AEGEAN: Το «τέλος εποχής» για τα warrants, ο νέος στόλος και το μέρισμα που έρχεται το 2024

AEGEAN: Το «τέλος εποχής» για τα warrants, ο νέος στόλος και το μέρισμα που έρχεται το 2024

Σαφές στίγμα για την επαναγορά των warrants που είχαν παρασχεθεί ως εγγύηση για τη στήριξη της εταιρείας την περίοδο του κορωνοιού, έδωσε ο πρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχιος Βασιλάκης, στην ενημέρωση των επενδυτών, μετά τα αποτελέσματα εννεαμήνου, επισημαίνοντας ότι με τη διαδικασία αυτή, ολοκληρώνεται ένα κύκλος και ανοίγει μια νέα περίοδος.

Σε αυτήν, η εταιρεία, μετά εντυπωσιακά αποτελέσματα του 2023, και πλέον ελεύθερη «βαρών» ήδη αποφάσισε να προχωρήσει σε διανομή μερίσματος το 2024, ενώ επεκτείνει και την παραγγελία των νέων της αεροσκαφών Airbus Α320/321neo, προσβλέποντας σε μία ευρύτερα θετική πορεία για την ανάπτυξή της και της ενίσχυση του τουρισμού της χώρας.

Όπως είναι γνωστό, μετά την ανακοίνωση της απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών να ασκήσει το δικαίωμα του για την πώληση των warrants στην AEGEAN, η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε Έκτακτη Γενική Συνέλευση για τις 14 Δεκεμβρίου με εισήγηση της επαναγορά των warrants, όπως προβλεπόταν στη συμφωνία της με το ελληνικό Δημόσιο. Στην πορεία αυτή, η διοίκηση της αεροπορικής έχει ήδη λάβει μηνύματα από το 60% και πλέον των μετόχων, ότι θα υπερψηφίσουν την εισήγηση, κάτι που προδικάζει και την εξέλιξη της Γ.Σ. 

«Είναι πολύ κρίσιμο για εμάς ότι αυτό το ζήτημα βαίνει τώρα προς ολοκλήρωση και λύση. Επιπλέον είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα για την εταιρεία, η οποία βρίσκεται σε αυτή τη συγκυρία σε πολύ καλή θέση, με επιδόσεις υψηλότερες σε σύγκριση με την προ πανδημίας περίοδο και πάνω από τις αρχικές προσδοκίες εκείνης της περιόδου όταν λάβαμε την επιδότηση», σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει της συμφωνίας μεταξύ AEGEAN και Δημοσίου, η επαναγορά, μετά και την επίσημη έγκρισή της,  θα γίνει στην τρέχουσα τιμή της μετοχής, κάτι που σημαίνει ότι η εταιρεία θα καταβάλει στο Δημόσιο περί τα 85 εκατ. ευρώ, όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.

Λογιστικά, επομένως, η συνολική συνεισφορά του κράτους (120 εκατ. ευρώ) για την ενίσχυση της AEGEAN, τελικά, θα κοστίσει στα κρατικά ταμεία μόνο 34 εκατ. ευρώ. Ποσό συγκριτικά πολύ χαμηλότερο σε σχέση με τα ποσά που χρειάσθηκε να διαθέσουν άλλες χώρες αντίστοιχου μεγέθους με τη δική μας για τη στήριξη των αερομεταφορών τους και οι οποίες σημειωτέον δεν κατάφεραν να επανακάμψουν τόσο γρήγορα.

Για τους λόγους αυτούς άλλωστε ο κ. Βασιλάκης χαρακτήρισε τη συμφωνία ως μία «win-win» περίσταση, η οποία προσέφερε στήριξη στην εταιρεία στην κρίση του κορωνοιού, αλλά έγινε επωφελής και για το δημόσιο, το οποίο σήμερα δρέπει τους καρπούς της πορείας της AEGEAN το διάστημα που ακολούθησε. Άλλωστε δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής, ότι το πακέτο στήριξης (που περιλάμβανε και την ΑΜΚ των 60 εκατ. ευρώ από την πλευρά των ιδιωτών μετόχων) επρόκειτο για ένα grant και όχι για επιστρεπτέο ποσό ή δάνειο...

