Η εμμονή με τον «Μεγάλο Περίπατο»

Σε αρκετούς έκανε εντύπωση ότι ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ο ίδιος ότι η Ηρώδου Αττικού παραδίδεται, πάλι, στην κυκλοφορία. Γιατί ο πρωθυπουργός να κάνει ο ίδιος μια τέτοια ανακοίνωση για ένα θέμα «αταίριαστο» προς τις αυξημένες του αρμοδιότητες και το κύρος της θέσης του;

Χωρίς να έχουμε την παραμικρή πληροφόρηση ή να έχουμε κάνει ρεπορτάζ, υποθέτουμε ότι έπεσε στην αντίληψή του η κατάσταση που επικρατεί τις τελευταίες εβδομάδες στην πόλη της Αθήνας όπου το μποτιλιάρισμα συμβαίνει σε βαθμό που ακόμα και τα ραδιοταξί αρνούνται να δεχτούν παραγγελίες για κούρσες γιατί είναι αδύνατον να υπολογίσουν το χρόνο που χρειάζονται για να φτάσουν στον πελάτη.

Η κατάσταση στο Κέντρο έχει ξεφύγει και έτσι όπως το αξιολογούμε τουλάχιστον εμείς, κανείς δεν φταίει γι' αυτό.

Η πανδημία κάνει αποτρεπτική τη χρήση των ΜΜΜ με αποτέλεσμα όλοι να χρησιμοποιούν το ΙΧ τους για τις μετακινήσεις στην πόλη.

Ο Μεγάλος Περίπατος όμως, δηλαδή αυτοί οι μεγάλοι ντενεκέδες με τους αξιολύπητους φοίνικες που έχουν τοποθετηθεί σε κεντρικές οδούς της πόλης που παριστάνουν τους πεζόδρομους έχουν επιδεινώσει κατά πολύ την κατάσταση. 

Ο Μεγάλος Περίπατος ως πιλοτικό πρότζεκτ έχει αξιολογηθεί από τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας και έχει κριθεί ότι έχει αποτύχει.

Παρ’όλα αυτά, η δημοτική αρχή εμμένει στο σχέδιο με ένα πείσμα που έχει ξενίσει τους πολίτες πολύ δυσάρεστα. 

Είναι ακριβέστατο ότι όλες οι δυτικές πρωτεύουσες έχουν προκρίνει την απομάκρυνση των αυτοκινήτων από το κέντρο τους. Παντού κατασκευάζονται μεγάλοι πεζόδρομοι, ποδηλατόδρoμοι και έχει μπει φρένο στην ανεξέλεγκτη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών. 

Με την έννοια αυτή λοιπόν, σωστά ο Δήμαρχος οραματίστηκε κάτι ανάλογο για την Αθήνα και δεν το έκανε μόνος του: τον στήριξε και σύσσωμη η αντιπολίτευση στο δημοτικό συμβούλιο. 

Μόνο που στις άλλες πρωτεύουσες δεν κατοικεί ο μισός πληθυσμός της χώρας. 

Εύλογα θα μας αντιγυρίσει κανείς ότι με αυτή τη λογική δεν θα αλλάξει ποτέ και τίποτα στην Αθήνα, θα πρέπει να συμβιβαστούμε με τις παθογένειές της χωρίς να δώσουμε την ευκαιρία στην πόλη να συγχρονίσει το βηματισμό της με τις μεγαλουπόλεις του εξωτερικού. Συμφωνούμε.

Μόνο που χωρίς να έχει προηγηθεί μια δραματική βελτίωση στις υπηρεσίες των Αστικών Συγκοινωνιών οποιαδήποτε παρέμβαση είναι καταδικασμένη σε αποτυχία και όλοι εμείς θα τη βιώνουμε ως τιμωρία.

Η συγκυρία της πανδημίας δεν βοήθησε το έργο να πείσει δείχνοντας τυχόν δυναμική του. Κανείς δεν ευθύνεται γι αυτό. Όμως η εμμονή αυτό να πραγματοποιηθεί, ενώ οι συνθήκες δεν το ευνοούν, είναι λάθος και πρέπει να αξιολογηθεί ως τέτοιο.