Οι κινεζικές εταιρείες έχουν επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, ιδίως οι εταιρείες που πωλούν τόσο BEV όσο και υβριδικά.
Ηλεκτρικά οχήματα: «Έκρηξη» των πωλήσεων το 2024 με οδηγό την Κίνα
Shutterstock
Shutterstock
Counterpoint Research

Ηλεκτρικά οχήματα: «Έκρηξη» των πωλήσεων το 2024 με οδηγό την Κίνα

Οι κινεζικές εταιρείες έχουν επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, ιδίως οι εταιρείες που πωλούν τόσο BEV όσο και υβριδικά.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν απότομα φέτος, με αιχμή την ανάπτυξη στην Κίνα και την ισχυρή ζήτηση για υβριδικά οχήματα ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της Counterpoint Research

Η έκθεση, που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα, έδειξε ότι οι πωλήσεις μονάδων ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των πλήρως ηλεκτροκίνητων οχημάτων με μπαταρία (BEV) και των υβριδικών, αυξήθηκαν κατά 18% τους πρώτους τρεις μήνες του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. 

Σύμφωνα με το CNBC, οι πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων, τα οποία διαθέτουν τόσο ηλεκτρικούς κινητήρες όσο και κινητήρες εσωτερικής καύσης, ξεπέρασαν κατά πολύ εκείνες των εναλλακτικών οχημάτων με πλήρη μπαταρία, σημειώνοντας αύξηση 46% σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις των BEV αυξήθηκαν κατά 7%.

Τα στοιχεία ακολουθούν πρόσφατες αναφορές που δείχνουν ότι η υιοθέτηση υβριδικών οχημάτων ξεπερνά πλέον εκείνη των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων εν μέσω ανησυχιών για τις αδύναμες τιμές μεταπώλησης των πρώτων και την πιθανότητα η τρέχουσα τεχνολογία BEV να καταστεί σύντομα παρωχημένη.

Η Κίνα επεκτείνει το προβάδισμα 

Οι κινεζικές εταιρείες έχουν επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, ιδίως οι εταιρείες που πωλούν τόσο BEV όσο και υβριδικά. 

Σύμφωνα με την Counterpoint, οι πωλήσεις EV στην Κίνα σημείωσαν άλμα 28% το πρώτο τρίμηνο του 2023, εν μέσω ενός συνεχιζόμενου πολέμου τιμών που έχει μειώσει το κόστος για τους καταναλωτές. 

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV της χώρας, η BYD, είδε τις πωλήσεις υβριδικών οχημάτων να αυξάνονται κατά 7% τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς υβριδικών οχημάτων, ακολουθούμενη από τις Geely Holdings και Li Auto. 

Οι πωλήσεις EV στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν οι δεύτερες υψηλότερες παγκοσμίως, ακολουθούμενες από την Ευρώπη. Όμως, ενώ οι συνολικές πωλήσεις EV στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 2%, εκείνες των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία μειώθηκαν κατά 3% το τρίμηνο.

Η Tesla, η κορυφαία κατασκευάστρια εταιρεία EV στις ΗΠΑ, η οποία παράγει μόνο BEV, είδε μείωση των πωλήσεων κατά 9% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο. Εξακολουθούσε να βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως στις πωλήσεις BEV το πρώτο τρίμηνο του 2024, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 19%. Η BYD και η Volkswagen είχαν μερίδιο 15% και 6% αντίστοιχα.

Μεταξύ των τριών κορυφαίων κατασκευαστών BEV μόνο η BYD κατέγραψε ανάπτυξη, με τις πωλήσεις να σημειώνουν άλμα 13%, ενώ οι πωλήσεις της Tesla και της Volkswagen μειώθηκαν κατά 9% και 4% αντίστοιχα, αναφέρει η έκθεση. 

Οι ισχυρές επιδόσεις της BYD έρχονται καθώς η εταιρεία επεκτείνεται επιθετικά σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με την έκθεση, η εταιρεία εξήγαγε σχεδόν 100.000 EVs το περασμένο τρίμηνο, μια αύξηση 152% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, η οποία οφείλεται κυρίως στις αποστολές στη Νοτιοανατολική Ασία.

Μια δημοσκόπηση της Gallup τον Απρίλιο διαπίστωσε ότι λιγότεροι από τους μισούς ενήλικες των ΗΠΑ - 44% - δήλωσαν ότι σκέφτονται σοβαρά ή θα μπορούσαν να σκεφτούν να αγοράσουν ένα EV, από 55% το 2023. Εν τω μεταξύ, το ποσοστό εκείνων που δεν σκοπεύουν να αγοράσουν ένα EV αυξήθηκε σε 48% από 41%.