FrieslandCampina: Το business plan για να μπει «φρένο» στο πτωτικό σερί

FrieslandCampina: Το business plan για να μπει «φρένο» στο πτωτικό σερί

Η FrieslandCampina Hellas-ΝΟΥΝΟΥ θέτει ως κεντρικό στόχο για τη φετινή χρονιά την ανάπτυξη του τζίρου και τη βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων, αξιοποιώντας την εδραιωμένη προϊοντική της βάση και επενδύοντας σε νέα καινοτόμα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, η ευέλικτη στρατηγική που ανέπτυξε η εταιρεία κατά το 2023 αναμένεται να βοηθήσει να αντιπαρέλθει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και κατά το 2024 και κυρίως τις άμεσες επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων που οδηγούν σε σημαντικές αυξήσεις κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια.

Ωστόσο, το 2023, όπως και το 2022, η τελική γραμμή του ισολογισμού της ελληνικής θυγατρικής του συνεταιριστικού ομίλου Royal FrieslandCampina ήταν αρνητική, με τις πωλήσεις κορυφαίων μαρκών της να σημειώνουν πτώση.

Η είσοδος στην κατηγορία των επιδορπίων γιαουρτιού με γεύσεις και οι κινήσεις επέκτασης 

Το λανσάρισμα της σειράς ΝΟΥΝΟΥ PowerΒowl, που παράγεται στο εργοστάσιο ΝΟΥΝΟΥ στην Πάτρα, σηματοδοτεί την είσοδο της ελληνικής εταιρείας στην κατηγορία των επιδόρπιων γιαουρτιού με γεύσεις.

Με τη συγκεκριμένη κίνηση, στόχος της εταιρείας είναι να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στην αγορά του γιαουρτιού, με ένα προϊόν εμπνευσμένο από τα PowerBowls, μια από τις πιο δημοφιλείς διατροφικές και lifestyle τάσεις της εποχής. 

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο η εταιρεία εισήλθε στην κατηγορία των σκληρών τυριών, λανσάροντας τη σειρά μακράς ωρίμανσης Parrano Robus, η οποία διατίθεται σε τρεις premium συσκευασίες, τόσο στον πάγκο όσο και στα ράφια των ψυγείων των σούπερ μάρκετ.

Επιπλέον, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, η εταιρεία μπήκε στην αγορά των φυτικών ροφημάτων με τη νέα σειρά ΝΟΥΝΟΥ Φυτικό και το NOYNOY Barista’s Gold Oat, προοριζόμενη για την επαγγελματική αγορά.

Η εικόνα του 2023 και οι ζημιές 

Μείωση πωλήσεων κατά 4,06% σε σχέση με το 2022 κατέγραψε η FrieslandCampina Hellas, φτάνοντας τα €326,76 εκατ. Η μείωση αυτή αποδίδεται από τη διοίκηση στη μειωμένη ζήτηση για τυριά και παιδικές τροφές στην ελληνική αγορά. Την ίδια στιγμή και οι εξαγωγές της εταιρείας σημείωσαν πτώση κατά 6,6%.

Τα μικτά κέρδη, ωστόσο, παρουσίασαν βελτίωση και ανήλθαν σε €63,1 εκατ., καθώς το κόστος παραγωγής μειώθηκε κατά 8%, με το μικτό περιθώριο κέρδους να αυξάνεται στο 19,3% από 15,72% το 2022.

Παρά αυτή τη βελτίωση, η εταιρεία παρέμεινε ζημιογόνα, καταγράφοντας καθαρές ζημιές ύψους €3,13 εκατ., έναντι ζημιών €3,71 εκατ. την προηγούμενη χρονιά.

Πώς τα πήγαν οι πωλήσεις σε γάλα και τυριά

Όσον αφορά τα μη επώνυμα τυριά, τα οποία αποτελούν δεύτερο πιο σημαντικό προϊόν της εταιρείας και είναι αυτά στα οποία οφείλεται, σύμφωνα με τη διοίκηση, η μείωση των καθαρών πωλήσεων το 2023, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9%, αν και η μέση τιμή του μειώθηκε κατά 26,56%.

Αντίθετα, το τυρί NoyNoy σημείωσε πτώση 20% στον όγκο πωλήσεων, ενώ η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 7,71%. Παρόμοια τάση παρατηρήθηκε και για το Milner, με τον όγκο πωλήσεων να μειώνεται κατά 20%, ενώ η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 13,29%.

Στα γιαούρτια, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 13%, ενώ η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 13,21%. Η κατηγορία B2B Milks & Creams σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων κατά €8,5 εκατ. (48%), φτάνοντας τα €26,1 εκατ. το 2023.

Στην κατηγορία γάλακτος, για το εβαπορέ, ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 6%, ενώ η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 7,05%. Στο γάλα RTD, ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 2%, με οριακή αύξηση της μέσης τιμής κατά 0,23%.

Τέλος, οι πωλήσεις των παιδικών τροφών αυξήθηκαν οριακά, από €26,43 εκατ. το 2022 σε €26,71 εκατ. το 2023.