Η ολική επαναφορά του Jumbo
Shutterstock
Shutterstock

Η ολική επαναφορά του Jumbo

To Jumbo έκανε την ολική επαναφορά στο ταμπλό και μετά την ανακοίνωση των στοιχείων του Αυγούστου έχει αλλάξει άρδην την εικόνα του. Η μετοχή μετά την άγαρμπη πτώση από τα μέσα Μαΐου μετά τη διάθεση μετοχών από το βασικό μέτοχο της εταιρίας έχει ανακτήσει σε ενάμιση μήνα πάνω από ήμισυ της πτώσης σε μια κίνηση που κατά κύριο λόγο τροφοδοτήθηκε με νέα από τη δραστηριότητα της: Οι πωλήσεις του Αυγούστου (+8%) έδειξαν αντιστροφή της επιβράδυνσης των πωλήσεων που έδειξε ο οριακός Ιούλιος (+2%), το εξάμηνο έτρεξε στην κερδοφορία με ρυθμό 14% και από χθες κρατάει σαν όπλο την αγορά ιδίων μετοχών με ανώτατη τιμή τα 27,2 ευρώ ανά μετοχή. 

Αν όλα αυτά δεν φθάνουν για να ικανοποιήσουν την επενδυτική κοινότητα υπάρχουν ακόμα αναγνώσεις που πρέπει να συνεκτιμήσει κανείς για το κοντινό μέλλον: Στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 το Jumbo θα έχει πέντε μαγαζιά περισσότερα από ότι στο α’ εξάμηνο: Τα δύο στη Θεσσαλία που πρακτικά δεν είχαν συνεισφορά στο πρώτο μισό της χρονιάς, δύο καταστήματα στη Ρουμανία και ένα στην Κύπρο ενώ στο Ισραήλ ξεκινάει το δεύτερο κατάστημα franchise της αλυσίδας.

Πέρυσι στο δεύτερο εξάμηνο το Jumbo εμφάνισε καθαρά κέρδη 196,6 εκατ. ευρώ και η προβολή πλέον των δύο εξαμήνων (α’ 2024 και β’ 2023) μας οδηγεί σε κερδοφορία 318 εκατ. ευρώ. Εφόσον επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη αυτή θα μιλάμε για ένα νέο ρεκόρ επίδοσης, όπως ρεκόρ επίδοσης σημειώθηκε και στο α’ εξάμηνο σε όλες τις κατηγορίες με ή χωρίς την ασφαλιστική αποζημίωση. Και πριν οι «haters» αναλάβουν δράση και χαρακτηρίσουν τα 10,21 εκατ. ευρώ ως μη επαναλαμβανόμενο έκτακτο, η ταξινόμηση του εν λόγω κονδυλίου στο λειτουργικό κομμάτι έχει 100% νόημα, καθώς πρόκειται για τζίρο και κέρδη που ο όμιλος «έχασε» στο εξάμηνο λόγω των κλειστών καταστημάτων.

Από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαμήνου κρατάμε το μικτό περιθώριο, το οποίο «υποχώρησε» τρεις μονάδες βάσης από το 55,30% στο 55,27% το οποίο φαίνεται να προκύπτει κυρίως από τη δραστηριότητα στην Ελλάδα και τις χώρες στις οποίες ο όμιλος έχει συνάψει συμβάσεις franchise. Αναμενόμενα η αύξηση στις αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού (+6 εκατ. ευρώ ή +11%) έχει αυξήσει τα έξοδα διάθεσης στα οποία έχουν προστεθεί και επιπλέον 4,5 εκατ. ευρώ από «Λοιπά διάφορά έσοδα». Σε επίπεδο κόστους η εταιρία τα έχει πάει περίφημα τηρουμένων των τάσεων που επικρατούν και της ανόδου των τιμών σε όλους σχεδόν τους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας.

Σε επίπεδο ταμειακών ροών το Jumbo εμφάνισε καθαρές ταμειακές ροές 70 εκατ. ευρώ έναντι 24,3 εκατ. ευρώ πέρυσι και τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 351,5 εκατ. ευρώ. Ακόμα και μετά τη διανομή του μερίσματος των 136 εκατ. ευρώ που έγινε τον Ιούλιο το Jumbo έχει καθαρό ταμείο 215 εκατ. ευρώ, ωστόσο η δυναμική του δευτέρου εξαμήνου –πέρυσι είχε φέρει 220 εκατ. ευρώ- στην παραγωγή μετρητών είναι τέτοια που στο τέλος της χρονιάς το Jumbo θα βρίσκεται σε επίπεδα καθαρού ταμείου ανάλογα με αυτά που είδαμε στο φετινό εξάμηνο. Το γεγονός αυτό εξασφαλίζει τη συνέχιση της διανομής υψηλών μερισμάτων. Στις επισημάνσεις του δευτέρου εξαμήνου είναι και το ασθενέστερο δολάριο το οποίο είθισται να ευνοεί το κόστος πωληθέντων.

Το έχουμε ξαναγράψει εδώ ότι σε συγκυρία ακρίβειας το Jumbo παίζει στο γήπεδό του. Δεν είναι τυχαίο ότι σε κάθε δημοσίευση η κατηγορία των πωλήσεων με τα είδη οικιακής χρήσης κερδίζει έδαφος και συνεισφορά στα έσοδα (<44%). Χρηματιστηριακά η αποτίμηση με την προβολή των φετινών κερδών βρίσκεται στις 11 φορές που μόνο ακριβή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Όσο για τους παραδοσιακούς “haters” αυτοί θα κάνουν αυτό που ξέρουν να κάνουν καλά: “Haters gonna hate…”