Χούθι: Εξαπέλυσαν έξι επιθέσεις εναντίον πλοίων και «ισραηλινών στόχων»
(Indian Navy via AP)
(Indian Navy via AP)

Χούθι: Εξαπέλυσαν έξι επιθέσεις εναντίον πλοίων και «ισραηλινών στόχων»

Οι Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν σήμερα ότι εξαπέλυσαν έξι επιθέσεις τις τελευταίες 72 ώρες, στοχεύοντας με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και με βαλλιστικούς πυραύλους πλοία στα ανοιχτά της Υεμένης αλλά και «ισραηλινούς στόχους».

Οι τρομοκράτες από την Υεμένη πραγματοποίησαν «έξι στρατιωτικές επιχειρήσεις τις τελευταίες 72 ώρες με μεγάλο αριθμό βαλλιστικών πυραύλων και drones» ανέφερε ο εκπρόσωπος των Χούθι, ο Γιαχία Σαρί, σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Σύμφωνα με αυτήν την πηγή, στο στόχαστρο μπήκαν τέσσερα πλοία: το αμερικανικό Maersk Saratoga στον Κόλπο του Άντεν, το αμερικανικό Apl Detroit και το βρετανικό Huang Pu στην Ερυθρά Θάλασσα και το Pretty Lady που κατευθυνόταν «στην κατεχόμενη Παλαιστίνη», εννοώντας το Ισραήλ. Ο κολοσσός θαλασσίων μεταφορών Maersk διέψευσε ωστόσο ότι το πλοίο Saratoga δέχτηκε επίθεση.

«Η πολεμική αεροπορία στόχευσε δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος, διευκρινίζοντας ότι έγινε και μια άλλη επίθεση εναντίον «ισραηλινών στόχων στην περιοχή Ουμ αλ Ρασράχ, στη νότια κατεχόμενη Παλαιστίνη».

Η Maersk πάντως διέψευσε ότι το Saratoga δέχθηκε επίθεση.

«Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι κανένα τέτοιο περιστατικό δεν αναφέρθηκε από το πλοίο, το οποίο επί του παρόντος συνεχίζει με ασφάλεια το κανονικό του ταξίδι μακριά από την αναφερόμενη τοποθεσία», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Η Maersk Saratoga είναι μέρος της Maersk Line η οποία είναι η θυγατρική της δανέζικης εταιρείας στις ΗΠΑ, η οποία μεταφέρει σημαντικές ποσότητες φορτίου για το Υπουργείο Άμυνας, το Υπουργείο Εξωτερικών, την USAID και άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες των ΗΠΑ.

Από τον Νοέμβριο οι Χούθι πολλαπλασιάζουν τις επιθέσεις τους εναντίον εμπορικών και, μερικές φορές και εναντίον στρατιωτικών πλοίων, στα ανοιχτά της Υεμένης. Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες επέλεξαν να αποφεύγουν αυτή τη ζώνη από όπου διέρχεται το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.