Η ηλεκτρική «μετεμψύχωση» του Renault 17

Η ηλεκτρική «μετεμψύχωση» του Renault 17

Πριν πούμε οτιδήποτε, ας θυμηθούμε τι ήταν το Renault 17: το sports coupé με το ιδιαίτερο design που χαρακτηριζόταν από «καθαρές» γραμμές και που ήταν διαθέσιμο σε 4θέσιες εκδόσεις κλειστές ή ανοιχτές (coupé ή cabrio δηλαδή…), το οποίο κυκλοφόρησε το 1971 και κατάφερε να αφήσει το στίγμα του ως η επιτομή της αισθητικής της δεκαετίας του 1970, αντανακλώντας με την εμφάνιση και τις επιδόσεις του, το πνεύμα της εποχής. Ήταν ένα μοντέλο με επιλογές που άνοιγαν τον δρόμο στη διαμόρφωση των αυτοκινήτων: διέθετε κίνηση μπροστά, διαμήκη κινητήρα (που στη συνέχεια ήταν διαθέσιμος με ψεκασμό) και μια σειρά πρωτοπόρων χαρακτηριστικών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, το Renault 17 ήταν ένα μοντέλο που συνδύαζε την υψηλή τεχνολογία, ήταν κομψό, χάρη στο γωνιώδες αμάξωμά του, ενώ είχε ένα εσωτερικό σχεδιασμένο για απαιτητικούς πελάτες. Και κατάφερε το Renault 17 να παραχθεί σε πάνω από 92.000 μονάδες μεταξύ 1971 - 1979.

Και τώρα ας δούμε τι σημαίνει για τη Renault το R17 electric restomod x Ora Ïto - που είναι ένα μοναδικό «κομμάτι» και όχι ο πρόδρομος ενός μελλοντικού οχήματος παραγωγής, το οποίο σχεδιάστηκε ως restomod από τον Ora Ïto και εξελιγμένο σε συνεργασία με την ομάδα του τμήματος σχεδίασης της Renault - μέσω της δήλωσης του Arnaud Belloni, Chief Branding Officer & VP, Renault Brand:

«Το R17, που ξαναγεννιέται με τη μορφή μίας έκδοσης restomod από τον Ora Ïto, ευθυγραμμίζεται τέλεια με την προσέγγισή μας που αφορά στο πάντρεμα της κληρονομιάς και της καινοτομίας. Το R17 ήταν μέρος της pop culture, ένα σύμβολο της δεκαετίας του 1970, με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό και την έντονη προσωπικότητά του. Το σημερινό project εξυμνεί την αυθεντική & εμβληματική σχεδίαση της Renault, ενώ της δίνει μια σύγχρονη οπτική, με νέα χαρακτηριστικά, δημιουργώντας μια εμπειρία που ξεπερνά το οποιοδήποτε χάσμα γενεών. Στη Renault, είμαστε περήφανοι που συνεργαζόμαστε με τολμηρούς & ταλαντούχους σχεδιαστές όπως ο Ora Ïto, με στόχο να επανεφεύρουμε τα εμβληματικά μας μοντέλα, παραμένοντας πιστοί στο πνεύμα της μάρκας».

«Η νέα προσέγγιση ενός εμβληματικού μοντέλου όπως το Renault 17, ήταν μια ιδιαίτερα συναρπαστική πρόκληση. Δουλεύοντας μαζί με τη Renault, μπόρεσα να δώσω σάρκα και οστά στο καλλιτεχνικό μου όραμα, δημιουργώντας ένα γλυπτό με τη δική μου εικόνα» λέει από την πλευρά του ο σχεδιαστής και «πατέρας» της σύγχρονης ηλεκτρικής εκδοχής του μοντέλου, Ora Ïto.

Γνωστός για τις πρωτοποριακές του δημιουργίες και την τολμηρή προσέγγισή του, ο Ora Ïto απέκτησε φήμη «χακάροντας» κορυφαίες μάρκες με τα ψηφιακά του προϊόντα. Πιστεύει ακράδαντα στην απλότητα, ένα μείγμα απλότητας και πολυπλοκότητας, είναι ένα φαινόμενο της pop κουλτούρας από μόνο του, συμμετέχοντας σε συνεργασίες κύρους, που του έχουν εξασφαλίσει βραβεία σε όλον τον κόσμο.

Από το 2021, η Renault έχει παρουσιάσει μια σειρά από αποκλειστικές δημιουργίες που παρουσιάζουν μία νέα οπτική στην εξαιρετική κληρονομιά της μάρκας και στα εμβληματικά της μοντέλα, τα οποία αποτελούν πλέον μέρος της pop κουλτούρας. Αυτές οι δημιουργίες μαρτυρούν την ικανότητα της μάρκας να συνδυάζει την κληρονομιά, το design και την καινοτομία, δημιουργώντας, παράλληλα, ένα μοναδικό πεδίο που προσφέρει τεράστιες δυνατότητες έκφρασης στους σύγχρονους σχεδιαστές. Η Renault επιστράτευσε αυτή τη φορά το δημιουργικό ταλέντο του Ora Ïto, ενός από τους πιο avant-garde σχεδιαστές της γενιάς του, με στόχο την επανεφεύρεση της αισθητικής του Renault 17, δημιουργώντας ταυτόχρονα μια τολμηρή και μοντέρνα εικόνα αυτού του ιστορικού αυτοκινήτου.

Renault R17 «εναντίον» R17 electric restomod x Ora Ïto

Ένα δίθυρο κουπέ με 3η πίσω πόρτα, το Renault 17 διέθετε σπορ σχεδίαση που τονιζόταν από τους τέσσερις στρογγυλούς προβολείς, τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο, το αμάξωμα χωρίς μεσαία κολώνα, τα πλήρως ανοιγόμενα πίσω τζάμια, και τα τριγωνικά πίσω φινιστρίνια με περσίδες.

Βασισμένο στη μονοκόκ δομή του αμαξώματος, όπως και το αρχικό μοντέλο, το R17 electric restomod x Ora Ïto, έχει την ίδια καμπίνα, πόρτες, παράθυρα, τζάμια, τσιμούχες και κάτω μέρος αμαξώματος.

Το αμάξωμα είναι 17cm φαρδύτερο για καλύτερο κράτημα στο δρόμο, ενώ ο σχεδιασμός των φτερών και των τροχών, του δίνουν μια εντυπωσιακή και κομψή εμφάνιση.

Οι προβολείς έχουν σχήμα τεσσάρων ορθογώνιων μονάδων με στρογγυλεμένες γωνίες, ενώ τα πίσω φώτα σχηματίζουν μια ενιαία φωτεινή λωρίδα. Το μοντέλο είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο και στο πίσω μέρος φιλοξενείται ένας ηλεκτροκινητήρας 270 ίππων. Το σασί από ανθρακονήματα με τις ρευστές του γραμμές, διατηρεί το βάρος του αυτοκινήτου στα 1.400 κιλά. Το χρώμα Galactic Brown είναι μια πρωτότυπη απόχρωση για το αμάξωμα, που εξελίχθηκε ειδικά για το μοντέλο επίδειξης.

Το R17 διέθετε όλα τα εσωτερικά χαρακτηριστικά ενός πραγματικού tourer, με τη χαρακτηριστική θέση οδήγησης, τα άνετα καθίσματα, την πλήρη γκάμα εξοπλισμού και το προσεγμένο φινίρισμα. Η έκδοση restmode διατηρεί τα αρχικά στάνταρ της άνεσης, ενσωματώνοντας παράλληλα, μια σειρά από αλλαγές στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα. Τα καθίσματα έχουν επανασχεδιαστεί με βάση τη φιλοσοφία της δομής "πέταλου", με νέες ταπετσαρίες εμπνευσμένες από τον κόσμο της εσωτερικής διακόσμησης: σατέν επένδυση από λεπτό ύφασμα Merino για την καφέ ταπετσαρία και ένα λεπτό, ελαφρύ ύφασμα, για την μπεζ ταπετσαρία. Ως σύγχρονο όχημα, το R17 electric restomod x Ora Ïto διαθέτει κεντρική οθόνη με το σημερινό γραφικό περιβάλλον της Renault, αλλά και τέσσερις μικρές τετράγωνες οθόνες πίσω από το τιμόνι, εμπνευσμένες από τον πίνακα οργάνων του αρχικού μοντέλου.

Το R17 electric restomod x Ora Ïto θα βρίσκεται στο Maison5 (Παρίσι) μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου. Αυτό το μοναδικό πρωτότυπο θα παρουσιαστεί στη συνέχεια στον διαγωνισμό Chantilly Arts & Elegant Richard Mille από τις 12 έως τις 15 Σεπτεμβρίου, πριν εκτεθεί στο περίπτερο της Renault στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού από τις 14 έως τις 20 Οκτωβρίου.