Ο οδικός χάρτης των «χρυσών» παραχωρήσεων και η δύναμη πυρός των 3 δισ. ευρώ
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ο οδικός χάρτης των «χρυσών» παραχωρήσεων και η δύναμη πυρός των 3 δισ. ευρώ

Τον «οδικό χάρτη» για τις μεγάλες παραχωρήσεις των Αττική Οδό και Εγνατία, του ΒΟΑΚ αλλά και του IRC στο Ελληνικό, έδωσε χθες ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης, αλλά και το στίγμα του Ομίλου για την επόμενη μέρα στην οποία εισέρχεται με 3 δισ. «ταμείο», μηδενικό δανεισμό για τη μητρική και πρόβλεψη για EBITDA το 2028 στα 700 εκατ. ευρώ.

Ο ίδιος σκιαγράφησε και το ενδιαφέρον του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για διαγωνισμούς παραχωρήσεων σε γειτονικές αγορές, όπως σε Βουλγαρία και Ρουμανία επισημαίνοντας ότι τα έργα παραχώρησης που θα μπορούσε να διεκδικήσει ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην περιοχή είναι επενδυτικής δαπάνης 2 με 3 δισ.

Στόχος πλέον για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι να μετεξελιχθεί σε έναν πλήρως καθετοποιημένο όμιλο, με ένα από τα μεγαλύτερα και πιο διαφοροποιημένα χαρτοφυλάκια υποδομών και παραχωρήσεων, όχι μόνο πια σε ελληνικό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, αφού πλέον αποκρυσταλλώνεται η ευκαιρία για νέες επενδύσεις σε υποδομές στην Ελλάδα και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με υψηλές αποδόσεις.

Ο Γ. Περιστέρης εκτίμησε χθες στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ότι η Αττική Οδός θα παραδοθεί στην  εταιρεία στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025 και όχι τον Οκτώβριο του 2024 που λήγει η υφιστάμενη σύμβαση, διευκρινίζοντας ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι έτοιμη χρηματοδοτικά, οργανωτικά και τεχνικά για να παραλάβει την Αττική Οδό,   ενώ το αντίστοιχο χρονοδιάγραμμα για την Εγνατία Οδό τοποθετείται στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2025.

Σχετικά με το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, (τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, με αξία σχεδόν 2 δις ευρώ), λέγοντας ο ίδιος ανέφερε ότι ο διαγωνισμός ολοκληρώνεται και ότι αυτό το διάστημα παραδίδονται τα χρηματοδοτικά έγγραφα, εκτιμώντας ότι είναι θέμα της πολιτείας πότε θα ξεκινήσει η σύμβαση παραχώρησης λέγοντας ότι στην περίπτωση του ΒΟΑΚ τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα γιατί πρόκειται για μια καινούργια  παραχώρηση.

Σε ότι αφορά την ανάπτυξη του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος στο Ελληνικό, το IRC, επένδυση ύψους 1,5 δις ευρώ  που γίνεται σε συνεργασία με με τη Hard Rock και είναι κατασκευαστής η ΤΕΡΝΑ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ολοκλήρωσε την κατασκευή  των πασάλων και θα συνεχίσει με τα έργα της θεμελίωσης με στόχο την έκδοση της πολεοδομικής άδειας το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Η έναρξη της λειτουργίας τοποθετείται σε 3 με 3,5 χρόνια δηλαδή προς 2028 -2029. υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης εν λειτουργία που «αλλάζει χέρια».

Επιπρόσθετα, όπως ανέφερε χθες ο ισχυρός άνδρας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο όμιλος επιδιώκει να έχει ενεργό ρόλο και στα έργα απορριμμάτων με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να αναλαμβάνει τη μία από τις δύο μονάδες διαχείρισης στερεών αποβλήτων της Θεσσαλονίκης, ενώ βρίσκεται σε θέση μάχης για να διεκδικήσει τα αντίστοιχα έργα που θα  δημοπρατηθούν στην Αττική, τα οποία εκτιμάται ότι θα βγουν σε διαγωνιστική διαδικασία την επόμενη χρονιά.

Τέλος, ο κ. Περιστέρης επανέλαβε το θέμα της  έλλειψης εργατικών «χεριών» και μηχανικών, σημειώνοντας ότι  «Το πρόβλημα είναι σοβαρό, αφορά σε πολλούς κλάδους, υπάρχει έλλειψη προσωπικού και δεν μπορεί να λυθεί από εισαγωγή εργατών από γειτονικές χώρες καθώς και εκεί υπάρχουν έργα, γίνεται προσπάθεια να έρθουν από ασιατικές χώρες αλλά ο αριθμός δεν είναι ικανοποιητικός».