Φυσικά, τα δεδομένα της AEGEAN για τη φετινή χρονιά, με το ταμείο της εταιρεία να έχει διαμορφωθεί στα 755,5 εκατ. Ευρώ στο τέλος του τρίτου τριμήνου, η εταιρεία δικαιολογεί την παλαιότερη δήλωση του προέδρου της πως έχει «την πρόθεση και τη ρευστότητα» να προχωρήσει στην κίνηση αυτή. 

Για την «επόμενη ημέρα», το 2024, ο κ. Βασιλάκης ανακοίνωσε στους επενδυτές την επικείμενη ενίσχυση του στόλου της  με 4 επιπλέον αεροσκάφη της οικογένειας Airbus neo. Κάτι που σημαίνει ότι η αρχική παραγγελία των 46 αεροσκαφών της κατηγορίας, ανεβαίνει σε 50. Την ίδια στιγμή, όμως τροποποιείται και η σύνθεση των νέων αεροσκαφών με περισσότερα (και μεγαλύτερης χωρητικότητας Α321neo). Ειδικότερα, 5 από τα Α320 των επικείμενων παραδόσεων θα «γίνουν» Α321, τα οποία θα φτάσουν συνολικά τα 33 αεροσκάφη στον neo στόλο της Aegean. 

Οι τροποποιήσεις αυτές θα προσφέρουν μεγαλύτερη χωρητικότητα και ευελιξία στον σχεδιασμό του πτητικού προγράμματος της Aegean το 2024 και τα επόμενα χρόνια, σε συνδυασμό με τους χαμηλότερους ρύπους και την οικονομικότερη λειτουργία που παρέχουν. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της παραγγελίας, η AEGEAN στη διάρκεια του 2024 θα παραλάβει 6 τέτοια (neo) αεροσκάφη. 

Με το 2023 να κλείνει με ιστορικά υψηλά για την AEGEAN σε διάφορα επίπεδα (κατά την εκτίμηση της διοίκησης τα EBITDA θα κινηθούν στα επίπεδα των 400 με 460 εκατ. ευρώ) και τις προοπτικές να διαμορφώνονται αντίστοιχα για το 2024, ο κ. Βασιλάκης ενημέρωσε του επενδυτές ότι η εταιρεία σχεδιάζει να επιστρέψει σε μερισματική πολιτική προς όφελος των μετόχων της την επόμενη χρονιά. 

Ως προς το τελευταίο τρίμηνο του 2023, σημείωσε ότι η επέκταση του χειμερινού προγράμματος, που ήδη εφαρμόζεται, αναμένεται να «δώσει» μια αύξηση της τάξης του +14-15% σε επιβατική κίνηση, παρά τα προβλήματα που έχει διαμορφώσει η κρίση στη Μέση Ανατολή. Σημειώνεται ότι για λόγους ασφαλείας, η εταιρεία δεν εκτελεί πλέον τα δρομολόγια του Ισραήλ, ενώ επιπτώσεις υπάρχουν και σε αυτά του Λιβάνου, της Αιγύπτου και της Ιορδανίας, που συνολικά απαρτίζουν το 5% της κίνησης. Ήδη, όμως η AEGEAN έχει κινηθεί να αναπροσαρμόσει τους σχεδιασμούς της, προσδοκώντας αποτελέσματα από την ενίσχυση των δρομολογίων στη Φρανκφούρτη και την έναρξη της γραμμής προς και από το Ντουμπάι. 

Για την προσεχή χρονιά και παρά τις διεθνείς εξελίξεις, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι κατά τις εκτιμήσεις της εταιρείας, η ζήτηση θα διατηρηθεί ισχυρή, στο επίπεδο των τελευταίων 18 μηνών.

Ο πρόεδρος της AEGEAN αναφέρθηκε και στο κέντρο Αεροπορικής Υποστήριξης και Εκπαίδευσης, που δρομολογείται στις εγκαταστάσεις του ΑΙΑ στα Σπάτα (στο μεγάλο υπόστεγο της άλλοτε Ολυμπιακή Αεροπορίας) το οποίο διαμορφώνει μια σημαντική υποδομή για τα επόμενα βήματα της εταιρείας. Ήδη έχουν παραληφθεί και εγκαθίστανται τρεις εξομοιωτές πτήσεις, ενώ σταδιακά προχωρούν και οι εργασίες για το τεχνικό τμήμα που θα αναλαμβάνει βαριά υποστήριξη αεροσκαφών. Η πρώτη φάση του έργου θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη του χρόνου, ενώ το νέο Κέντρο θα γίνει επιχειρησιακό στις αρχές του 2024.