Ανεβαίνει η αγορά αυτοκινήτου, περισσότερες οι ευκαιρίες για τους αγοραστές

Ανεβαίνει η αγορά αυτοκινήτου, περισσότερες οι ευκαιρίες για τους αγοραστές

Σε πείσμα της ανόδου των τιμών η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δεν σταματά να ανεβαίνει και η ομολογουμένως εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων που είχαμε φέτος αποτελεί σίγουρα ένα στοιχείο που εμπνέει αισιοδοξία. Παράλληλα η έλλειψη ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων έχει υποχωρήσει, γεγονός αποτελεί τη βάση για μια σειρά προσφορές που «τρέχουν» κατά περιόδους και που πολλές φορές συνεπάγονται εξοικονόμηση ενός σεβαστού ποσού για τον αγοραστή. 
 
Μόνο θετικά μπορεί κανείς να αξιολογήσει τα αποτελέσματα της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας φέτος, καθώς μόνο τον Νοέμβριο είχαμε 10.454 καινούρια αυτοκίνητα να βγαίνουν στον δρόμο – αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξης του 30%. Ακόμα και αν συνυπολογίσει κανείς τις πωλήσεις του 2022 «μεταφέρθηκαν» στο 2023– τις οποίες κάποιοι υπολογίζουν στα διόλου ευκαταφρόνητα 20.000 οχήματα περίπου -, λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις, και πάλι φαίνεται ότι η ελληνική αγορά δείχνει δυναμικότητα για 130.000 οχήματα ετησίως.  

Στους πίνακες που ακολουθούν βλέπετε τόσο τις πωλήσεις στο σύνολο του 11μηνου, δηλαδή από την αρχή της χρονιάς μέχρι και τον Νοέμβριο που δείχνουν αύξηση 27,8%, όσο και τις πωλήσεις του Νοεμβρίου όπου η αύξηση είναι ακόμα μεγαλύτερη, φτάνοντας το 29,5%. 

Φαίνεται λοιπόν ότι «το νερό έχει μπει στ’ αυλάκι» και παρά τις όποιες δυσχέρειες μπορεί κανείς να εντοπίσει, άνοδο θα έχουμε και του χρόνου. Και αν αναρωτιέστε τι είδους δυσχέρειες μπορεί να εννοούμε θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι κάποιες φορές, κάποιες αντιπροσωπείες μπορεί να μην έχουν ακριβώς εκείνα τα αυτοκίνητα που θα ήθελαν τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά.

Για παράδειγμα, καθώς όπως είπαμε οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί σημαντικά (περίπου 30% την τελευταία τριετία), οι ούτως ή άλλως δημοφιλείς μικρές κατηγορίες, όπως τα σουπερμίνι, έχουν γίνει περιζήτητες. Και ενώ όλοι οι κατασκευαστές (πλην των Premium) έχουν μοντέλα σε αυτήν την κατηγορία δεν είναι απαραίτητο ότι τη χρονιά που πέρασε είχαν τα «κομμάτια» που μπορούσαν να πουλήσουν. Αυτό μπορεί να εξηγήσει και την κατάταξη των εταιριών: η Toyota δεν είναι τυχαία πρώτη – και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο – καθώς πέραν του ονόματός της (που για πολλούς είναι συνώνυμο της αξιοπιστίας των οχημάτων της και της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρει το δίκτυό της) έχει στη γκάμα της όχι μόνο ένα σουπερμίνι – το εξαιρετικά δημοφιλές Yaris – αλλά και ένα «μίνι» το μικρό Aygo X και δίνει το παρών σε μια κατηγορία από την οποία έχουν αποσυρθεί σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές  

