Αυτή η Mercedes είναι ικανή για όλα

Αυτή η Mercedes είναι ικανή για όλα

Εντυπωσιακή απ’ όλες τις απόψεις η Mercedes Benz Mercedes Benz 350de 4MATIC ανήκει στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων που μπορούν να κάνουν και να σου προσφέρουν πρακτικά τα πάντα. Και υψηλού πολιτισμού καθημερινές μετακινήσεις, και άνετα ταξίδια, και κίνηση εκτός δρόμου, αλλά και μηδενικούς ρύπους εντός του αστικού ιστού…

Αν δεν δώσεις βάση στο γράμμα “Ε” στο λογότυπο της Mercedes Benz 350de 4MATIC τότε δεν είναι απίθανο να ξεγελαστείς και να νομίσεις ότι αυτή η εντυπωσιακή Μercedes είναι ένα SUV της κατηγορίαs C, κάτι δηλαδή σαν το Peugeot 3008 - ως προς το μέγεθος φυσικά. Κάτι που έχει άμεση σχέση με το κομψό design της, που θα μπορούσε να πει κανείς ότι κρύβει κάτι από αυτόν τον όγκο αυτοκινήτου, που δεν είναι βέβαια ένα C-SUV, αλλά ξεκάθαρα ένα D-SUV με μήκος που αγγίζει τα πέντε μέτρα (4924 mm), πλάτος κοντά στα δύο μέτρα (1947 mm χωρίς καθρέπτες) και ύψος στο 1,80 (1795 mm) – και δεν έρχεται να αντιπαρατεθεί με κάποιο Ford ή Citroen, αλλά με αυτοκίνητα όπως η BMW X5.

Eνδεχομένως να μην καταλάβεις τη διαφορά στις εξωτερικές διαστάσεις ακόμα και όταν βρεθείς στο εσωτερικό της και δεις από πρώτο χέρι την απόσταση που σε χωρίζει από τον συνοδηγό σου, διαπιστώνοντας επίσης ότι το πάχος των θυρών είναι τελικά μεγαλύτερο από το σύνηθες. Και για να μη μακρηγορούμε αυτό που συμβαίνει με την Mercedes GLE είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικά μεγάλο αυτοκίνητο, όπως ακριβώς μεγάλη είναι και η εμβληματική λιμουζίνα Mercedes E-class, στην οποία από την άποψη της κατάταξης στη γκάμα της φημισμένης εταιρίας παραπέμπει το γράμμα “E” το αναφέραμε προηγουμένως.

Μεγάλο λοιπόν, αναπόφευκτα ψηλό και τελικά ογκώδες αυτοκίνητο είναι η GLE που όταν την οδηγείς αντιλαμβάνεσαι πως είναι επίσης και ένα βαρύ (2.695 kg) αυτοκίνητο που πατάει με το δικό της τρόπο στον δρόμο εμπνέοντάς σου εμπιστοσύνη. Τα θηριώδη ελαστικά (Continental SportContact 6, 275/45 R21 εμπρός και 315/40 R21 111Y πίσω) είναι χαρακτηριστικά του τι μπορεί κανείς να περιμένει από αυτή τη Mercedes, που εκτός των άλλων έχει και τη δυνατότητα της ρύθμισης της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος (στον αυτοκινητόδρομο αν θες τη «χαμηλώνεις» για να κινηθείς πιο γρήγορα και με ακόμα μεγαλύτερη ευστάθεια). Βλέπετε η Mercedes της δοκιμής μας διέθετε και την προαιρετική εξαιρετική ρυθμιζόμενη αερανάρτηση Airmatic – στοιχείο που επιδρά θετικά στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Και, βέβαια, δεν τελειώνει εδώ το θέμα GLE. Η μεγάλη Mercedes είναι επίσης ένα αυτοκίνητο φορτωμένο με άπειρα “καλούδια” από το τεχνολογικό οπλοστάσιο της εταιρίας και άπειρα “κομφόρ” που διευκολύνουν και κάνουν πιο άνετες – και πιο ασφαλείς - τις μετακινήσεις σου, ξεκινώντας από το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο “9G-TRONIC” και φτάνοντας μέχρι τα αεριζόμενα και θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα που είναι και πλήρως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα διαθέτοντας μάλιστα και τις σχετικές μνήμες για αποθήκευση της κατάλληλης θέσης για διαφορετικούς οδηγούς ή για διαφορετικά στυλ οδήγησης του ίδιου οδηγού. Στα αξεσουάρ που μας άρεσαν και μας τράβηξαν την προσοχή περιλαμβάνεται η μπροστινή κάμερα, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα όταν σταματάς πρώτος σε φανάρι, επιτρέποντάς σου να βλέπεις πότε θα ανάψει πράσινο σε αυτήν, χωρίς να σκύβεις στο παρμπρίζ περιμένοντας.

