Το απόλυτο play η Alpha Bank, top pick ο ΟΠΑΠ, η αφύπνιση του ΟΤΕ, το growth της Autohellas, η δυναμική του τουρισμού, η Τιτάν στο κατώφλι του MSCI, τα βρετανικά κίνητρα για εισηγμένες και οι ταλαιπωρημένοι μέτοχοι

Δεν θα μπορούσε να θέσει πιο ξεκάθαρα η HSBC στο report της ότι η μετοχή της Alpha Bank αποτελεί το απόλυτο play των τραπεζών. Ο οίκος σημειώνει ότι η μετοχή είναι η πιο υποτιμημένη στις τράπεζες, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλη την περιοχή της ΕΕΜΕΑ και προσθέτει ότι τα θεμελιώδη δεν δικαιολογούν το discount.

Η χαμηλή τιμή της μετοχής αποτελεί, όμως, μόνο το ένα σκέλος στην ερώτηση γιατί η μετοχή της τράπεζας αποτελεί εξαιρετική επενδυτική επιλογή σήμερα, καθώς το δεύτερο (και ίσως και σημαντικότερο) αφορά στη μελλοντική κερδοφορία της τράπεζας.

Ειδικότερα, η HSBC αναμένει περαιτέρω άνοδο της κερδοφορίας τα επόμενα δύο χρόνια, υπογραμμίζοντας ότι η τράπεζα θα βρεθεί σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με τον υπόλοιπο τραπεζικό κλάδο, καθώς τα επιτόκια μειώνονται. Τα παραπάνω οδήγησαν τον οίκο σε μία κατακόρυφη αύξηση της τιμής στόχου της μετοχής κατά 30%, βλέποντας τη μετοχή της τράπεζας να φτάνει τα €3,00, δηλαδή 78% υψηλότερα από τα επίπεδα που διαπραγματεύεται σήμερα. 


Η εβδομάδα που πέρασε ήταν ανοδική, αλλά το επενδυτικό ενδιαφέρον έχει ατονήσει, εξέλιξη απολύτως λογική, καθώς μπαίνουμε στην καρδιά του καλοκαιριού. Βέβαια, η υποχώρηση φάνηκε από τον Ιούνιο. Αυτή η εξέλιξη έχει αποτυπωθεί και στο ταμπλό στον τζίρο, αλλά και στην πορεία των μετοχών. Η διόρθωση που είδαμε ανακόπηκε πέριξ των 1.400 μονάδων, με το Γενικό Δείκτη να φτάνει στις 1.450 μονάδες, αλλά να μην έχει ιδιαίτερες δυνάμεις για σημαντικά υψηλότερα.

Οι επιλεκτικές κινήσεις μας κρατάνε μέχρι στιγμής και ξεχωρίζουν κάπως μετοχές που έχουν μείνει πίσω και δικαιολογούν υψηλότερη αποτίμηση.

Ο ΟΠΑΠ αποτελεί κορυφαία επιλογή επενδυτών που θέλουν να συνδυάσουν μία υψηλή μερισματική απόδοση με επένδυση σε τίτλο με αμυντικά χαρακτηριστικά, άρα χαμηλού ρίσκου. Δικαίως, αν δει κάποιος τα μερίσματα και τις επιστροφές κεφαλαίου που έχει δώσει τα τελευταία χρόνια, την ονομάζουν «ομόλογο». Η διοίκηση έχει δεσμευτεί ότι θα κρατήσει τις διανομές σε υψηλά επίπεδα και θα δίνει τουλάχιστον 1 ευρώ ανά μετοχή.

Ο ΟΤΕ έδειξε σημάδια αφύπνισης την περασμένη εβδομάδα. Η αλλαγή στη διοικητική ομάδα, έγινε ομαλά και ο νέος CEO καλείται να συνεχίσει το καλό έργο του προηγούμενου και να πάει με τον δικό του σχεδιασμό τον όμιλο ψηλότερα. Η αγορά ζητάει μία υψηλότερη μερισματική απόδοση και ο οργανισμός έχει όλα τα φόντα να το πραγματοποιήσει.


