Έρχονται συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης του οδηγού σε πραγματικό χρόνο

Έρχονται συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης του οδηγού σε πραγματικό χρόνο

Οι τρεις εταιρίες προσπαθούν να διερευνήσουν τον τρόπο που η τεχνολογία 5G και ο εξαιρετικά ακριβής προσδιορισμός της θέσης του οχήματος μπορούν να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια και να μειώσουν τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων στο μέλλον. Στόχος η ανάπτυξη ενός συστήματος προειδοποίησης σε πραγματικό χρόνο, έτσι ώστε τα οχήματα και οι οδηγοί τους να μπορούν να λαμβάνουν προειδοποιήσεις για τυχόν κίνδυνο στην πορεία τους απευθείας, χωρίς καμία καθυστέρηση.

Στο επίκεντρο των ερευνών βρίσκονται οι επικίνδυνες καταστάσεις που δεν είναι ορατές (ή είναι δυσδιάκριτες) από τους οδηγούς των αυτοκινήτων, όπως όταν το οπτικό πεδίο του οδηγού εμποδίζεται από την κυκλοφορία μπροστά από το όχημά του, δηλαδή από άλλα οχήματα.

Τα δεδομένα που συλλέγονται από κάμερες και άλλα συστήματα αισθητήρων θα υποβάλλονται σε επεξεργασία και αξιολόγηση απευθείας μέσω του Multi-access Edge Computing (MEC).

Στη συνέχεια, θα μπορούν να διαβιβαστούν χωρίς καμία καθυστέρηση στους χρήστες του οδικού δικτύου που κατευθύνονται προς το επικίνδυνο σημείο, με τη μορφή ειδικών ειδοποιήσεων με τη βοήθεια της τεχνολογίας 5G του δικτύου κινητής τηλεφωνίας και ενός έξυπνου διακομιστή μηνυμάτων MQTT.

Για τον εντοπισμό επικίνδυνων καταστάσεων στο μέλλον, το Live Sense SDK (Software Development Kit) της HERE Technologies θα χρησιμοποιείται παράλληλα με τους χάρτες υψηλής ανάλυσης και την τεχνολογία εντοπισμού θέσης. Το SDK της HERE υπερβαίνει κατά πολύ τις λειτουργίες χαρτογράφησης, δρομολόγησης και αναζήτησης.

Ενσωματωμένο σε καταναλωτικές συσκευές με μπροστινές κάμερες, το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί υπολογιστική όραση και τεχνητή νοημοσύνη για τον εντοπισμό αντικειμένων και αλλαγών στη συμπεριφορά άλλων χρηστών του οδικού δικτύου ή συνθήκες δρόμου που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επικίνδυνες καταστάσεις. Με βάση αυτές τις πληροφορίες, το Live Sense SDK δημιουργεί - σε πραγματικό χρόνο - προειδοποιήσεις κινδύνου για τους οδηγούς.

Σε πολλές περιπτώσεις, η επεξεργασία δεδομένων πραγματοποιείται σε κεντρικά κέντρα υπολογιστικού νέφους. Με το Multi-access Edge Computing (MEC), η υπολογιστική ισχύς έρχεται ακόμη πιο κοντά στα οχήματα, εξοικονομώντας χρόνο και επιτρέποντας την ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Έτσι, το μήκος της διαδρομής που πρέπει να ακολουθήσουν τα δεδομένα για να φτάσουν στον παραλήπτη μειώνεται σημαντικά.

Ενώ χάρη στην τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας 5G, το HERE δεν καθυστερεί την μετάδοση δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι οι προειδοποιήσεις κινδύνου παραδίδονται στον χρήστη της οδού σε πραγματικό χρόνο με καθυστέρηση μικρότερη των δέκα χιλιοστών του δευτερολέπτου.

Σημειώστε ότι οι μελέτες σκοπιμότητας είναι σημαντικές διαδικασίες στη διαχείριση έργων που επιτρέπουν την επικύρωση των απαιτήσεων εφαρμογής και τη διεξαγωγή δοκιμών αποδοχής, σε συνεργασία με τους εταίρους. Στο πλαίσιο της νέας τεχνολογίας, οι μελέτες σκοπιμότητας είναι απαραίτητες κατά την πρώιμη φάση του έργου, προκειμένου να ελεγχθεί η συνολική λειτουργικότητα του έργου.

Μετά τις αρχικές δοκιμές στο Aldenhoven, η HERE Technologies, η Porsche και η Vodafone σχεδιάζουν να βελτιώσουν περαιτέρω το “real time” σύστημα προειδοποίησης και να αξιολογήσουν τις δυνατότητές του στην καθημερινή χρήση. Πρόσθετες δοκιμές θα πραγματοποιηθούν σε διαφορετικές τοποθεσίες υπό διάφορες συνθήκες.

Θυμίζουμε ότι η HERE Technologies έχει έδρα την Ολλανδία και παρέχει δεδομένα χαρτογράφησης, λογισμικό εντοπισμού θέσης, πλοήγηση και συναφείς υπηρεσίες σε ιδιώτες και εταιρείες. Η πλειοψηφία των μετοχών της ανήκει σε κοινοπραξία γερμανικών εταιρειών αυτοκινήτων (Audi, BMW, Daimler) και στην αμερικανική εταιρεία ημιαγωγών Intel, ενώ άλλες εταιρείες διαθέτουν επίσης μειοψηφικά μερίδια.

Οι ρίζες της HERE ξεκινούν από την εταιρία Navteq που ιδρύθηκε στις ΗΠΑ το 1985 και αποκτήθηκε από τη φινλανδική Nokia το 2007.