Ενισχύονται τα τοπικά αναψυκτικά των μουσουλμανικών χωρών εν μέσω μποϊκοτάζ της Coke και της Pepsi για τη Γάζα

Ενισχύονται τα τοπικά αναψυκτικά των μουσουλμανικών χωρών εν μέσω μποϊκοτάζ της Coke και της Pepsi για τη Γάζα

Επί δεκαετίες, η Coca Cola και η PepsiCo, έχουν επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια ώστε να δημιουργήσουν ζήτηση για τα αναψυκτικά τους σε χώρες με μουσουλμανική πλειοψηφία, όπως η Αίγυπτος και το Πακιστάν.

Αυτήν την περίοδο, και οι δύο αντιμετωπίζουν μια πρόκληση από τα τοπικά αναψυκτικά στις χώρες αυτές λόγω των μποϊκοτάζ των καταναλωτών που στοχεύουν τις μάρκες που βρίσκονται σε όλο τον κόσμο ως σύμβολα της Αμερικής, και κατ' επέκταση του Ισραήλ, σε μια εποχή πολέμου στη Γάζα.

Στην Αίγυπτο, οι πωλήσεις της Coke έχουν καταρρεύσει φέτος, ενώ η τοπική μάρκα V7 εξήγαγε στη Μέση Ανατολή και την ευρύτερη περιοχή τριπλάσιες φιάλες της δικής της σε σχέση με πέρυσι. Στο Μπαγκλαντές, η κατακραυγή ανάγκασε την Coca-Cola να ακυρώσει μια διαφημιστική εκστρατεία κατά του μποϊκοτάζ. Και σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή, η ταχεία ανάπτυξη της Pepsi εξατμίστηκε μετά την έναρξη του πολέμου στη Γάζα τον Οκτώβριο.

Το πακιστανικό στέλεχος εταιρείας Sunbal Hassan κράτησε την Coke και την Pepsi μακριά από το γαμήλιο μενού της στο Καράτσι τον Απρίλιο. Είπε ότι δεν ήθελε να αισθάνεται ότι τα χρήματά της είχαν φτάσει στα φορολογικά ταμεία των Ηνωμένων Πολιτειών, του πιο πιστού συμμάχου του Ισραήλ.

«Με το μποϊκοτάζ, μπορεί κανείς να παίξει ένα ρόλο με το να μην συνεισφέρει σε αυτά τα ταμεία», δήλωσε η Χασάν. Αντ' αυτού, σέρβιρε στους καλεσμένους του γάμου της την πακιστανική μάρκα Cola Next.

Δεν είναι η μόνη. Ενώ οι αναλυτές της αγοράς λένε ότι είναι δύσκολο να βάλει κανείς ένα ποσό σε δολάρια για τις χαμένες πωλήσεις και ότι η PepsiCo και η Coca-Cola εξακολουθούν να έχουν αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις σε αρκετές χώρες της Μέσης Ανατολής, τα δυτικά εμπορικά σήματα ποτών υπέστησαν μείωση πωλήσεων κατά 7% το πρώτο εξάμηνο του έτους σε ολόκληρη την περιοχή, λέει η εταιρεία έρευνας αγοράς NielsenIQ.

Στο Πακιστάν, η Krave Mart, μια εφαρμογή παράδοσης, έχει δει τοπικούς ανταγωνιστές της κόλας, όπως η Cola Next και η Pakola, να αυξάνουν τη δημοτικότητά τους και να καταλαμβάνουν περίπου το 12% της κατηγορίας των αναψυκτικών, δήλωσε ο ιδρυτής της εταιρείας Kassim Shroff στο Reuters αυτό το μήνα. Πριν από το μποϊκοτάζ, το ποσοστό ήταν πιο κοντά στο 2,5%.

Ο Shroff δήλωσε ότι η Pakola, η οποία έχει γεύση παγωτού-σόδας, αποτελούσε το μεγαλύτερο μέρος των αγορών πριν από το μποϊκοτάζ. Αρνήθηκε να δώσει στοιχεία για τις πωλήσεις της Coca-Cola και της PepsiCo.

Πολλοί καταναλωτές που αποφεύγουν την Coca-Cola και την PepsiCo επικαλούνται την υποστήριξη των ΗΠΑ προς το Ισραήλ επί δεκαετίες, συμπεριλαμβανομένου του τρέχοντος, συνεχιζόμενου πολέμου με τη Χαμάς.