Ποιο υβριδικό αυτοκίνητο με 195 ίππους κοστίζει μόνο 19.950 ευρώ;

Ποιο υβριδικό αυτοκίνητο με 195 ίππους κοστίζει μόνο 19.950 ευρώ;

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε χθες στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ανάβυσσο της Αττικής, οι Κινέζοι το είχαν δείξει πριν από μερικούς μήνες στην έκθεση της Γενεύης. Και είναι προφανώς ένα μοντέλο που τους βάζει σε μια σημαντική κατηγορία της αγοράς που παρά τη σταδιακή υποχώρησή της την τελευταία 15ετία, λόγω της εμφάνισης των SUV, εξακολουθεί να κατέχει ένα μεγάλο μερίδιο των πωλήσεων της τάξης του 25%. Με άλλα λόγια ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας είναι ένα μικρό αυτοκίνητο του B-segment, της κατηγορίας B (κοινώς «σουπερμίνι»), στην οποία ανήκουν αυτοκίνητα όπως τα Hyundai i20, Renault Clio, Volkswagen Polo - αλλά και το Honda Jazz καθώς και το best seller Toyota Yaris που προσφέρονται πλέον αποκλειστικά και μόνο ως πλήρως υβριδικά/αυτοφορτιζόμενα. Από αυτόν τον ανταγωνισμό που έχει μειωθεί σε πλήθος, αλλά όχι και σε ένταση, μετά τη διακοπή της παραγωγής του Ford Fiesta, διατίθεται επίσης σε πλήρως υβριδική έκδοση και το Renault Clio, ενώ υπάρχει ακόμα μια πλήρως υβριδική παρουσία, αυτή του Mazda 2 (“αδελφό” μοντέλο του Yaris). Και κάνουμε ειδική μνεία στα πλήρως υβριδικά καθώς το λανσάρισμα του MG3 πραγματοποιείται στην επίσης πλήρως υβριδική του έκδοση Hybrid+,

ενώ μια ακόμα «απλή» και πιο προσιτή έκδοση με βενζινοκινητήρα αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της στο τέλος της χρονιάς.

Η αλήθεια είναι ότι το ολοκαίνουργιο MG3 μπορεί να είναι το πιο μικρό, δεν είναι το πιο φθηνό μοντέλο της MG. Αυτό όμως εύκολα εξηγείται όχι μόνο από την ενσωμάτωση του υβριδικού συστήματος κίνησης, αλλά και την ισχύ που αυτό αποδίδει. Γιατί όπως και να το κάνουμε, 195 ίππους δεν αποδίδει κανένα ανταγωνιστικό πλήρως υβριδικό μοντέλο. Σημειώστε ότι τεχνολογία Hybrid+ περιλαμβάνει πέραν του βενζινοκινητήρα των 102 ίππων, έναν πολύ ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 100kW (136 hp) με ροπή 250 Nm καθώς και μία γεννήτρια.

Το πώς συνδυάζονται όλα αυτά μεταξύ τους έχει οπωσδήποτε ενδιαφέρον – ο οδηγός πάντως δεν χρειάζεται να ασχοληθεί με κάτι πλην της επιλογής του “D” ή του “R” στον επιλογέα του συστήματος προκειμένου να κινηθεί προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, αντίστοιχα. Όλα γίνονται αυτόματα και οι τρεις μονάδες ισχύος εναλλάσσονται στη λειτουργία τους ώστε η μπαταρία να έχει πάντοτε ένα σοβαρό απόθεμα ενέργειας ή και να είναι πλήρως φορτισμένη. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, μάλιστα, προκύπτει ότι το MG3 Hybrid+ μπορεί - θεωρητικά - να κινηθεί για έως 10 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά, αφού η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι αυξημένη (για τα δεδομένα των πλήρως υβριδικών οχημάτων) φτάνοντας τα 1,8kWh.

