ΑΒΑΞ: Το buyback, η νέα στρατηγική και η βελτίωση στην Κατασκευή
www.avax.gr
www.avax.gr

ΑΒΑΞ: Το buyback, η νέα στρατηγική και η βελτίωση στην Κατασκευή

Με ισχυρό portfolio σε παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ που παράγουν σημαντικά μερίσματα και ανεκτέλεστο πλέον των 3,4 δισ. ευρώ η ΑΒΑΞ συμμετέχει σε διαγωνισμούς για νέα ΣΔΙΤ που ξεπερνούν τα 3,5 δισ. ευρώ, με τη διοίκηση να εκτιμά κατά τη χθεσινή τακτική γενική συνέλευση ότι από φέτος η εισηγμένη θα παρουσιάσει αύξηση του τζίρου με μεγαλύτερο ρυθμό και περαιτέρω βελτίωση του περιθωρίου EBITDA.
 
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ομίλου, Χρήστος Ιωάννου, αποτελεί «πεποίθηση ότι η κερδοφορία στο κομμάτι της κατασκευής θα είναι πλέον σημαντικά βελτιωμένη με αφετηρία το 2024» προσθέτοντας: «παραμένει δέσμευσή μας να ανταμείβουμε και τους μετόχους μας με ετήσιο μέρισμα και πιστεύουμε το μέρισμα του 2022 των 7 λεπτών ανά μετοχή να αποτελεί τη νέα βάση ετήσιας διανομής».

Πιο συγκεκριμένα η διοίκηση προσδοκά αύξηση του τζίρου με καλύτερο ρυθμό και βελτιωμένη κερδοφορία για τον τομέα της κατασκευής, που είναι και το core business και αναμένει ολοένα και υψηλότερες ταμειακές ροές από την κατασκευή, ενώ έχοντας επενδύσει σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ που εξασφαλίζουν καλές ετήσιες χρηματοροές, βάζει τον πήχη για το μέρισμα στα 0,07 ευρώ ανά μετοχή.

Η νέα στρατηγική του ομίλου, στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: κατασκευή, παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ και νέες επενδύσεις με τους δύο πρώτους πυλώνες από τούδε και στο εξής να παράγουν ρευστότητα που θα διοχετεύεται στον τρίτο.

Ο πρόεδρος του ομίλου, Χρήστος Ιωάννου έκανε ειδική αναφορά στη μείωση του δανεισμού  για την οποία είχε δεδμευτεί η διοίκηση πριν πέντε χρόνια, σημειώνοντας ότι με βάση τη λειτουργική κερδοφορία, την πώληση μη στρατηγικών assets και την είσπραξη μερισμάτων από συμμετοχές, επετεύχθη μείωση  60% του καθαρού δανεισμού στα 182 εκατ. ευρώ. 

Ο όμιλος διαθέτει ισχυρό Χαρτοφυλάκιο Συμμετοχών σε Παραχωρήσεις & ΣΔΙΤ, με αποτίμηση 465 εκατομμύρια ευρώ την τρέχουσα περίοδο και αναμενόμενα μερίσματα (nominal) περίπου 1,1 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος προχωρά στη μεταφορά συμμετοχών της εταιρείας προς την 100% θυγατρική «ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις», μαζί με τον συνδεδεμένο τραπεζικό δανεισμό, ώστε να γίνει πιο ευκρινής δομή και αξία του χαρτοφυλακίου συμμετοχών.
 
Όσον αφορά στα εργοτάξια της νέας Γραμμής 4 του μετρό, όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, εργαζόμενοι και διοίκηση θα καθίσουν στο τραπέζι την επόμενη εβδομάδα, ώστε να βρεθεί μία λύση μέσα σε εύλογα περιθώρια, καθώς το σωματείο ζητά αυξήσεις της τάξεως του 15%.

Ο ίδιος σημείωσε ότι  «η εταιρεία σέβεται τους νόμους και τις συλλογικές συμβάσεις, πληρώνει σύμφωνα με τις ΣΣΕ και τις κλαδικές ΣΣΕ, είμαστε ενήμεροι, πληρώνουμε υπερωρίες», ενώ όσον αφορά στα χρονοδιαγράμματα του έργου ύψους 1,2 δισ. ευρώ, η διοίκηση του ομίλου επανέλαβε πως, στο σκέλος της δικής της ευθύνης, οι εργασίες είναι εντός συμβατικού χρονοδιαγράμματος.  Ειδικότερα, ο κ. Μιτζάλης εκτίμησε ότι και οι δύο μετροπόντικες θα φτάσουν στην ώρα τους χωρίς καθυστερήσεις όπου έχει τεθεί ο στόχος.
 
Τέλος,  η Διοίκηση ανακοίνωσε επίσης πρωτοβουλίες για την ανταμοιβή των μετόχων και συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η ενεργοποίηση του προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών, βάσει της σχετικής απόφασης της Γενικής Συνέλευσης του 2023, το οποίο προβλέπει αγορά έως 10 εκατ. μετοχών στους επόμενους 12 μήνες, Να σημειωθεί ότι η απόφαση για το buyback ως 10 εκατ. μετοχών είχε ληφθεί στη γενική συνέλευση του 2023, όμως δεν ενεργοποιήθηκε λόγω της ραγδαίας ανόδου της μετοχής.