Μηδενίζοντας το CO2 από την αρχή μέχρι το τέλος

Μηδενίζοντας το CO2 από την αρχή μέχρι το τέλος

Το εκθεσιακό πρωτότυπο Renault Emblème, που συνδυάζοντας την «τυπική» ηλεκτροκίνηση με μπαταρία από τη μια, και την ηλεκτροκίνηση με κυψέλες υδρογόνου από την άλλη, αντανακλά το όραμα της μάρκας για ένα όχημα που να πληροί τις προδιαγραφές μίας κινητικότητας χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί για να επιτύχει έως και 90% μείωση των εκπομπών του CO2 από τη γέννηση έως και την απόσυρσή του, σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο σημερινό όχημα. Αντιμετωπίζοντας μια μεγάλη πρόκληση στον τομέα της μηχανολογίας και της καινοτομίας, η γαλλική εταιρία δείχνει τον τρόπο με τον οποίο η παραγωγή οχημάτων μπορεί να δώσει τη δυνατότητα σε μια εταιρεία όπως το Group Renault, να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2040 στην Ευρώπη, και έως το 2050 παγκοσμίως.

Αυτή η προσέγγιση εκφράζεται με τον καλύτερο τρόπο μέσα από το Renault Emblème, θα εκτίθεται στο περίπτερο της μάρκας στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού από 14 έως 20 Οκτωβρίου. 

Η κύρια πρόκληση αυτού του project, που αποτελεί ορόσημο για τη μάρκα, είναι η μεγιστοποίηση της ανθρακικής ουδετερότητας καθόλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του οχήματος, από την παραγωγή μέχρι την απόσυρσή του. Σε συνέχεια του concept Scenic Vision H2-Tech του 2022, το Renault Emblème προχωρά την προσέγγιση ένα βήμα παραπέρα, μειώνοντας κατά 90% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (ισοδ. CO2), σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο σύγχρονο όχημα, εκπέμποντας μόλις 5 τόνους ισοδυνάμου CO2, από την παραγωγή μέχρι την απόσυρσή του.

Η εντυπωσιακή εξωτερική του σχεδίαση είναι μεταξύ άλλων το αποτέλεσμα της βελτιστοποίησης της αεροδυναμικής, που προσανατολίζεται στην αποδοτικότητα, χωρίς συμβιβασμούς στην αισθητική. Για παράδειγμα, οι κλασσικοί εξωτερικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από δύο κάμερες ενσωματωμένες στους θόλους των τροχών, οι υαλοκαθαριστήρες κρύβονται κάτω από το χείλος του καπό, ενώ οι χειρολαβές είναι χωνευτές μέσα στο αμάξωμα. Δύο πτερύγια στο καπό και δύο αεραγωγοί στον προφυλακτήρα διοχετεύουν τη ροή του αέρα προς το παρμπρίζ και πίσω από τους τροχούς, αντίστοιχα. Οι τροχοί είναι πλήρως καλυμμένοι, ώστε να μην εμποδίζουν τη ροή του αέρα κατά μήκος του αμαξώματος. Η σχεδίαση του εντελώς flat δαπέδου, είναι εμπνευσμένη από τη F1, όπως και ο ενεργός πίσω διαχύτης, ο οποίος έχει κλίση προς τα κάτω και προς τα πίσω για να εξισορροπεί τη ροή του αέρα και να ελαχιστοποιεί την οπισθέλκουσα.

Καθώς λοιπόν το design έχει βελτιστοποιηθεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας του «ψηφιακού κλώνου» και του υπερσύγχρονου ψηφιακού εξοπλισμού προσομοίωσης που παρέχεται από την ομάδα BWT Alpine F1, το Renault Emblème επιτυγχάνει τον εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cx 0,25.

Οι έντονες καμπύλες και το αμάξωμα σε στυλ shooting brake του Renault Emblème, αναδεικνύονται από τη διχρωμία του πράσινου αμαξώματος, κάνοντας το χρώμα να φαίνεται διαφορετικό ανάλογα τη γωνία από την οποία το βλέπει κανείς. Το όχημα είναι ένας κομψός συνδυασμός station wagon, με φαρδύ μεταξόνιο 2,90μ. και χαμηλού κουπέ με ύψος 1,52μ. και επικλινή γραμμή οροφής.

