Νέο σύστημα συναγερμού αλλιώς δεν θα πετάξουν τα αεροσκάφη 737 MAX 7
AP
AP

Νέο σύστημα συναγερμού αλλιώς δεν θα πετάξουν τα αεροσκάφη 737 MAX 7

Η τελευταία εκδοχή του νομοσχεδίου της Γερουσίας των ΗΠΑ για την άμυνα, δεν περιλαμβάνει την τροποποίηση για την παράταση προθεσμίας που λήγει τον Δεκέμβριο για την Boeing Co, ώστε η εταιρία να εξασφαλίσει έγκριση για τα αεροσκάφη 737 MAX 7 και MAX 10, αλλά και έγγραφα. Σύμφωνα με το Reuters, στο τέλος του προηγούμενου μήνα, ο Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής Ρότζερ Γουίκερ πρότεινε την παράταση της σχετικής προθεσμίας μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024, ώστε η Boeing να λάβει έγκριση για τις δύο νέες εκδόσεις του 737.

Εκτός και αν εξασφαλίσει μία παράταση από το Κογκρέσο, η Boeing πρέπει να καλύψει απαιτήσεις για ένα νέο μοντέρνο σύστημα συναγερμού στο πιλοτήριο, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν σημαντικές καθυστερήσεις για την είσοδο του αεροσκάφους στην ενεργό υπηρεσία.

Η τιμή των μετοχών της Boeing, που βρίσκονταν γύρω στο επίπεδο των 135 δολαρίων ανά μετοχή πριν από τη δημοσιογραφική αναφορά του Reuters, μειώθηκε στα 131,57 δολάρια στο κλείσιμο, μειωμένη κατά 33 σεντς από το προηγούμενο κλείσιμο.

Οι απαιτήσεις υιοθετήθηκαν από το Κογκρέσο στο πλαίσιο μιας μεταρρύθμισης της διαδικασίας πιστοποίησης που ψηφίστηκε μετά τα δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737 MAX με συνέπεια το θάνατο 346 ανθρώπων, αλλά και την καθήλωση των αεροσκαφών του ίδιου τύπου για χρονικό διάστημα 20 μηνών.

Ο Γουίκερ, ο οποίος είναι ο κορυφαίος Ρεπουμπλικανός στην Επιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας, δεν σχολίασε άμεσα.

Την Παρασκευή, η ένωση που εκπροσωπεί περίπου 10.000 πιλότους της Southwest Airlines δήλωσε στο Reuters ότι υποστηρίζει μία παράταση, ενώ η ένωση Allied Pilots Association που εκπροσωπεί 15.000 πιλότους της American Airlines ανακοίνωσε ότι είναι αντίθετη.

Τόσο η American, όσο και η Southwest πετάνε με το αεροσκάφος MAX 8. Η Southwest έχει παραγγείλει 192 αεροσκάφη MAX 7. Η Boeing εκτιμάται ότι έχει 1.000 παραγγελίες και δεσμεύσεις για τα αεροσκάφη MAX 7 και 10.

Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει. Στο παρελθόν, είχε ανακοινώσει ότι είναι πιο ασφαλές να υπάρχει ένα κοινό σύστημα συναγερμού στα πιλοτήρια των αεροσκαφών 737.