Προβληματισμός στη Γερμανία για το άνοιγμα των σχολείων

Προβληματισμός στη Γερμανία για το άνοιγμα των σχολείων

Το άνοιγμα των σχολείων στη Γερμανία είναι το θέμα που απασχολεί σήμερα κατά κύριο λόγο τον γερμανικό Τύπο με τη Süddeutsche Zeitung να επισημαίνει ότι «στα χαρτιά του υπουργού Παιδείας φαίνεται πανεύκολο: οι τάξεις θα χωριστούν, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πλένουν τα χέρια τους, θα κάθονται σε απόσταση ο ένας από τον άλλο κι έτσι θα ξεκινήσουν τα μαθήματα από τη Δευτέρα. Αλλά πώς θα γίνει αυτό;»

Το δημοσίευμα διερωτάται όσον αφορά τη νέα πραγματικότητα στα σχολεία: «Ποιος θα προσέχει ότι δυο φίλοι που έχουν να ειδωθούν καιρό δεν θα κάτσουν δίπλα στο λεωφορείο; Σε τι ωφελεί τα θρανία να είναι σε απόσταση και στο διάλειμμα να πέφτει ο ένας πάνω στον άλλο; Υπάρχουν αρκετοί καθηγητές για επιτήρηση; Ποιος θα αποφασίζει εάν τα μέτρα είναι επαρκή;».

Όπως μεταδίδει η Deutsche Welle, το δημοσίευμα επισημαίνει ότι «ίσως η χώρα να κάνει ένα λάθος με τη χαλάρωση των μέτρων. Ίσως οι πολιτικοί να έπρεπε να δώσουν περισσότερο χρόνο. Σε τι χρησιμεύει να ανοίξεις τα σχολεία όταν πάλι χρειαστεί να τα κλείσεις σύντομα και για μεγαλύτερο διάστημα από ότι μέχρι σήμερα; Θα είχε μεγαλύτερη σημασία να δοθεί προσοχή σε μαθητές με πιο περιορισμένες δυνατότητες ώστε να πάρουν δανεικούς φορητούς υπολογιστές και να έχουν τη δυνατότητα για βοηθητικό μάθημα μέσω τηλεδιάσκεψης. Η δικαιοσύνη στην παιδεία είναι πιο επιτακτική από μια δήθεν επιστροφή στην κανονικότητα».

Από την άλλη πλευρά η Frankfurter Allgemeine Zeitung καταθέτει μια διαφορετική άποψη για το θέμα «Ίσως ανήκει στις διαστροφές αυτού του ιού Sars-CoV-19 να απαιτεί τα περισσότερα από αυτούς που κινδυνεύουν λιγότερο. Τα παιδιά και οι έφηβοι διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο να αρρωστήσουν βαριά και όμως πρέπει να περιοριστούν πολύ. Υπάρχει ο κίνδυνος μιας τεράστιας κοινωνικής έκρηξης».

Το δημοσίευμα αναφέρει πως «οι γονείς φωνάζουν όλο και περισσότερο ότι εδώ και εβδομάδες κρατούν τα παιδιά στο σπίτι φυλακισμένα. Οι γιατροί υπενθυμίζουν τους κινδύνους από το κλείσιμο των παιδικών σταθμών και των σχολείων: ψυχολογική επιβάρυνση, διαφορές στην εκμάθηση της σχολικής ύλης, αντιπαραθέσεις στην οικογένεια μέχρι και άσκηση βίας. Και όλα αυτά χωρίς αξιόπιστα στοιχεία ότι υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης του ιού από τα παιδιά».