Όταν το SUV είναι και σπορ και οικονομικό (Opel Mokka 1.5 Diesel)

Όταν το SUV είναι και σπορ και οικονομικό (Opel Mokka 1.5 Diesel)

Ενδεχομένως κάποιες φωτογραφίες να αδικούν το νέο Opel Mokka, το SUV της νέας σχεδιαστικής εποχής της OPEL, το οποίο είναι ταυτοχρόνως και όμορφο, και μοντέρνο, ενώ καταφέρνει να βγάζει και αυτό το σπορ χαρακτήρα – που τελικά δεν περιορίζεται μόνο στην αισθητική, αλλά επεκτείνεται και σε αυτό που εισπράττεις όταν το οδηγείς. Παρόλο λοιπόν που βασίζεται σε μία πλατφόρμα που μοιράζονται ακόμα δύο SUV μοντέλα της πάλαι ποτέ PSA (Peugeot-Citroen) και νυν Stellantis, το Mokka έχει ένα εντελώς δικό του χαρακτήρα. Θα τολμούσαμε μάλιστα να πούμε ότι είναι σχετικά ασυνήθιστο για Opel αυτό που εισπράττεις από το σημερινό Mokka, καθώς η γερμανική εταιρία μας είχε συνηθίσει σε κάποιος πιο συμβατικές προτάσεις.

Το νέο Opel Mokka αποπνέει μια διαφορετική αύρα – με την οποία δεν αργεί να κερδίσει τον οδηγό του - αφού προσφέρει μία ιδιαίτερη αίσθηση και χάρη στο τιμόνι του, αλλά και με το όλο το «στήσιμό» του, και με τα δυνατά του φρένα. Επιπλέον, στην περίπτωση του πετρελαιοκίνητου μοντέλου (Opel Mokka 1.5 Diesel S/S, 110hp) που οδηγήσαμε προσφέρει και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό: Kαι γρήγορες επιταχύνσεις, και χαμηλή κατανάλωση συνδυασμένες με αυξημένη ροπή.

Και είναι το δυνατό «τράβηγμα» από τις χαμηλές στροφές που χαρακτηρίζει αυτόν τον πολύ επιτυχημένο diesel «πασπαρτού» που τοποθετείται σε ένα μεγάλο πλήθος μοντέλων της Stellantis που σε διευκολύνει στην καθημερινότητα, επιτρέποντάς σου να κινείσαι γρήγορα με λιγότερο γκάζι. Στο ίδιο μήκος κύματος και το εύχρηστο 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο που δεν προβληματίζει, ενώ τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά.

Από κει και πέρα ο οδηγός βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα ταμπλό που είναι με ευχάριστο τρόπο στραμμένο προς αυτόν, έχοντας μπροστά του ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων με πολύ προσεγμένη διάταξη και αυξημένη αναγνωσιμότητα, ενώ στα δεξιά του, στο κέντρο του ταμπλό, έχει την οθόνη αφής του infotainment που αναπόφευκτα χρησιμεύει για τον χειρισμό μίας σειρά συστημάτων του αυτοκινήτου.

Και μπορεί η εργονομία της συγκεκριμένης οθόνης να μην είναι άψογη, όμως τελικά η συνολική εργονομία δεν είναι κακή, αφού - ευτυχώς - υπάρχουν χωριστοί διακόπτες για τη ρύθμιση του κλιματισμού, οπότε δεν πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιήσεις την εν λόγω οθόνη για να αλλάξεις κάποια ρύθμιση. Από την άλλη, η διάταξη των αεραγωγών θα μπορούσε να είναι καλύτερη - θα λέγαμε ότι πρόκειται για μία μικρή εργονομική αστοχία των Γερμανών. Σε γενικές γραμμές πάντως το εσωτερικό διαθέτει αρκετές θήκες για μικροπράγματα ούτως ώστε να διευκολύνει την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών.

Επιστρέφοντας τώρα στο όμορφο design του νέου Opel Mokka είμαστε υποχρεωμένοι να σταθούμε σε μια «παρενέργεια» που προκύπτει από αυτό: το κουπέ προφίλ του Mokka (ιδιαιτέρως η κεκλιμένη γραμμή της οροφής) έχει σαν αποτέλεσμα να περιορίζεται κάπως ο χώρος για τους πίσω επιβάτες (οι ψηλοί έχουν ένα θέμα κατά την είσοδο/έξοδό τους από το πίσω κάθισμα) και ακόμα περισσότερο το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου κυμαίνεται κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Προφανώς, λοιπόν, δεν είναι οι χώροι το βασικό «ατού» του Opel Mokka, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως οικογενειακό μεταφορικό μέσο. Με την προϋπόθεση ο αγοραστής να μην έχει την απαίτηση να χωρέσουν σε αυτό οι ανησυχίες των πολυήμερων διακοπών, μαζί με τον εξοπλισμό υπαίθριων δραστηριοτήτων και την «προίκα» δύο μωρών – και ο νοών νοείτω…

Εν κατακλείδι θα λέγαμε ότι το πολύ όμορφο και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση Opel Mokka 1.5 Diesel S/S 110hp είναι σίγουρα μία επιλογή που θα την βρουν ενδιαφέρουσα πολλοί οδηγοί/υποψήφιοι αγοραστές με διαφορετικές προτεραιότητες, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας. Κάποιοι είναι βέβαιο ότι θα γοητευθούν από το ιδιαίτερο design του, ενώ άλλοι θα ενθουσιαστούν από την αίσθηση που το αυτοκίνητο προσφέρει στον οδηγό του.

Ενώ κάποιοι ακόμα θα σταθούν κυρίως στο - καθ’ όλα αντικειμενικό & αναμφισβήτητο - προσόν της πετρελαιοκίνησης, που δυστυχώς δείχνει να πέφτει θύμα του στρατηγικού σχεδιασμού κάποιων αυτοκινητοβιομηχανιών, με αποτέλεσμα την προσφορά λιγότερων μοντέλων με diesel στην αγορά. Και πρέπει να πούμε ότι οι πετρελαιοκινητήρες είναι μια εξαιρετική επιλογή για αυτοκίνητα που θεωρητικά αγοράζονται για πολλές αποδράσεις όπως τα SUV, όπως δηλαδή το Opel Mokka.