Την ώρα που ανακοινώνονται δυνατές τουριστικές αφίξεις στα αεροδρόμια της χώρας, αλλά και από την Aegean Airlines, η μετοχή της Autohellas προσπαθεί να ανακάμψει από το χαμηλό 4 μηνών που έγραψε πρόσφατα κοντά στα 11 ευρώ. Ο Ευτύχης Βασιλάκης, όπως πάντα ενημερώνει εγκαίρως τους επενδυτές και κανείς δεν μπορεί να πει ότι αιφνιδιάστηκε.

Είχε πει λοιπόν ότι υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα και ίσως φέτος οι τιμές να είναι πιεσμένες. Πράγματι, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ ο ανταγωνισμός έχει μεγαλώσει και ειδικά σε νησιά όπου υπάρχουν πολλές μικρές εταιρείες και ρίχνουν τις τιμές. Όμως η Autohellas έχει δυνατό χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων και μπορεί να καλύψει αυτήν την απώλεια. Ο τζίρος το 2023 είχε ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ και η καθαρή κερδοφορία τα 77 εκατ. ευρώ. Κλειδί θα είναι και εδώ η μείωση των επιτοκίων, αλλά με την αποτίμηση στα 577 εκατ. ευρώ, οι αναλυτές συμφωνούν πως έχει περιθώριο ανόδου.


Κινήσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν χρηματιστηριακά τη μετοχή της Ιατρικό Αθηνών φαίνεται πως κάνει η διοίκηση. Συγκάλεσε έκτακτη γενική συνέλευση για τις 2 Αυγούστου προκειμένου να λάβει απόφαση για αγορά ιδίων μετοχών, ενώ θα δώσει και δωρεάν μετοχές κάνοντας αύξηση κεφαλαίου με κεφαλαιοποίηση αποθεματικού.

Με την ανακοίνωση των θεμάτων της γενικής συνέλευσης η μετοχή κινήθηκε ανοδικά, αλλά πριν λίγες μέρες είχε γράψει χαμηλό 12 μηνών. Η διόρθωση από τα υψηλά της είναι σημαντική, ενώ η περιορισμένη διασπορά δεν βοηθάει. Υπενθυμίζεται πως ο Γεώργιος Αποστολόπουλος κατέχει το 44,4% και η Asklepios International το 36,3%.


Από την περασμένη Πέμπτη η Μ. Βρετανία ξεκίνησε την απλοποίηση των κανόνων για την εισαγωγή εταιριών στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου (LSE) με στόχο να προσελκύσει περισσότερες εταιρίες και να ενισχύσει τον επιδραστικό χαρακτήρα του Λονδίνου ως χρηματοοικονομικό κέντρο.

Οι νέες αλλαγές στο σχετικό κανονισμό θα ισχύσουν από τις 29 Ιουλίου αλλάζοντας ένα σταθερό καθεστώς στους όρους των δημοσίων εγγραφών εδώ και τρεις δεκαετίες. Στόχος των αλλαγών είναι να υποστηρίξουν την προσπάθεια εισαγωγής στο LSE για ένα ευρύτερο φάσμα εταιρειών αυξάνοντας τις ευκαιρίες για τους επενδυτές. Η αναθεώρηση του κανονισμού νέων εισαγωγών θα αυξήσει την επιλεξιμότητα νέων εταιριών διευκολύνοντας την είσοδο σε οργανωμένη αγορά.

Μεταξύ άλλων θα δημιουργηθεί νέα κατηγοριοποίηση της αγοράς που θα καταργεί την ανάγκη αυξημένων απαρτιών σε Γενικές Συνελεύσεις για σημαντικές συναλλαγές και θα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τα δικαιώματα ψήφου, ενώ για τις οικονομικές καταστάσεις δεν θα απαιτείται μεγάλη λεπτομέρεια σε επιμέρους στοιχεία. Η έγκριση των μετόχων θα εξακολουθεί να απαιτείται για βασικά γεγονότα όπως οι εξαγορές και η διαγραφή από το ταμπλό. Από τη μία πλευρά η νέα κατηγοριοποίηση θα έχει περιορισμένη διαφάνεια και άρα αυξημένο ρίσκο από την άλλη, ωστόσο, θα προφυλάσσει τις εταιρίες από τη δημοσιοποίηση ευαίσθητων πληροφοριών και χρονοβόρες και ακριβές εσωτερικές διαδικασίες.