Εννοείται ότι όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα σαλόνι που είναι απλώς τεράστιο - με τους πίσω επιβάτες να κάθονται σταυροπόδι - και αποπνέει αυτή την αίσθηση της ποιότητας που πρέπει να βγαίνει από μία Mercedes. Και από αυτή την άποψη μπορείς να πεις ότι η GLE έχει εκτός των άλλων και ένα «βαρύ» σαλόνι.

Η Mercedes Benz GLE 350de διαθέτει, όπως άλλωστε αφήνει να φανεί και το όνομά της, ένα plug-in hybrid σύστημα κίνησης, το οποίο έχει την ιδιαιτερότητα ότι αποτελείται από diesel (και όχι βενζινοκινητήρα) και ηλεκτροκινητήρα. Αυτό το στοιχείο καθορίζει και τον τρόπο που το αυτοκίνητο οδηγείται. Αφήνοντας, λοιπόν, τα πράγματα να εξελιχθούν μόνα τους βρίσκεσαι να ξεκινάς συνήθως με τον ηλεκτροκινητήρα σου και αν δεν κάνεις τίποτα ή αν έχεις επιλέξει τελικά την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία “EL”, από τις 5 συνολικά λειτουργίες (“I” -Individual, “S” - Sport, “Η” - Hybrid, “EL” - Electric και “Β” - Battery Hold) που διαθέτει η GLE, θα κάνεις στην πράξη άνετα πάνω από 60 χιλιόμετρα χωρίς να κάψεις καθόλου πετρέλαιο. Μία επίδοση που μπορεί να απέχει από την επίσημη κατά WLTP, αλλά δεν παύει να είναι πολύ καλή για τέτοιου τύπου αυτοκίνητο. Πρέπει δε να θυμίσουμε ότι όσο αυξάνεται η κίνηση σε αστικό περιβάλλον με το ηλεκτρικό μέρος του συστήματος κίνησης, τόσο αυξάνεται και ηλεκτρική αυτονομία.

Εννοείται ότι όταν ζητήσεις τη μέγιστη ισχύ που μπορεί να σου δώσει το αυτοκίνητο ενεργοποιείται άμεσα ο πετρελαιοκινητήρας (ακόμα και όταν είσαι στην ηλεκτρική λειτουργία) ο οποίος ίσως και να μην εντυπωσιάζει στα χαρτιά με την τιμή της μέγιστης ισχύος του (145 kW/ 197 hp) όμως στην πράξη αξιοποιεί στο έπακρο - και με το παραπάνω - την αυξημένη ροπή του (440 Nm) για να επιταχύνει το αυτοκίνητο εξαιρετικά γρήγορα – πάντα με την «αθόρυβη» συνδρομή του ηλεκτροκινητήρα (100 kW / 136 hp) ο οποίος ανεβάζει τη συνολική ροπή του συστήματος στα εντυπωσιακά 750 Nm και θα παρέμβει ακόμα και αν η μπαταρία φαίνεται στον πίνακα οργάνων άδεια. Γιατί πάντα υπάρχει μια ποσότητα ενέργειας στη μπαταρία που θα αξιοποιηθεί κατά την επιτάχυνση – και όπως είπαμε η GLE 350de είναι γρήγορη: 0-100 km/h σε μόνο 6,9’’ και τελική ταχύτητα 210 km/h.

Ενδιαφέρον είναι δε το γεγονός ότι πραγματοποιείται διαρκώς, κατά την κίνηση του αυτοκινήτου στις καθημερινές μετακινήσεις, ανάκτηση ενέργειας (υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα ρύθμισης του βαθμού ανάκτησης / φρεναρίσματος με τον ηλεκτροκινητήρα) σε τρία επίπεδα. Οπότε τελικά μπορείς να διαπιστώσεις ότι ακόμα και με την μπαταρία άδεια η Mercedes GLE 350de είναι σε θέση να ξεκινά με τον ηλεκτροκινητήρα της ή ακόμα και να κινείται για σύντομα χρονικά διαστήματα με τον ίδιο τρόπο. Χάρη σε αυτήν της ικανότητα είναι που διατηρεί την κατανάλωση σε λογικότατα επίπεδα.

Αλλά επειδή κανείς δεν είναι τέλειος οφείλουμε να σταθούμε σε μια αδυναμία της μεγάλης Mercedes: τους διακόπτες αφής στο τιμόνι, που απαιτούν αρκετή εξοικείωση για να τους χειριστείς σωστά. Θα λέγαμε μάλιστα ότι δεν καταλαβαίνουμε γιατί η Mercedes προχώρησε σε αυτή την αλλαγή, καθώς οι προηγούμενης γενιάς αντίστοιχοι διακόπτες ήταν πιο εύχρηστοι.

Περισσότερα για τη Mercedes Benz GLE μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό αφιέρωμά μας Δείτε επίσης αναλυτικές πληροφορίες για τη Mercedes Benz GLE στην επίσημη ιστοσελίδα της αντιπροσωπείας.