Φωτογραφία αρχείου
Υεμένη: Με βύθιση κινδυνεύει πλοίο που χτυπήθηκε από τους Χούθι - Φόβοι για περιβαλλοντική καταστροφή
(AP Photo/Osamah Abdulrahman)
(AP Photo/Osamah Abdulrahman)
Φωτογραφία αρχείου

Υεμένη: Με βύθιση κινδυνεύει πλοίο που χτυπήθηκε από τους Χούθι - Φόβοι για περιβαλλοντική καταστροφή

Ένα πλοίο που υπέστη ζημιές από επίθεση των Χούθι στα μέσα Φεβρουαρίου στα ανοιχτά της Υεμένης παραμένει εγκαταλελειμμένο στη θάλασσα περιμένοντας να το ρυμουλκήσουν σε ασφαλές λιμάνι την ώρα που αυξάνεται η ανησυχία για τυχόν περιβαλλοντική καταστροφή.

Οι Χούθι ισχυρίστηκαν ότι προκάλεσαν «καταστροφικές ζημιές» κατά τη διάρκεια επίθεσης στις 18 Φεβρουαρίου εναντίον του πλοίου γενικού φορτίου Rubymar με σημαία Μπελίζ, το οποίο, σύμφωνα με τους Χούθι, «κινδυνεύει να βυθιστεί ενδεχομένως στον Κόλπο του Άντεν». Το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου εγκατέλειψε το πλοίο.

Η επίθεση προκάλεσε «πετρελαιοκηλίδα μήκους 18 μιλίων», ανέφερε η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ σε μια ενημέρωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις 24 Φεβρουαρίου, προσθέτοντας ότι το δεξαμενόπλοιο είναι αγκυροβολημένο, αλλά παίρνει νερό.

«Το M/V Rubymar μετέφερε πάνω από 41.000 τόνους λιπασμάτων όταν δέχθηκε την επίθεση, τα οποία θα μπορούσαν να χυθούν στην Ερυθρά Θάλασσα και να επιδεινώσουν αυτή την περιβαλλοντική καταστροφή», ανέφερε η Centcom.

Ο Roy Khoury, διευθύνων σύμβουλος του ναυλομεσίτη του Rubymar, Blue Fleet Group, δήλωσε στο CNBC ότι το πλοίο περιμένει τώρα τη βοήθεια του αμερικανικού ναυτικού για να ρυμουλκήσει το πλοίο στο σαουδαραβικό λιμάνι Τζέντα, καθώς ούτε το Άντεν ούτε οι αρχές του Τζιμπουτί, που βρίσκεται απέναντι από την Υεμένη, δέχθηκαν να υποδεχθούν το δεξαμενόπλοιο στο έδαφός τους.

Εκπρόσωπος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού δήλωσε στο CNBC ότι ο οργανισμός είναι ενήμερος για το περιστατικό και παρακολουθεί στενά την κατάσταση. 

Οι δυνάμεις των Χούθι επιτίθενται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα με αυξανόμενη συχνότητα από τα τέλη του περασμένου έτους, διαταράσσοντας τη θαλάσσια κυκλοφορία μέσω μιας βασικής διαδρομής που αντιπροσωπεύει περίπου το 12% της παγκόσμιας θαλάσσιας διαμετακόμισης.

Αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες και πετρελαϊκές εταιρείες έχουν κατά συνέπεια αναστείλει τα ταξίδια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας ή έχουν ανακατευθύνει τα ταξίδια γύρω από την Αφρική.