Το πρωτότυπο έχει μήκος 4,80 μ., γεγονός που το καθιστά ιδανικό για άνετα ταξίδια για μία οικογένεια με τις αποσκευές της. Συμβολίζει, επίσης, την εδραιωμένη φιλοδοξία της Renault να συνεχίσει να καινοτομεί στο segment C και ακόμα πιο ψηλά. Εξερευνώντας νέα μονοπάτια στον τομέα του design, εμπνευσμένα από το εμβληματικό λογότυπο της Renault, η φωτιστική υπογραφή αντικατοπτρίζει ταυτόχρονα την υψηλή τεχνολογία, όντας, παράλληλα, εύκολα αναγνωρίσιμη.

Στο πλαίσιο της προσέγγισής τους για οικολογική σχεδίαση, οι designers και οι μηχανικοί προσπάθησαν να αφαιρέσουν κάθε περιττό κιλό, με στόχο να φτάσουν το βάρος των 1.750 κιλών, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών. Επομένως, το Renault Emblème ζυγίζει λιγότερο από τα περισσότερα υβριδικά SUV ή ηλεκτρικά οχήματα παρόμοιου μεγέθους. 

Το Renault Emblème διαθέτει ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που τροφοδοτείται από δύο πηγές ενεργείας: από μία «συμβατική επαναφορτιζόμενη μπαταρία», που χρησιμοποιείται για τις καθημερινές μετακινήσεις, και από κυψέλες υδρογόνου για τα μεγαλύτερα ταξίδια. Βασισμένη στην πλατφόρμα AmpR Medium, η αρχιτεκτονική της πίσω κίνησης φιλοξενεί τα διάφορα εξαρτήματα του συστήματος κίνησης (ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία, κυψέλες καυσίμου και ρεζερβουάρ υδρογόνου), διατηρώντας παράλληλα χαμηλό κέντρο βάρους και ιδανική κατανομή βάρους για προώθηση των επιδόσεων και της αποδοτικότητας.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 160kW του Emblème δεν χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες. Τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία NMC (40 kWh), η οποία είναι ελαφρύτερη, φθηνότερη, λιγότερο ογκώδης και πιο φιλική προς το περιβάλλον από αυτή ενός ηλεκτρικού οικογενειακού οχήματος μεγάλης αυτονομίας. Έχει αυτονομία πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων, που είναι υπεραρκετή για καθημερινές διαδρομές. Οι κυψέλες καυσίμου PEMFC 30kW λειτουργούν με υδρογόνο χαμηλών εκπομπών άνθρακα, που αποθηκεύεται σε δεξαμενή χωρητικότητας 2,8kg, παρέχοντας την απαιτούμενη ισχύ για μεγάλα ταξίδια, με μέγιστη απόδοση περίπου 60%.

Έτσι, το μοντέλο μπορεί να καλύψει απόσταση έως και 1.000km, τόσο γρήγορα, όσο και ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, χωρίς φόρτιση, αλλά με δύο μόλις στάσεις για ανεφοδιασμό με υδρογόνο – λιγότερο από πέντε λεπτά την κάθε φορά – για αυτονομία 350χλμ. Σε ένα τυπικό ταξίδι μεταξύ Παρισιού και Μασσαλίας, το 75% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται από το όχημα παράγεται από την κυψέλη καυσίμου, χωρίς να εκλύεται τίποτα, εκτός από νερό.

Η ουδετερότητα του άνθρακα στις μετακινήσεις αποτελεί θεμελιώδη στόχο στη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Για μια αυτοκινητοβιομηχανία όπως το Renault Group, σε αυτό τον στόχο περιλαμβάνεται η αντιμετώπιση μιας σειράς προκλήσεων που σχετίζονται με τη βιομηχανία, την ενέργεια, την τεχνολογία, την προσφορά, την ταχύτητα κ.λπ. Για να επιτύχει καθαρή ουδετερότητα άνθρακα έως το 2040 στην Ευρώπη και έως το 2050 παγκοσμίως, σύμφωνα με τους στόχους της, η εταιρεία πρέπει να φέρει επανάσταση στον τρόπο που σχεδιάζει και κατασκευάζει τα οχήματά της.