχή των Everest, οι επενδύσεις και οι προκλήσεις

Επενδύσεις με επίκεντρο την ανακαίνιση του δικτύου, αλλαγή εταιρικής ταυτότητας νέο λογότυπο, αλλά και νέες προϊοντικές προτάσεις από τον σεφ Βασίλη Καλλίδη περιλαμβάνει η νέα στρατηγική ανάπτυξης που υλοποιούν τα Εverest υπό τον όμιλο Vivartia, επιχειρώντας με ένα ολικό rebranding την είσοδό τους στην νέα εποχή και την αύξηση του μεριδίου αγοράς.

Η αλυσίδα εστίασης Everest που δίδαξε στο ελληνικό κοινό από το 1965 με το πρώτο κατάστημα στην οδό Τσακάλωφ στο Κολωνάκι, αλλάζει λογότυπο στο πλαίσιο rebranding και με Brand Ambassador τον σεφ Βασίλη Καλλίδη, επιχειρεί να εγκαινιάσει μια νέα εποχή εισάγοντας στην αγορά ανανεωμένη γκάμα προϊόντων, που συνδυάζονται με τον καφέ.

«Τα everest ήταν πάντοτε η αλυσίδα συνώνυμο του ξενύχτη, του φοιτητή, του μαθητή. Τώρα ήρθε η ώρα να εξελιχθούν και να φρεσκαριστούν», δήλωσε χθες, μιλώντας στους εκπροσώπους του Τύπου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Vivartia και πρόεδρος του ομίλου Goody’s-Everest, Αθανάσιος Παπανικολάου. «Θέτουμε πλέον τις βάσεις για τα επόμενα χρόνια. Η επόμενη μέρα μας βρίσκει με νέο λογότυπο, ανακαινίσεις καταστημάτων και νέες προϊόντικές γεύσεις», σημείωσε, από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Goody’s-Everest, Ανδρέας Τσουκάλης.

Η αλυσίδα αποτελώντας ένα από τα ιστορικά ελληνικά σήματα franchise καθώς λειτουργεί το 90% του δικτύου της μέσω συνεργασιών δικαιόχρησης, δίνει κίνητρα στους συνεργάτες της προκειμένου να προχωρήσει το εν εξελίξει επενδυτικό πλάνο ανακαινίσεων που καλύπτει ήδη το 60-70% του δικτύου.

Απευθύνει δε επενδυτική πρόταση στην αγορά, προκειμένου και νέοι franchisees, πιθανόν ιδιοκτήτες ανώνυμων καταστημάτων, να ενταχθούν στο δίκτυο υπό την ομπρέλα ενός ισχυρού ομίλου. Σημειώνεται ότι το μέσο κόστος επένδυσης κυμαίνεται σε περίπου 60-70 χιλ. ευρώ, ανάλογα με το κατάστημα και τα entry fees ανέρχονται σε 15 χιλ. ευρώ, με 2-4% royalties.

Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας είναι σε εξέλιξη και ήδη πάνω από 100 καταστήματα έχουν ανακαινιστεί αλλάζοντας ταμπέλα ενώ έως το τέλος του 2023 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ανακαίνισης στο σύνολο του δικτύου. Πρόκειται για σχεδόν 60-70% του δικτύου που αριθμεί πάνω από 200 καταστήματα συνολικά.

Σύμφωνα με τον κ. Παπανικολάου, η υγιής ανάπτυξη αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τα everest τα επόμενα χρόνια, ενώ ως προς τις οικονομικές επιδόσεις, το 2022 αναμένεται να αποδειχθεί μια καλή χρονιά για την αλυσίδα, σε επίπεδο ελαφρώς καλύτερο ακόμη και από το 2019, γεγονός όμως το οποίο συνδέεται και με τις πληθωριστικές τάσεις. Ο ίδιος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην συμβολή από τον κλάδο του τουρισμού.

Βασική στόχευση παραμένει η κάλυψη των μαζικών αναγκών των καταναλωτών, ενώ το ενδιαφέρον της αλυσίδας για τις κλειστές αγορές (αεροδρόμια, malls κλπ) παραμένει πάντοτε ζωηρό.

Ταυτόχρονα, ο όμιλος Goody’s-Everest πραγματοποιεί μικρά και προσεκτικά βήματα στο εξωτερικό, διαθέτοντας αυτή τη στιγμή παρουσία σε 11 χώρες με 16 καταστήματα. Τα τελευταία βήματα που έγιναν ήταν τα Goody’s στην Κύπρο και τα Everest στη Βόρεια Μακεδονία.