Οι νέοι κανόνες διαμορφώθηκαν ως απάντηση στην έκθεση του 2021 U.K. Listing Review, η οποία έδειξε ότι ο αριθμός των εισηγμένων εταιρειών στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκε κατά περίπου 40% από το 2008 και ότι μόνο το 5% των Δημόσιων Προσφορών παγκοσμίως μεταξύ 2015 και 2020 έλαβε χώρα στη Μ. Βρετανία.


Από τις 11 αλλαγές συναλλακτικής βαθμίδας που προέκυψαν από την εξέταση των δεδομένων των συναλλαγών στο ΧΑ του β’ τριμήνου καμία δεν αφορά αναβάθμιση προς υψηλότερη βαθμίδα.


Ο Τιτάνας εκ νέου στο κατώφλι του MSCI. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρίας βρίσκεται στο όριο εισαγωγής (2,4 δισ. ευρώ) και όλα θα κριθούν στο τρίτο δεκαήμερο του μήνα. Στις 31 Ιουλίου είναι προγραμματισμένη η δημοσίευση των αποτελεσμάτων εξαμήνου, ενώ η ανακοίνωση της τριμηνιαίας αναδιάρθρωσης του δείκτη θα γίνει το βράδυ της Δευτέρας 12 Αυγούστου.

Σύμφωνα με τον πίνακα επενδύσεων της Ανδρομέδα ΑΕΕΧ η Τιτάν αποτελεί τη μεγαλύτερή της θέση στο χαρτοφυλάκιο με αξία 2,16 εκατ. ευρώ αντιπροσωπεύοντας το 7,12% του σύνολο της εσωτερικής της αξίας.


Το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών έδειξε αύξηση της επιβατικής κίνησης 16% στο εξάμηνο εκ των οποίων οι πτήσεις εσωτερικού εμφάνισαν αύξηση 8,6% και του εξωτερικού 19,5%. Στο ίδιο διάστημα η Aegean εμφανίζει αύξηση 9% καθώς η εγχώρια ζήτηση για εσωτερικούς προορισμούς είναι μεγαλύτερη. Το σύνολο των πτήσεων που καταγράφηκαν στο α’ εξάμηνο στο Ελ. Βενιζέλος είναι 119.853. Αυτό σημαίνει ότι κάθε 2,2 λεπτά στις πρώτες 180 ημέρες του 2024 είχαμε μία άφιξη ή μία απογείωση. Τον φετινό Ιούνιο ο ρυθμός αυτός βρίσκεται σχεδόν στο 1,5 λεπτό.


Η περασμένη Πέμπτη ήταν μία πολύ καλή μέρα για τους ταλαιπωρημένους μετόχους της QuantumScape (QS NYSE), μίας από τις πιο φιλόδοξες startup εταιρείες που πέρασαν το κατώφλι της Wall Street τη διετία 2020 – 2021 όταν έφθασε στο απόγειό της η είσοδος επιχειρήσεων στο χρηματιστήριο με τη μέθοδο SPAC. Η επιχείρηση δραστηριοποιείται στον τομέα των μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Για να ακριβολογούμε, προς το παρόν ασχολείται με την έρευνα σε αυτόν τον τομέα, καθώς οι πωλήσεις της είναι μηδενικές. Η προσπάθειά της είναι να βρει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα μία μέθοδο για την ασφαλή μαζική κατασκευή μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid state). Οι μπαταρίες αυτές είναι (θεωρητικά τουλάχιστον) πιο ασφαλείς, πιο αποδοτικές και πιο φθηνές από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που αυτή την εποχή κυριαρχούν στον χώρο των μπαταριών.