Το αποτέλεσμα είναι όπως είπαμε από την αρχή οι 195 της συνδυαστικής ισχύος, η οποία βεβαίως είναι αρκετά παραπάνω απ’ ότι έχουμε συνηθίσει - και είναι επίσης αλήθεια ότι αυτή η αφθονία της ισχύος είναι κάτι που ο οδηγός δεν αργεί να το αντιληφθεί. Είναι γρήγορο το MG3 – και μάλιστα σε βαθμό τέτοιο που αρχίζεις να αναρωτιέσαι αν στη MG ήθελαν να φτιάξουν ένα σπορ αυτοκίνητο. Έτσι ενώ η ανάρτηση προσφέρει ευπρόσδεκτη άνεση και δείχνει να ακολουθεί τα πρότυπα ενός οικογενειακού οχήματος, όταν πιέσεις το υβριδικό MG αυτό αρχίζει να δείχνει κάπως μαλακό. Το πόσο σοβαρή αδυναμία μπορεί να θεωρηθεί αυτό είναι ένα ζήτημα. Αυτό πάντως που διαπιστώσαμε στη σύντομη οδηγική μας επαφή είναι ότι το κινεζικό αυτοκίνητο έχει ένα «δέσιμο» που προφανώς έρχεται να καταρρίψει τα στερεότυπα του «κινέζικου» - και δεν ξέρουμε που και πόσο αυτό μπορεί να υστερεί ως προς την ποιότητα έναντι των δυτικών καταξιωμένων αντιπάλων. Γιατί έρχεται και αυτό το «triple seven» (7 χρόνια εγγύηση κλπ.) να λειτουργήσει καθησυχαστικά σε όποιον φοβάται τα προϊόντα του ασιατικού γίγαντα.

Θυμίζουμε δε ότι ιδιοκτήτης της πάλαι ποτέ σπορ βρετανικής φίρμας είναι πλέον η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας (με πωλήσεις 5,0 εκ. οχημάτων το 2023), η SAIC, που φαίνεται ότι δεν έχει κανένα πρόβλημα να επενδύσει τα ποσά που χρειάζονται για να προσφέρει και στην αγορά της Ευρώπης ανταγωνιστικά μοντέλα. Ενδιαφέρον δε έχει το γεγονός ότι όλα τα μοντέλα της MG είναι ίδιων προδιαγραφών σε όλον τον κόσμο - δηλαδή μιλάμε πραγματικά για global cars.

Δεν μπαίνουμε στη διαδικασία να αναλύσουμε τα υπέρ και τα κατά του νέου MG3 Hybrid+, αυτό θα το κάνουμε σε μια κανονική δοκιμή, εν ευθέτω χρόνω. Όμως πρέπει να πούμε ότι αυτό το νέο σουπερμίνι σε πείθει - και μάλιστα πολύ περισσότερο από το μοντέλο εισόδου της μάρκας στην ελληνική αγορά, το SUV ZS. Το MG3, τηρουμένων των αναλογιών, μας θύμισε περισσότερο το πάρα πολύ καλό, πλήρως ηλεκτρικό MG4, με το οποίο μοιράζεται κάποια στοιχεία (οι ψηφιακές οθόνες/ πίνακας οργάνων και οθόνη πολυμέσων) έχουν την ίδια λογική & αισθητική, ενώ και η γενικότερη αίσθηση που αποπνέει το νέο σουπερμίνι σου δημιουργεί αντίστοιχους συνειρμούς.

Είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με τουλάχιστον αποδεκτή αισθητική μέσα-έξω και πολλά στοιχεία που το καθιστούν ανταγωνιστικό. Παρεμπιπτόντως, είναι και το μεγαλύτερο σε μήκος μοντέλο της κατηγορίας (μήκος: 4.113 mm) κάτι που σημαίνει ότι προσφέρει χώρους άνω του μέσου όρου - χωρίς βέβαια να φτάνει τα κορυφαία στον τομέα αυτό Volkswagen Polo και Seat Ibiza.

Και βέβαια είναι σύγχρονο και ανταγωνιστικό το MG3 Hybrid+ καθώς είναι εξοπλισμένο με ένα μεγάλο πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Και συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι η τιμή του είναι τελικά ελκυστική, αφού και από τη βασική έκδοση Excite δεν λείπει κάτι το ουσιαστικό. Από κει και πέρα ο χρόνος θα δείξει κατά πόσον αυτό το μοντέλο, θα καταφέρει να πείσει τον τελικό καταναλωτή ότι αξίζει τον κόπο να αγνοήσει τα όποια στερεότυπα. Πάντως, φαίνεται ότι συνολικά η μάρκα, και στην Ευρώπη, και στην Ελλάδα έχει αρχίσει να κάνει δουλειά στον τομέα αυτό – τα στοιχεία των πωλήσεων τουλάχιστον αυτό δείχνουν. Προς το παρόν πάντως - και για να γίνει πιο πειστική η πρόταση – η αντιπροσωπεία προσφέρει έκπτωση 500 ευρώ επί του τιμοκαταλόγου που ανακοινώθηκε.