Όπως ήταν αναμενόμενο ο κ. Παπανικολάου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στο ενεργειακό κόστος το οποίο για την αλυσίδα έχει τριπλασιαστεί μέσα σε 12 μήνες, ενώ εξακολουθεί να θεωρείται το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον κλάδο της εστίασης συνολικά.

Παρόλα αυτά, τα everest επιχειρούν να καλλιεργήσουν μια ενεργειακή συνείδηση, με στόχο τη μείωση της ενέργειας έως και 15% και μέσω μιας σειράς δράσεων όπως: η τοποθέτηση λαμπτήρων led στο δίκτυο καταστημάτων τα τελευταία δύο χρόνια, η αλλαγή των ενεργοβόρων συσκευών, όπως για παράδειγμα τα κλιματιστικά, καθώς και η λελογισμένη χρήση τους. «Κλείνουμε τα κλιματιστικά και τα φώτα όπου δεν χρειάζονται», τονίστηκε χαρακτηριστικά στο πλαίσιο της εκδήλωσης.

Παρά την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών έως και 30-32% εντός της τρέχουσας χρονιάς, η αλυσίδα έχει συγκρατήσει τις τιμές των προϊόντων, απορροφώντας συνέχεια τα κόστη. «Δεν θέλουμε να προχωρήσουμε σε ανατιμήσεις, ό,τι έχει γίνει ήταν πολύ μικρό», επισημάνθηκε.

Υπενθυμίζεται ότι η Everest ΑΕ Συμμετοχών & Επενδύσεων, που αναπτύσσει όλα αυτά τα χρόνια την αλυσίδα, συγχωνεύθηκε, με απορρόφηση από τη Goody's του ομίλου Vivartia. Βασικοί προμηθευτές της everest είναι εταιρείες του ομίλου, με τις συνέργειες να προβάλλουν ως εχέγγυο για δυνητικούς συνεργάτες της αλυσίδας, ειδικά σε περιόδους κρίσης που οι προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα κλιμακώνονται.

Όπως αποκάλυψε η Chief Operating Officer του ομίλου Goody’s-Everest, Κατερίνα Παπαγεωργίου, «μεγάλο στοίχημα για εμάς ήταν να μπορέσουμε να ανανεώσουμε το ιστορικό λογότυπο το οποίο για περισσότερες από πέντε δεκαετίες δεν είχε πειραχτεί καθόλου».

Το νέο λογότυπο έχει έναν φρέσκο και αυθόρμητο χαρακτήρα, ενώ η νέα εικαστική ταυτότητα της μάρκας διαθέτει μια cool urban αισθητική, η οποία εμπνέεται από τις σημαίες του κόσμου. Το προϊοντικό αποτύπωμα των everest συνοψίζεται στις 3 λέξεις που υπογράφουν το ανανεωμένο λογότυπο: roasted για τη μοναδική ποιότητα του καφέ, toasted για τον πρωταγωνιστή του μενού το sandwich και fresh για τη φρεσκάδα και ποιότητα των υλικών και των προϊόντων.

Η νέα εποχή των everest δεν θα μπορούσε παρά να προβλέπει και την αναβάθμιση της συνολικής γευστικής εμπειρίας του κοινού. Οι νέες προϊοντικές προτάσεις αποτελούν πρωτότυπες και δημιουργικές γεύσεις που φέρουν την υπογραφή του αναγνωρισμένου σεφ Βασίλη Καλλίδη, με μεγάλη εμπειρία και γνώση στην κατηγορία του street food, ο οποίος είναι πλέον brand ambassador των everest.

Σήμερα τα everest αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες εστίασης στην Ελλάδα με περισσότερα από 200 σημεία πώλησης που εξυπηρετούν περισσότερους από 100.000 πελάτες ημερησίως, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα προϊοντικών επιλογών που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης καθημερινότητας καλύπτοντας τις ανάγκες τους σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Παρόλο που τα everest είναι κυρίως γνωστά για το θρυλικό zesto sandwich, έχουν παράλληλα καταφέρει να κυριαρχήσουν και στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά του καφέ, ενώ αποτελούν την πρώτη αλυσίδα στην Ελλάδα που αποφάσισε να προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο χαρμάνια καφέ με διαφορετικά γευστικά χαρακτηριστικά και διαφορετικές τιμές.

Διαβάστε Περισσότερα

Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για το Λέμφωμα

#LightItGreen: Στα «πράσινα» τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, στο «φως» η Ομόνοια