Όπως επισημαίνει το Barron’s, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θεωρούνται ένα είδος πανάκειας για τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η QuantumScape δεν είναι η μόνη εταιρεία που προσπαθεί να πετύχει κάτι τέτοιο. Πολλές ακόμα έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια τη σχετική έρευνα αλλά μέχρι τώρα καμία δεν έχει καταφέρει να εφεύρει την τεχνολογική μέθοδο που θα επιτρέψει την κατασκευή μπαταριών με τις – θεωρητικές προς το παρόν – μεγάλες δυνατότητες και την εμπορική τους διάθεση σε μαζικές ποσότητες.

Η ιαπωνική Toyota (7203 TOKYO, TM NYSE) υποστηρίζει πως οι έρευνές της έχουν προχωρήσει πολύ και εκτιμά πως μέχρι το 2028 θα έχει καταφέρει να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης. Τι έγινε όμως την Πέμπτη και χαμογέλασαν οι μέτοχοι καθώς η μετοχή ανέβηκε κατά 30,50% και έφθασε στα 7,06 δολάρια; Αυτό που έφερε την άνοδο ήταν η ανακοίνωση μίας σημαντικής συμφωνίας με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen (VOW3 XETRA), η οποία κατέχει το 17% των μετοχών της QuantumScape και είναι η μεγαλύτερη μέτοχός της.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η εταιρεία PowerCo, θυγατρική της Volkswagen με αντικείμενο την κατασκευή μπαταριών, θα έχει το δικαίωμα να κατασκευάζει ετησίως μπαταρίες συνολικής δυναμικότητας 40 Gwh χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της QuantumScape. Αυτό ισοδυναμεί με μπαταρίες αρκετές για να κινήσουν περίπου 500.000 αυτοκίνητα, ενώ η PowerCo έχει τη δυνατότητα να διπλασιάσει αυτή την ποσότητα αν το κρίνει απαραίτητο.

Ο Frank Blome, διευθύνων σύμβουλος της PowerCo, δήλωσε πως η τεχνολογία της QuantumScape πλησιάζει ένα κρίσιμο στάδιο και η υποδομή της PowerCo θα την βοηθήσει τη μετάβαση προς τη μαζική παραγωγή. Ο Blome πρόσθεσε πως σκοπός της συνεργασίας είναι η κατασκευή των πιο προηγμένων τεχνολογικά αλλά και των πιο βιώσιμων μπαταριών.

Αυτές οι μπαταρίες του μέλλοντος, όπως τις αποκάλεσε ο αξιωματούχος της PowerCo, υπόσχονται πολύ πιο γρήγορη φόρτιση από τις συμβατικές, χαμηλότερο κόστος και υψηλότερο επίπεδο ασφαλείας. Τα σχόλια του Ben Kallo, αναλυτή της Baird, όπως τα μετέφερε το Barron’s, εξηγούν τη σημαντικότατη άνοδο της μετοχής. Σύμφωνα με τον αναλυτή, η συμφωνία είναι πολύ σημαντική για την QuantumScape, για τρεις λόγους: α) γιατί δείχνει τον δρόμο για την εμπορική εκμετάλλευση της τεχνολογίας της, β) γιατί ανοίγει τον δρόμο για την είσπραξη δικαιωμάτων (royalties) για την χρήση της τεχνολογίας από τρίτους και γ) γιατί αποτελεί και μία απόδειξη της προόδου που έχει επιτευχθεί. Ο Kallo πρόσθεσε πως η QuantumScape βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και δεν πρέπει να αποκλείσουμε την ανακοίνωση και άλλων συμφωνιών.

Κάτι τέτοιο θα είναι πολύ θετικό για τη μετοχή και πιθανότατα θα χαροποιήσει λίγο ακόμα τους μετόχους της εταιρείας, πολλοί από τους οποίους έχουν αγοράσει σε πολύ υψηλότερες τιμές τον καιρό της χρηματιστηριακής ευφορίας του 2020 και του 2021.

 

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.