Το δικό της ενδιαφέρον έχει σε αυτό το σημείο η κατανομή των ταξινομηθέντων οχημάτων ανά κατηγορία (σύμφωνα με την επίσημη κατηγοριοποίηση ανά segment του ΣΕΑΑ). Στον σχετικό πίνακα βλέπουμε εύκολα ότι το 2023 υπήρξε ενίσχυση των μικρότερων κατηγοριών. Συγκεκριμένα, το B-segment, στο οποίο ως γνωστόν ανήκουν τα λεγόμενα σουπερμίνι, αλλά και τα μικρά SUV, κέρδισε 2,7 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ το A-segment κέρδισε επιπλέον 0,7 μονάδες. Και αυτή η μεταβολή δεν μπορεί παρά να αποδοθεί στην αύξηση των τιμών πώλησης των αυτοκινήτων – στοιχείο που στρέφει τους καταναλωτές προς φθηνότερες (συνήθως μικρότερες) λύσεις. 

Μέσα σε αυτό το σκηνικό δεν έλειψαν μια σειρά ενδιαφέρουσες προσφορές με πλέον πρόσφατη – και σε ισχύ - αυτή της Skoda που αφορά από τη μια το γνωστό compact SUV Skoda Kamiq, που προσφέρεται με turbo βενζινοκινητήρα 95 ίππων και πλούσιο εξοπλισμό σε μια τιμή στην οποία αγοράζεις ένα απλό σουπερμίνι (€19.990), και από την άλλη το Skoda Scala, το ευρύχωρο πεντάθυρο μικρομεσαίο χάτσμπακ που προσφέρεται με τον ίδιο κινητήρα σε ακόμα καλύτερη τιμή, δηλαδή στα 18.990 ευρώ. Το γεγονός ότι και τα δύο μοντέλα θα δούμε σύντομα να υποβάλλονται σε face lift δεν αλλάζει καθόλου την ουσία της εξαιρετικής αυτής προσφοράς, καθώς έχουμε να κάνουμε με μοντέλα τελευταίας γενιάς, ήδη πολύ καλά εξοπλισμένα. 

 

 

Το δικό της ενδιαφέρον είχε τον Οκτώβριο και η προσφορά της Ford που προσέφερε το – ετοιμοπαράδοτο - Fiesta με τούρμπο βενζινοκινητήρα EcoBoost Hybrid 1.0L 125 ίππων, με προνομιακά προγράμματα χρηματοδότησης της Ford Finance, με προκαταβολή από 4.500€, επιτόκιο 2,99%, αλλά και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect. Ετοιμοπαράδοτο ήταν και το Puma, το compact SUV της Ford, που προσφερόταν σε πολύ ενδιαφέρουσα τιμή (από €23.995) – και αυτό σε συνδυασμό με το προνομιακό πρόγραμμα FordPlus με χαμηλό κόστος χρηματοδότησης και προκαταβολή από 4.799 ευρώ, επιπλέον όφελος 1.000 ευρώ και 8ετή εργοστασιακή εγγύηση της Ford Protect. Ενώ ειδικές τιμές είχε στο πλαίσιο των Summer Sales για συγκεκριμένα μοντέλα της τον Αύγουστο η Opel. 

Στις ευκαιρίες του Δεκεμβρίου θα πρέπει, τέλος, να συμπεριλάβουμε και την περίπτωση του Citroen C3 που καθώς περιμένουμε τον αντικαταστάτη του βλέπουμε να προσφέρεται στην πολύ καλή τιμή των 15.900 ευρώ.  

Κλείνουμε την αναφορά μας στην αγορά αυτοκινήτου με τις πωλήσεις ανά τύπο καυσίμου/συστήματος κίνησης. Εδώ βλέπουμε να χάνει έδαφος όχι μόνο το diesel, αλλά και η βενζίνη προς όφελος αφενός των πλήρως υβριδικών οχημάτων και αφετέρου των plug in hybrid και των πλήρως ηλεκτρικών. 

Τέλος, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων, μέχρι και τον Οκτώβριο που υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, σημείωσε αύξηση της τάξης του 17%, όπως βλέπετε στον πίνακα που ακολουθεί: