Έτοιμο το μαχητικό της ασφάλτου: Rafale E-TECH 4X4 300 hp

Έτοιμο το μαχητικό της ασφάλτου: Rafale E-TECH 4X4 300 hp

Το Renault Rafale, το γαλλικό coupe SUV με το δυναμικό design αποκτά την κορυφαία του εκδοχή, Renault Rafale E-TECH 4X4 300 hp που είναι έτοιμη να δώσει αυτό που περιμένει – με βάση το πολλά υποσχόμενο όνομα του μοντέλου - ο απαιτητικός οδηγός, δηλαδή υπόσχεται αυτό που παρουσιάζεται με το νέο κινητήρα E-Tech plug-in hybrid των 300hp. Η κινητήρια μονάδα E-Tech 4x4 300 hp συνοδεύεται από μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία με ισχύ 22 kWh, που εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 100km (WLTP*).

Renault Rafale E-TECH 4X4 300 hp: η βιωσιμότητα συναντά την οδηγική απόλαυση σε μια υψηλών επιδόσεων έκδοση του νέου SUV της γαλλικής εταιρίας που φέρει εμφανώς τα σπορ γονίδια μιας μάρκας που έχει γράψει ιστορία στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού με την υψηλής τεχνολογίας παρουσία της. Ενσωματώνοντας την πλούσια τεχνογνωσία της μάρκας, το νέο plug-in υβριδικό SUV, προσφέρει τα καλύτερα των δύο κόσμων (διαθέτει και βενζινοκινητήρα και ηλεκτρικό κινητήρα), προσφέροντας τη δυνατότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους στις καθημερινές διαδρομές του οδηγού. Και για αυτόν τον λόγο το Renault Rafale E-Tech 4x4 300 hp είναι κάτι περισσότερο από ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων: είναι ένα όχημα εναρμονισμένο με την εποχή του, εξαιρετικά αποδοτικό & οικονομικό, με αυτονομία έως και 1.000 km (WLTP*).

Παράλληλα προσφέρει το μέγιστο δυνατό της οδηγικής απόλαυσης καθώς είναι εφοδιασμένο με το σύστημα 4Control Advanced, και διαθέτει και κίνηση στους τέσσερις τροχούς, και σύστημα διεύθυνσης που στρίβει και τους πίσω τροχούς (τετραδιεύθυνση / 4 wheel steering [4WS]). Ενώ η απολύτως κορυφαία εκδοχή του μοντέλου, Atelier Alpine, ξεπερνά τα όρια της οδηγικής απόλαυσης, χάρη στις επεμβάσεις των ειδικών της Alpine. Με πλαίσιο ειδικά ρυθμισμένο από τους μηχανικούς της Alpine Cars, και το έξυπνο σύστημα ενεργητικής ανάρτησης, το Renault Rafale E-Tech 4x4 300 hp Atelier Alpine, είναι κατασκευασμένο για να προσφέρει εξαιρετική ακρίβεια χειρισμών και μοναδική οδηγική απόλαυση.

Σύστημα κίνησης: Τεχνολογία χωρίς συμβιβασμούς 

Το κινητήριο σύνολο του Rafale E-Tech 4x4 300 hp χρησιμοποιεί τον κινητήρα E-Tech hybrid 200hp, με την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και μίας μπαταρίας με ωφέλιμη χωρητικότητα 22 kWh. Αυτή η διάταξη εξασφαλίζει στο Rafale ηλεκτρική αυτονομία (κίνηση μόνο με μπαταρία/μηδενικούς ρύπους) έως και 100 χλμ. (WLTP*).

Με την υιοθέτηση της τεχνολογίας E-Tech, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συνεργάζεται με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες και την μπαταρία, αποδίδοντας συνολική ισχύ που φτάνει τους 300 ίππους. Η διαχείριση ενέργειας ρυθμίζεται συνεχώς, επιτυγχάνοντας πάντα την ιδανική αναλογία επιδόσεων/αποδοτικότητας. Το Rafale E-Tech 4x4 300 hp επιτυγχάνει συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου βάσει WLTP 0,7 L/100 km, παραμένοντας σε τιμές που επισήμως, με βάση τις εργαστηριακές μετρήσεις, δεν ξεπερνούν τα 5,8 L/100 km ακόμα και όταν η μπαταρία είναι άδεια. 

Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο γνωστός 1.200άρης 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης εφοδιασμένος όμως με νέο υπερσυμπιεστή, που αυξάνει την ισχύ στα 110 kW/150 hp (σε σχέση με τα 96 kW/130 hp της βασικής έκδοσης E-Tech 200 hp). Με τη σειρά της, η ροπή έχει σκαρφαλώσει από τα 205 στα 230 Nm. Το αυτόματο - χωρίς συμπλέκτη - “multi-mode” κιβώτιο, αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο του συστήματος κίνησης έχει προσαρμοστεί σε αυτές τις τροποποιήσεις. 

Ο κινητήρας βενζίνης του Rafale E-Tech 4x4 300 hp συνδυάζεται με τρείς ηλεκτροκινητήρες (δύο κύριους και έναν δευτερεύοντα), αποδίδοντας συνολικά ισχύ που φτάνει τους 300 hp:

Α) ο κύριος ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα, με ισχύ 50 kW (70 hp) και 205Nm ροπής 

Β) ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, μόνιμα συνδεδεμένος με τον πίσω άξονα, αποδίδει 100 kW (136hp) και 195Nm ροπής 

Γ) η δευτερεύουσα μονάδα ηλεκτροκινητήρα HSG (High-voltage Starter Generator/μίζα-γεννήτρια υψηλής τάσεως) αποδίδει 25 kW (34 hp) και 50 Nm ροπής.

Οι παραπάνω μονάδες «συνδυάζουν» την ισχύ τους προκειμένου να προσφέρουν εντυπωσιακές επιδόσεις: 

  • επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε 6.4 δλ. (σε σχέση με τα 8.9δλ. της έκδοσης 200 hp E-Tech hybrid)
  • ρεπρίζ 80 - 120 km/h σε 4.0 δλ. (σε σχέση με τα 5.6δλ. της έκδοσης 200 hp E-Tech hybrid)
  • μέτρα από στάση σε 26.9 δευτερόλεπτα 

Atelier Alpine: η κορυφαία στιγμή του Rafale

Πέρα από τον εξοπλισμό της έκδοσης Esprit Alpine που μοιράζεται με την έκδοση E-Tech hybrid 200 hp, το Rafale E-Tech 4x4 300 hp θα διατίθεται και σε μια ειδική έκδοση Atelier Alpine. 

Ένα όνομα που θυμίζει την προηγμένη τεχνογνωσία που έφερε στη Renault η Alpine Cars. 

Συγκεκριμένα, το σασί της έκδοσης Atelier Alpine έχει ρυθμιστεί και εξελιχθεί από μια ομάδα δώδεκα περίπου εξειδικευμένων  μηχανικών της Alpine Cars:

  • ειδικά εξαρτήματα: αμορτισέρ, ελατήρια, bump stops, αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω και ζάντες 21 ιντσών 
  • αποκλειστικό σύστημα ελεγχόμενης απόσβεσης (ενεργητική ανάρτηση με κάμερα πρόβλεψης)
  • συγκεκριμένες λειτουργίες ελέγχου ευελιξίας 
  • ειδική ρύθμιση των ECU (ηλεκτρονικών μονάδων ελέγχου), που ελέγχουν το φρενάρισμα, την αναγεννητική πέδηση, την ευστάθεια και τη διατήρηση της πορείας, αλλά και το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης

Νέα ενεργητική ανάρτηση από τη Renault 

Το Rafale E-Tech 4x4 300 hp Atelier Alpine διαφέρει από την έκδοση Esprit Alpine χάρη στο καινοτόμο σύστημα έξυπνης αυτορυθμιζόμενης ανάρτησης, με κάμερα στο επάνω μέρος του παρμπρίζ. Αυτό το σύστημα που ονομάζεται «ενεργή ανάρτηση με κάμερα πρόβλεψης» λαμβάνει υπόψη την ταχύτητα και τις αντιδράσεις του οδηγού, ρυθμίζοντας το βαθμό απόσβεσης της ανάρτησης, όπως για παράδειγμα σε περίπτωση αύξησης της ταχύτητας ή της παρουσίας τυχόν εμποδίων στην πορεία του αυτοκινήτου.

