Το στοίχημα των λιανικών πωλήσεων οδηγεί τις αγορές
Shutterstock
Shutterstock

Το στοίχημα των λιανικών πωλήσεων οδηγεί τις αγορές

Ο μεγαλύτερος οργανισμός λιανικής στον πλανήτη, πιστός στο ετήσιο ραντεβού του, έδωσε τις προβλέψεις για την πορεία των λιανικών πωλήσεων έως το κλείσιμο του έτους. Η εθνική ομοσπονδία λιανικής εξέδωσε την ετήσια πρόβλεψή της, προβλέποντας ότι οι λιανικές πωλήσεις θα αυξηθούν μεταξύ 4% και 6% το 2023. Συνολικά, η NRF προβλέπει ότι οι λιανικές πωλήσεις θα φτάσουν μεταξύ 5,13 τρισεκατομμυρίων και 5,23 τρισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος.

«Τα τελευταία τρία χρόνια, ο κλάδος του λιανικού εμπορίου γνώρισε ανάπτυξη που κανονικά θα χρειαζόταν σχεδόν μια δεκαετία με τα πρότυπα πριν από την πανδημία», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της NRF, Mάθιου Σέι. «Παρόλο που αναμένουμε μέτρια ανάπτυξη το επόμενο έτος, αυτή θα παραμείνει θετική, καθώς οι λιανικές πωλήσεις σταθεροποιούνται σε ιστορικά επίπεδα, ενώ οι έμποροι λιανικής είναι έτοιμοι να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές στο τρέχον οικονομικό περιβάλλον, προσφέροντας μια σειρά προϊόντων σε προσιτές τιμές με εξαιρετικές εμπειρίες αγορών».

Η ετήσια πρόβλεψη πωλήσεων της NRF ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της τρίτης ετήσιας εικονικής συνομιλίας State of Retail & the Consumer, όπου στελέχη λιανικής από μεγάλες μάρκες, εξέχοντες οικονομολόγοι και ειδικοί στους καταναλωτές συζήτησαν την υγεία των Αμερικανών καταναλωτών και τη βιομηχανία των λιανικών πωλήσεων. Η πρόβλεψη για το 2023 είναι πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα, με τον μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης των λιανικών πωλήσεων στο 3,6%.

Οι πωλήσεις εκτός καταστημάτων και ηλεκτρονικών πωλήσεων, οι οποίες περιλαμβάνονται στο συνολικό ποσό, αναμένεται να αυξηθούν μεταξύ 10% και 12% σε ετήσια βάση, σε ένα εύρος από 1,41 τρισεκατομμύρια δολάρια έως 1,43 τρισεκατομμύρια δολάρια, παρόλο που πολλοί καταναλωτές συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τις ανέσεις των ηλεκτρονικών αγορών.

Ωστόσο, το φυσικό κατάστημα εξακολουθεί να παίζει σημαντικό στοιχείο στη διαδικασία των αγορών, καθώς ο ρόλος των καταστημάτων έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια και παραμένει το κύριο σημείο αγοράς για τους καταναλωτές, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 70% των συνολικών λιανικών πωλήσεων.

Αναφορικά με την πορεία της αμερικανικής οικονομίας προβλέπει αύξηση του ΑΕΠ για ολόκληρο το έτος περίπου στο 1%, αντανακλώντας έναν βραδύτερο οικονομικό ρυθμό ανάπτυξης. Για τον πληθωρισμό αναφέρει ότι παρόλο που βρίσκεται σε καθοδική πορεία θα παραμείνει μεταξύ 3% και 3,5% για όλα τα αγαθά και τις υπηρεσίες για το σύνολο του έτους.

Όσον αφορά στην αγορά εργασίας, θα παραμείνει ανθεκτική, ενώ αναμένει επιβράδυνση της αύξησης των θέσεων εργασίας τους επόμενους μήνες, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας και την προοπτική περιοριστικών πιστωτικών όρων. Το ποσοστό ανεργίας είναι πιθανό να ξεπεράσει το 4%.

Ο επικεφαλής οικονομολόγος του οργανισμού, Jack Kleinhenz, σημείωσε ότι η συνολική οικονομική δραστηριότητα έχει διατηρηθεί καλά, παρά την περιοριστική νομισματική πολιτική που λειτουργεί σκόπιμα για τον περιορισμό του πληθωρισμού. Αναγνώρισε, ωστόσο, ότι οι πρόσφατες εξελίξεις στις χρηματοπιστωτικές αγορές και στον τραπεζικό τομέα, καθώς και ορισμένα ανεπίλυτα ζητήματα δημόσιας πολιτικής περιπλέκουν τις οικονομικές προοπτικές.

«Αν και είναι ακόμη πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε τις πλήρεις επιπτώσεις της αναταραχής στον τραπεζικό κλάδο, οι καταναλωτικές δαπάνες φαίνονται αρκετά καλές για το πρώτο τρίμηνο του 2023», δήλωσε ο Kleinhenz, «ενώ αναμένουμε από τους καταναλωτές να διατηρήσουν τις δαπάνες τους».

Τέλος, δήλωσε ότι προβλέπεται ένας πιο ήπιος και πιθανός άνισος ρυθμός για το ισοζύγιο των πωλήσεων της χρονιάς. Ως ηγετική αρχή και φωνή για τη βιομηχανία των λιανικών πωλήσεων, ο οργανισμός παρέχει δεδομένα κάθε μήνα και επίσης προβλέπει τις ετήσιες λιανικές πωλήσεις και δαπάνες για βασικές περιόδους, όπως η περίοδος των διακοπών κάθε χρόνο.

Στον αντίποδα των θετικών εκτιμήσεων στην Αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, αρνητικές είναι οι πρώτες ενδείξεις από την Ευρωζώνη με την Γερμανία να ηγείται της αρνητικής εικόνας όπου σύμφωνα με τα χθεσινά στοιχεία, κατά 1,3% μειώθηκε ο πραγματικός κύκλος εργασιών όλων των επιχειρήσεων λιανικής τον Φεβρουάριο σε μηνιαία βάση. Σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2022, το λιανικό εμπόριο κατέγραψε μείωση 7,1% στον κύκλο εργασιών σε πραγματικούς όρους και ονομαστική αύξηση 2,6%.

Όπως έχουμε αναφέρει, η Ευρώπη παρουσιάζει αυτήν την εικόνα λόγω της άμεσης επιρροής της από τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς για ακόμη μία φορά δεν ήταν προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει την κρίση.

Οι λιανικές πωλήσεις αποτελούν το απαραίτητο συστατικό για την κερδοφορία των επιχειρήσεων και οι οργανισμοί, όπως το NRF, αποτελούν σύμμαχο στην προσπάθεια των επιχειρήσεων για εξέλιξη και προσαρμογή ή μετάλλαξη στην σύγχρονη καταναλωτική μας κοινωνία. Αρωγός στην προσπάθεια αποτελεί το καταναλωτικό κοινό που αν και βάλλεται συνεχώς από οικονομικές κρίσεις, πολέμους, πανδημίες κ.ο.κ. πάντοτε βρίσκει τον τρόπο να ανταπεξέλθει στις σύγχρονες μορφές κατανάλωσης και να οδηγεί τις εταιρείες στην απαραίτητη κερδοφορία για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος.