Είναι καινούριο αυτό το SUV και είναι στα καλύτερά του

Είναι καινούριο αυτό το SUV και είναι στα καλύτερά του

Αναμφίβολα τεράστιο κεφάλαιο το Tiguan για τη Volkswagen, παρότι δεν αποτελεί το πιο, εμβληματικό ή συναρπαστικό μοντέλο της. Ένα καθημερινό οικογενειακό SUV, το οποίο ωστόσο μέσα σε 17 χρόνια και δύο γενιές που προηγήθηκαν, έχει καταγράψει τεράστιο αριθμό πωλήσεων παγκοσμίως που φθάνει τις 7,6 εκατομμύρια μονάδες!

Το μυστικό της διαρκούς επιτυχίας; Τι άλλο παρά το ότι πρόσφερε και έκανε τα πάντα, με πληρότητα και αρτιότητα χωρίς φθηνούς εντυπωσιασμούς, καλύπτοντας επαρκώς τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού στο οποίο απευθύνεται. Και προφανώς, στο ίδιο ακριβώς μοτίβο συνεχίζει και η ολοκαίνουργια τρίτη συνέχεια του, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη οδηγώντας τη «βασική» έκδοση Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 150PS DSG. Η οποία παρεμπιπτόντως κινείται σε ήπια υβριδικούς ρυθμούς πλέον!

Με την πρώτη ματιά είναι κάτι παραπάνω από έντονη η ομοιότητα του ολοκαίνουργιου Tiguan με, τα αμιγώς ηλεκτρικά, αδελφά μοντέλα ID4 & ID5. Το σχόλιο σχετίζεται προφανώς με τη συνολική διαμόρφωση του αμαξώματος που ήρθε να του προσδώσει ένα πιο ογκώδες και επιβλητικό παρουσιαστικό που λειτουργεί θετικά σε επίπεδο εντυπώσεων. 

Η προσεκτική μελέτη των τεχνικών προδιαγραφών του, αποκαλύπτει όμως αμελητέες αυξήσεις σε επίπεδο εξωτερικών διαστάσεων σε σύγκριση με την απερχόμενη γενιά οι οποίες μεταφράζονται σε, ελαφρώς μεγαλύτερο μήκος και ύψος (κατά 30 και 40 χιλιοστά αντίστοιχα), ενώ παραμένουν ως είχαν το πλάτος και το μεταξόνιο(2,68 μέτρα). Έτσι, λοιπόν, ενώ το ύψους 1,63 μέτρων και πλάτους 1,84 μέτρων αμάξωμα δεν ξεπερνά σε μήκος τα 4,53 μέτρα, χάρη στις γραμμές που υιοθετεί δείχνει αρκετά πιο μεγάλο απ’ ότι πραγματικά είναι – και σίγουρα πιο εντυπωσιακό. Κερασάκι στην τούρτα; Αναμφίβολα ο αισθητά βελτιωμένος αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας Cd που μειώθηκε στο 0,28 (αντί 0,33 του προκατόχου). 

Ανάλογα πολύ καλές οι εντυπώσεις που αποκομίζεις αντικρίζοντας το σαλόνι του νέου Tiguan, καθώς οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί είναι όντως και δίχως δεύτερη σκέψη προς το καλύτερο - αρχής γενομένης από το ότι δεν υπάρχει επιφάνεια στο σαλόνι που να μην καλύπτεται από μαλακά αφρώδη υλικά πολύ καλής ποιότητας. Η απτή ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή και επαληθεύεται πλήρως από τη στιβαρή αίσθηση κατά την κίνηση.

Όσον αφορά τώρα την άνεση χώρων που προσφέρει το Tiguan, εδώ τα πράγματα είναι απολύτως ξεκάθαρα: κορυφαίοι οι διαθέσιμοι χώροι στα αναπαυτικά καθίσματα για πέντε υψηλόσωμους ενήλικες (η πίσω σειρά καθισμάτων μετακινείται εμπρός - πίσω), όπως κορυφαίος είναι και ο χώρος αποσκευών προσφέροντας 652 λίτρα χωρητικότητας! 

Στον τομέα της αισθητικής τον τόνο της ψηφιακής εποχής δίνει το εντελώς νέο και μοντέρνο ταμπλό με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του modular infotainment matrix (MIB4) είναι το βασικότερο χαρακτηριστικό γνώρισμα του. Ο λόγος για το νέο Digital Cockpit Pro (ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών με αντι-ανακλαστική επίστρωση σε μορφή tablet landscape), τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής infotainment με διαγώνιο 12,9 ιντσών που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό και τον νέο κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD (στο μέσο της κεντρικής κονσόλας ανάμεσα στο μπουτόν της μίζας και το ηλεκτρικό χειρόφρενο). 

Επιπλέον, υφίστανται, ο ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA (που παρέχει φωνητικό έλεγχο σε λειτουργίες του αυτοκινήτου και του infotainment), αλλά και μία πληθώρα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού με προεξέχοντα, τα συστήματα αποφυγής εμπρόσθιας –οπίσθιας σύγκρουσης (Front/ Rear Cross Traffic) και το σύστημα υποβοήθησης ελιγμού αποφυγής εμποδίου (Emergency Steering Assist). 

Συνοπτικά προσφέρεται με τα πάντα, ήδη από τη βασική έκδοση εξοπλισμού “Life” γεγονός που συνιστά σημαντικό πλεονέκτημα. Η απουσία φυσικών διακοπτών ωστόσο όσον αφορά στον χειρισμό του μενού λειτουργιών, δεν συγκαταλέγεται στα θετικά της υπόθεσης, καθώς όλες σχεδόν οι ενέργειες εκτελούνται μέσω της κεντρικής οθόνης αφής του infotainment, χαρακτηριστικό που μετριάζει τη μελετημένη κατά τα λοιπά εργονομία. 

H παρουσία στην κεντρική κονσόλα των δύο επαγωγικών ψυχόμενων θέσεων φόρτισης για smartphone (15 Watt) και η ύπαρξη αρκετών αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα στο σαλόνι, αποτελούν στοιχεία που ενισχύουν τον τομέα της χρηστικότητας, όπως φυσικά και η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. 

Η δεύτερη σημαντική είδηση της συγκεκριμένης δοκιμής, είναι το δίχως άλλο το πέρασμα και του Tiguan στην όχθη του εξηλεκτρισμού. Όπως ίσως μαρτυρά η ονομασία e-TSI παραπέμποντας σε ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης, κάτω από το εμπρός καπό πέραν του τετρακύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου, 1,5 λίτρου βενζινοκινητήρα TSI υφίσταται επιπλέον και ένα ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt με έναν ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί ως μίζα και γεννήτρια (υδρόψυκτη ισχύος 14 kW και ροπής 56 Nm) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής που αποδίδει - με χρήση άμεσου ψεκασμού και υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας - αρκούν εν τέλει για να κινήσουν γρήγορα το βάρους 1.616 κιλών αμάξωμα (βλ. 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δευτ., τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα). 

Δεν κόβουν την ανάσα σαφώς, παρά ταύτα κατορθώνουν να το μετακινούν σβέλτα σε αποδεκτά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, μα προπάντων με χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο όπως διαπιστώσαμε στην πράξη καταγράφοντας μέση κατανάλωση δοκιμής 6,8 λίτρα/100χλμ. Εδώ υποβοηθείται σημαντικά πέραν των άλλων και από το σύστημα Active Cylinder Management (ACTplus) το οποίο απενεργοποιεί τους δεύτερο και τρίτο κύλινδρο σε φάσεις χαμηλού – μεσαίου φορτίου περιορίζοντας σημαντικά τις απώλειες και την κατανάλωση καυσίμου. 

Καθισμένος ψηλά και αναπαυτικά στην πολύ καλή θέση οδήγησης του Tiguan, όλα εξελίσσονται όπως προβλέπουν οι προδιαγραφές όχι μόνον ενός ασφαλούς SUV, αλλά και ενός σύγχρονου οικογενειακού VW. Εντός πόλης και παρά τον όγκο του, κινείται με σβελτάδα (σημαντική εδώ η συμβολή του πολύ καλού αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων) και με ελάχιστη συνδρομή του βενζινοκινητήρα, γεγονός που αποφέρει σημαντικά οφέλη σε επίπεδο κατανάλωσης. Επιπλέον, λόγω του σχετικά περιορισμένου κύκλου στροφής (11,9 μέτρα) και παρά τους 18άρηδες τροχούς, δεν θα αντιμετωπίσετε το παραμικρό πρόβλημα στο παρκάρισμα. 

Εκτός πόλης και ειδικότερα σε δρόμους με στροφές, το αυξημένο ύψος του αμαξώματος όπως και τα 19 εκατοστά που απέχει το πάτωμα από το έδαφος, δεν επηρεάζουν στο παραμικρό την κατευθυντικότητα ούτε ασφαλώς την εν γένει οδική του συμπεριφορά. Η ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα Μακ Φέρσον με ψαλίδια βάσης εμπρός, τεσσάρων συνδέσμων πίσω) παρότι είναι σχετικά μαλακή, εν τούτοις δεν οδηγεί στην ανάπτυξη μεγάλων κλίσεων στις στροφές. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως, στην πίσω ανάρτηση έχουν τοποθετηθεί νέας σχεδίασης σύνδεσμοι από κράμα αλουμινίου και έχει τροποποιηθεί η γεωμετρία της. Επιπρόσθετα έχουν τοποθετηθεί εμπρός - πίσω αμορτισέρ με βαλβίδες δύο σταδίων (για επαναφορά και συμπίεση) και εν τέλει το «πακέτο» αποδίδει μία χαρά στην πράξη. 

Οι απότομες αντιδράσεις του στιβαρότατου πλαισίου υπό έντονη πίεση, απλά απουσιάζουν και εδώ εκτιμάς πλήρως, την υψηλή στρεπτική ακαμψία της πλατφόρμας MQB, αλλά και την ύπαρξη του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού. Το μοναδικό, λιγότερο θετικό σχόλιο μας σ’ αυτό το τομέα σχετίζεται με την κάπως μειωμένη ενδοτικότητα της ανάρτησης στις εγκάρσιες κακοτεχνίες. Πέραν αυτού πρόβλημα ουδέν, καθώς το νέο Tiguan τα καταφέρνει συνολικά καλά προσφέροντας καλή άνεση και ποιότητα κύλισης. 

Προσπαθώντας να καταλήξουμε σε συμπέρασμα έρχεται η ώρα των ερωτημάτων: Είναι καλή αγορά; Μήπως είναι τσιμπημένη η τιμή του ή αυτή ανταποκρίνεται σε ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού; Ξεκινώντας από το τελευταίο, που αποτελεί άλλωστε και κομβικό σημείο στην τελική μας «ετυμηγορία», η απάντηση είναι θετική, δίχως άλλη σκέψη. Ο πλούσιος εξοπλισμός - ακόμα και στη βασική έκδοση Life των 37.900 ευρώ – και επιπροσθέτως, η συνολική απόδοση του ήπια υβριδικού συστήματος, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και οι κορυφαίοι εσωτερικοί χώροι είναι τα ακαταμάχητα πλεονεκτήματα του νέου γερμανικού SUV. Και αυτά ασφαλώς και είναι σε θέση να προσελκύσουν, ακόμη και όσους δεν συγκαταλέγονται στους φανατικούς της Volkswagen.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  •          Κινητήρας: 1.498 κ.εκ.
  •          Μέγιστη ισχύς: 150 ίπποι / 5.800 σ.α.λ.
  •          Μέγιστη Ροπή: 250 Nm/ 1.500-3.500 σ.α.λ.
  •          Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,1 δλ.
  •          Τελική ταχύτητα: 210 χλμ./ώρα
  •          Κατανάλωση (WLTP): 6,2 λίτρα/100 χλμ.
  •          Εκπομπές CO2: 141 γρ./χλμ.
  •          Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.539 x 1.859 x 1.660 mm
  •          Βάρος: 1.616 κιλά
  •          Χώρος αποσκευών: 652 λίτρα
  •          Τιμή*: 37.900 ευρώ
  •          Τέλη κυκλοφορίας: 98,70 ευρώ

*Βασική έκδοση (LIFE)