Citroën C4 X 1.2 130ps ΕΑΤ8: Ο ορισμός της (οικογενειακής) άνεσης / δοκιμή

Citroën C4 X 1.2 130ps ΕΑΤ8: Ο ορισμός της (οικογενειακής) άνεσης / δοκιμή

Η αύξηση του μήκους κατά 14 ολόκληρα εκατοστά και η δημιουργία ενός πραγματικά «σπηλαιώδους» πορτμπαγκάζ σηματοδοτούν τη μετατροπή του γνωστού Citroën C4 σε ένα αυξημένων μεταφορικών δυνατοτήτων οικογενειακό Sedan - το Citroën C4 X - με σήμα κατατεθέν τη χαρακτηριστικά γαλλική άνεση.

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι προσπάθειες μιας εταιρείας να δημιουργήσει ένα καινούργιο μοντέλο βασιζόμενη σε ένα ήδη κομψό και compact υπάρχον μέλος της γκάμας της αποδεικνύεται ατυχής. Τη φορά όμως αυτή φαίνεται ότι η Citroën κατάφερε αυτό που ήθελε - δηλαδή το να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που εντέλει και να είναι, και να δείχνει διαφορετικό από αυτό από το οποίο προέρχεται. Και οι διαφορές δεν περιορίζονται μόνο στα 130 επιπλέον λίτρα για αποσκευές που προσφέρει το Citroën C4 X.

Έχουμε λοιπόν το ολοκαίνουργιο C4 X στην έκδοση 1.2 με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, οκτώ σχέσεων “EAT8” το οποίο δεν προσφέρει τίποτα λιγότερο σε ποιότητα από αυτό που ξέραμε από το προϋπάρχον C4, με το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και τα καλής ποιότητας υλικά, άλλοτε σκληρά και άλλοτε μαλακά, που καλύπτουν τις πόρτες να έρχονται να συνδυαστούν, άριστα θα έλεγε κάνεις, με τα υπέρ-αναπαυτικά καθίσματα της Citroën.

Τα τελευταία έρχονται με τη σειρά τους να συνδυαστούν με την πατενταρισμένη ανάρτηση “Progressive Hudraulic CushionsTM” της Citroën δημιουργώντας ένα περιβάλλον της κορυφαίας για την κατηγορία άνεσης για οδηγό και επιβαίνοντες.

Πέραν αυτού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου απολαμβάνει κανείς μία εξαιρετική χωροταξική διαμόρφωση, με τη σούπερ-πρακτική κεντρική κονσόλα και έξυπνες λύσεις, όπως το συρταράκι και η θήκη τάμπλετ πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού, και το μόνο που ξενίζει είναι η έλλειψη χωριστών, μεγάλων χειρολαβών στις πόρτες (αντί αυτών πρέπει κανείς να πιάσει τις μικρές «χούφτες» στα υποβραχιόνια που υπάρχουν στις πόρτες.

Βελτιωμένη σε σχέση με τα πρώτα βήματα της εταιρείας είναι η εργονομία του infotainment (των συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που ελέγχονται με τη βοήθεια της μεγάλης οθόνης αφής στο ταμπλό), έστω και αν δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις κορυφαία, καθώς εξακολουθεί να έχει τις αδυναμίες της.

Στο δρόμο, τώρα, ο γνωστός… πασπαρτού, τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος (turbo) βενζινοκινητήρας 1.2 Pure Tech της Stellantis, δεν έχει κανένα πρόβλημα να κίνησει γρήγορα το προσθιοκίνητο Citroën C4 X (και μάλιστα χωρίς να εκτοξεύεται η κατανάλωση καυσίμου στα ύψη). Πολύ περισσότερο που συνδυάζεται με το αυτόματο EAT8 κιβώτιο, που μπορεί να μην είναι διπλού συμπλέκτη, όμως σε καμία περίπτωση δεν σε δυσαρεστεί με τη λειτουργία του – κάθε άλλο μάλιστα.

