Στην ουρά για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Xiaomi

Στην ουρά για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Xiaomi

Μόνο 27 λεπτά από το επίσημο άνοιγμα των παραγγελιών χρειάστηκαν για να λάβει ο κινεζικός γίγας των smartphones, Xiaomi, που αποφάσισε να μπει στον χώρο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, περισσότερες από 50.000 παραγγελίες. Κάτι που σημαίνει ότι οι δυνητικοί αγοραστές του Xiaomi SU7, θα πρέπει να προετοιμαστούν για ένα χρόνο αναμονής της τάξης των επτά μηνών μέχρι να παραλάβουν το καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητό τους.

Πριν από λίγες μέρες, η Xiaomi άρχισε να δέχεται παραγγελίες για το κομψό ηλεκτρικό μοντέλο της, SU7, που φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως ανταγωνιστής του Tesla Model 3, αφού προηγουμένως ανακοίνωσε έναν ελκυστικό τιμοκατάλογο που ξεκινά από τα περίπου 212.000 γουάν (28.000 ευρώ). Και το αποτέλεσμα της κίνησης αυτής υπήρξε εντυπωσιακό, αφού η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι προπαραγγελίες έφτασαν σχεδόν τις 90.000 τις πρώτες 24 ώρες.

Λίγο μετά, η Xiaomi επεσήμαινε μέσω της ειδικής εφαρμογής αυτοκινήτου που έχει δημιουργήσει ότι ο χρόνος αναμονής για την παραλαβή των νέων SU7 και SU7 Pro θα μπορούσε να κυμανθεί από 18 έως 21 εβδομάδες. Ενώ για το πιο ακριβό μοντέλο, το AWD SU7 Max (τιμή 299.900 γουάν/39.500 ευρώ) θα χρειαστεί κατά πάσα πιθανότητα ακόμα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα - 27 έως 30 εβδομάδες.

Η Xiaomi κυκλοφόρησε επίσης μια ειδική έκδοση λανσαρίσματος, περιορισμένης παραγωγής, με την ονομασία “Founder's Edition” που θα προσφέρεται με επιπλέον εξοπλισμό, όπως ένα πρόσθετο μίνι ψυγείο. Η πρώτη παρτίδα των 5.000 από αυτά τα «ειδικά» αυτοκίνητα εξαντλήθηκε αμέσως, ενώ οι Κινέζοι σκέφτονται να ετοιμάσουν ακόμα μια ποσότητα από αυτήν την ειδική έκδοση, σύμφωνα με δηλώσεις που αποδίδονται στον συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας, Lei Jun.

Σημειώστε ότι η έκδοση “SU7 Standard” διαθέτει άκρως ενδιαφέρουσες προδιαγραφές, καθώς η μπαταρία των 73,6 kWh προσφέρει αυτονομία 700 χιλιομέτρων, ενώ η εφοδιασμένη με μπαταρία 94,3 kWh έκδοση “SU7 Pro” διαθέτει αυτονομία 830 χιλιομέτρων. Η τιμή της Pro είναι 245.900 γουάν (34.000 δολάρια). Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το SU7 διαθέτει προηγμένη τεχνολογία, όπως το προγημένο σύστηματ Pilot Pro ADAS με «όραση» (Pilot Max και LiDAR στις δύο κορυφαίες εκδόσεις). Κατ’ αυτόν τον τρόπο φαίνεται ξεκάθαρα ότι η Xiaomi επιθυμεί να «χτυπήσει» την Tesla με ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο που κοστίζει το ίδιο με το «βασικό» Tesla Model 3 στην Κίνα, αλλά με σημαντικά καλύτερες προδιαγραφές.

Είναι δε χαρακτηριστικό ότι το SU7 διαθέτει ηλεκτρικό κύκλωμα 800V που επιτρέπει υπερ-ταχεία φόρτιση, ενώ οι επιδόσεις του είναι εντυπωσιακότατες με τα 0-100 km/h να πραγματοποιούνται σε μόλιες 2,78’’ και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 265 km/h

Το SU7 σηματοδοτεί την επέκταση του κινεζικού γίγαντα ηλεκτρονικών ειδών στο πεδίο της κινητικότητας μηδενικών ρύπων και ο δισεκατομμυριούχος συνιδρυτής του Jun έχει βάλει σίγουρα υψηλούς στόχους, αφού δηλώνει ότι θα έχει γίνει παγκόσμιος ηγέτης στην αυτοκινητοβιομηχανία μέσα σε 15 έως 20 χρόνια! Στο πλαίσιο αυτό σκοπεύει να κατασκευάσει και ένα "ονειρικό αυτοκίνητο" που θα μπορεί να ανταγωνιστεί τα καλύτερα μοντέλα της Tesla και της Porsche. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στην εκδήλωση της παρουσίασης του SU7 τον Δεκέμβριο, ο Jun είχε δηλώσει ότι η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για να ταρακουνήσει τον κλάδο, όπως έκανε και με τα smartphones πριν από 10 χρόνια.

Από τότε που η εταιρεία ανακοίνωσε για πρώτη φορά το σχέδιό της σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2021, το ρυθμιστικό τοπίο στην Κίνα, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, έχει αλλάξει σημαντικά. Η κυβέρνηση έχει περιορίσει τις άδειες κατασκευής σε νέους παίκτες, πράγμα που σημαίνει ότι η Xiaomi πρέπει να συνεργαστεί με την κρατική Beijing Automotive Holding Group για την κατασκευή των ηλεκτρικών μοντέλων της. Επίσης, η Xiaomi θα πρέπει να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι μπαίνει σε μια πολύ πυκνή και ανταγωνιστική αγορά που είναι ήδη πλημμυρισμένη με εκατοντάδες νέα μοντέλα από δεκάδες μάρκες στην Κίνα, με κορυφαία την πολύ ισχυρή BYD. Σε σχέση τώρα με τις αγορές στον υπόλοιπο κόσμο, είναι προς το παρόν άγνωστο το τι μέλει γενέσθαι.