Γιατί ο γάμος Adidas και Reebok «άντεξε» μόνο 15 χρόνια

Γιατί ο γάμος Adidas και Reebok «άντεξε» μόνο 15 χρόνια

Πριν λίγο καιρό, η Adidas ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμη να πωλήσει τη Reebok, μετά από χρόνια προσπαθειών να ανατρέψει την χαμηλή απόδοση της, την οποία όταν αγόρασε το 2005 στην τιμή των 3,8 δισ. δολ., ήταν η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών παγκοσμίως.

Η αντίπαλος της Nike κατά την ανακοίνωση της την Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου, σημείωσε ότι "άρχισε να αξιολογεί στρατηγικές εναλλακτικές λύσεις για τη Reebok", με την εκποίηση να αποτελεί μια από τις πιθανές επιλογές. Σύμφωνα με την εφημερίδα Financial Times, η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει την απόφαση της στις 10 Μαρτίου, μαζί με την παρουσίαση του νέου πλαισίου για την πενταετή στρατηγική της.

Οι εταιρείες ιδιωτικού κεφαλαίου, Permira και Triton, εξετάζουν το ενδεχόμενο απόκτησής της Reebok, η οποία ανέφερε κέρδη 1,74 δισ. ευρώ, λιγότερο δηλαδή από το 8% των συνολικών κερδών του ομίλου το προηγούμενο έτος. Στα ενδιαφερόμενα μέρη σύμφωνα με το ρεπορτάζ, είναι επίσης η VF Corp., η οποία κατέχει τα εμπορικά σήματα Timberland και North Face, καθώς και η Anta International Group Holdings της Κίνας.

Oπως αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg ο διευθύνων σύμβουλος της Adidas Κάσπερ Ρόστεντ υπολόγιζε σε περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ (2,4 δισεκατομμύρια δολάρια) από την πώληση του Reebok πριν από την πανδημία, όμως τώρα θα είναι ικανοποιημένος με ένα αρκετά μικρότερο ποσό.  Σημειώνεται οτι η Adidas είχε προσπαθήσει ξανά το 2014 να πουλήσει την Reebok σε μια κινέζικη εταιρεία δίχως επιτυχία.  

Η αλήθεια είναι οτι ο "γάμος" αυτός που ξεκίνησε με πολλά όνειρα και προοπτικές, δεν λειτούργησε, κυρίως για την Reebok.

Όταν λοιπόν η Adidas εξαγόρασε τη Reebok, η τελευταία είχε επίσης συμβόλαιο με το αμερικανικό πρωτάθλημα μπάσκετ (NBA) για την προμήθεια αθλητικού υλικού, είχε συμφωνίες με το αμερικανικό πρωτάθλημα χόκεϊ (NHL) και το αμερικανικό πρωτάθλημα φούτμπολ (NFL).

Σταδιακά, η Reebok, άρχισε αργά να χάνει τις συμβάσεις που είχε με τα πρωταθλήματα ως αποκλειστικός προμηθευτής. Όσον αφορά το NBA, η μητρική Adidas ήταν αυτή που αποφάσισε να πάρει τη θέση της μετά την μεταξύ τους συμφωνία. Το 2011, η αμερικανική εταιρεία έχασε το σημαντικότερο ίσως συμβόλαιο της, αυτό με το NFL από την Nike. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Citigroup, τα 2/3 των εσόδων της Reebok προέρχονταν από το αμερικανικό φούτμπολ. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νέος ιδιοκτήτης της Reebok -όποιος και αν είναι αυτός-μπορει να έχει εξ αρχής έναν σημαντικό σύμμαχο στο πλευρό του. Αυτός δεν είναι άλλος από τον βετεράνο σταρ του NBA, Σακίλ Ο' Νιλ ο οποίος έχει δηλώσει εδώ και καιρό ότι θα ήθελε να μετέχει σε ένα νέο εταιρικό σχήμα, στο brand με το οποίο υπέγραψε αποκλειστικό συμβόλαιο περίπου πριν τρεις δεκαετίες.