Προφανώς θα θέλαμε να υπάρχει η δυνατότητα - και - χειροκίνητων αλλαγών, αλλά ακόμα και έτσι μπορείς να κινηθείς γρήγορα καθώς από τη μία το αυτοκίνητο είναι ούτως ή άλλως χτισμένο σε μία δοκιμασμένη πλατφόρμα και πάτα σε μία ανάρτηση γαλλικά αποτελεσματική, ενώ από την άλλη, τολμούμε να πούμε, η αφαίρεση της πίσω πόρτας που παραχώρησε τη θέση της σε ένα κλασσικό καπό πορτμπαγκάζ ωφέλησε την ακαμψία του αμαξώματος - η οποία με τη σειρά της ωφέλησε τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Αυτό ενδεχομένως να είναι πιο δύσκολο να το εντοπίσει ο μέσος οδηγός που θα βρεθεί στο τιμόνι του Citroën C4 X 1.2 130ps ΕΑΤ8.

Εκείνο όμως που είναι αναμφισβήτητα εύκολο να διαπιστώσει είναι η αφθονία των χωρών την οποία προσφέρει το γαλλικό τετράθυρο αυτοκίνητο. Και αν όταν παρουσιάζαμε το Citroën C4 είχαμε πει ότι οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγάλοι, για το C4 X μπορούμε πλέον να χρησιμοποιήσουμε με σχετική άνεση τον χαρακτηρισμό κορυφαίοι (ή έστω μεταξύ των κορυφαίων) για την κατηγορία, καθώς στο πίσω κάθισμα οι ψηλοί επιβάτες έχουν στα γόνατά τους αρκετά δάχτυλα αέρα από το εμπρός κάθισμα, ακόμα και όταν σε αυτό κάθεται ένας μεγαλόσωμος/ψηλός οδηγός – κάτι που μπορούμε να αποδώσουμε στο αυξημένο μήκος.

Παράλληλα η διαφορετική διαμόρφωση της οροφής είναι προφανώς υπεύθυνη για τον περισσότερο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών - ένα σημείο το οποίο δεν θα λέγαμε ότι ήταν το πλέον ισχυρό του C4, καθώς εκεί ο χώρος ήταν απλώς επαρκής.

Επίσης, ο μέσος οδηγός στον οποίο αναφερθήκαμε προηγουμένως, δεν θα δυσκολευτεί να εντοπίσει την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που χαρακτηρίζει όχι μόνο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας - Citroën C4 X 1.2 130ps ΕΑΤ8 – αλλά και ολόκληρη τη γκάμα του C4 X (στοιχείο οπωσδήποτε κοινό με το «απλό» C4), η οποία σου επιτρέπει να κινείσαι σε χωματόδρομους χωρίς άγχος και να δίνεις τη… μάχη του πεζοδρομίου και να αντιμετωπίζεις τις λακκούβες και τα σαμαράκια με αυτοπεποίθηση - και με ελάχιστη διατάραξη της ηρεμίας σου. Μία ηρεμία που συντίθεται αφενός από την ευκολία οδήγησης που προσφέρει το ΕΑΤ8 και αφετέρου από την πολύ καλή ηχομόνωση.

Όλα τα παραπάνω συνοδεύονται από ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης που έρχονται να ολοκληρώσουν την εικόνα ενός ευρύχωρου και ολοκληρωμένου αυτοκινήτου πολλαπλών ρόλων, αφού δεν έχουμε να κάνουμε με ένα σύνηθες «ασφάλτινο» σεντάν, αλλά με μία πρόταση που κινείται μεταξύ των ορίων των οχημάτων που αποκαλούμε Crossover και των τυπικών SUV. Στις αδυναμίες του C4 X προσθέστε την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια, η οποία όμως, στην σχετικά πλούσια έκδοση της δοκιμής ενοχλεί λιγότερο, αφού σημαντική βοήθεια προσφέρει η κάμερα οπισθοπορείας.

Φωτογραφίες: Νίκος Λουπάκης

Κείμενό μας για τα νέα Citroën C4 X και ë-C4 X μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ

Περισσότερα για το Citroën C4 X μπορείτε να διαβάσετε στην επίσημη ιστοσελίδα της αντιπροσωπείας