Καινοτόμο σύστημα ελέγχου ευελιξίας (Agility Control) 

Ειδικά για την έκδοση Rafale Atelier Alpine, το μενού «Chassis Control» στην οθόνη πολυμέσων, δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του συστήματος 4Control Advanced, το προφίλ απόσβεσης και τις γωνίες που στρέφουν οι πίσω τροχοί,  με τρεις τρόπους: 

  • Comfort, για τις καθημερινές διαδρομές, ειδικά στην πόλη. 
  • Dynamic για τον ιδανικό συμβιβασμό μεταξύ ευελιξίας και απόσβεσης. 
  • Sport, για τέλειο κράτημα του δρόμου και οδηγική απόλαυση.

Τα πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας 

Το Renault Rafale E-Tech 4x4 300hp διατίθεται με μπαταρία 22 kWh που λειτουργεί στα 400V. Όταν είναι πλήρως φορτισμένη, η μπαταρία προσφέρει αυτονομία έως και 100 km (κύκλος WLTP*) σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.

Με το σύστημα διαχείρισης ενέργειας που βελτιστοποιεί αποτελεσματικά τη χρήση του κινητήρα και των ηλεκτροκινητήρων, η τυποποιημένη κατανάλωση βάσει προτύπου WLTP* είναι 0,7λ./100χλμ. (με εκπομπές CO215γρ./χλμ) με γεμάτη μπαταρία και 5,8 λίτρα/100 χλμ. (132 γρ. CO2/ km) με άδεια μπαταρία. Οι παραπάνω επιδόσεις, κατατάσσουν το Rafale E-Tech 4x4 300 hp μεταξύ των πιο οικονομικών στo segment D SUV υψηλών επιδόσεων.

Με βάση την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας E-Tech, η αυτονομία του μοντέλου είναι:

  • έως και 100km σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (WLTP*)
  • έως και 1.000 km συνολική αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρ βενζίνης (ρεζερβουάρ 55 λίτρων) και πλήρως φορτισμένη μπαταρία (WLTP*)

*σε διαδικασία έγκρισης τύπου

Ευφυές σύστημα πρόσφυσης για κορυφαία ασφάλεια και δυναμικές επιδόσεις 

Με τον νέο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, το Renault Rafale E-Tech 4x4 300 hp αποκτά μόνιμη 4κίνηση. Η κατανομή της κίνησης σε κάθε άξονα γίνεται αυτόματα από το σύστημα E-Tech με βάση τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης που επιλέγεται μέσω των ρυθμίσεων του συστήματος MULTI-SENSE. Η κατανομή της ροπής μπορεί να ποικίλλει στιγμιαία από 100% για τους μπροστινούς τροχούς (μόνον εμπροσθιοκίνητο) έως το 100% για τους πίσω τροχούς (μόνον πισωκίνητο). Γενικά, η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς προτιμάται έως τα 70 km/h, και η κίνηση στους πίσω τροχούς για υψηλότερες ταχύτητες.

Πρόβλεψη υβριδικής κίνησης

Αυτή η λειτουργία μεγιστοποιεί την εκμετάλλευση της ηλεκτρικής ενέργειας κατά την οδήγηση. Τα δεδομένα της χαρτογράφησης από τη δικτυωμένη πλοήγηση της Google, όπως η μορφολογία της διαδρομής στα επόμενα επτά χιλιόμετρα (ή η πιο πιθανή διαδρομή εάν δεν έχει καταχωρηθεί προορισμός), παρέχουν εκ των προτέρων πληροφορίες στο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας για μεγιστοποίηση της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας.