Κρητικός: Το business plan και τα νέα καταστήματα

Κρητικός: Το business plan και τα νέα καταστήματα

Επενδύσεις και δημιουργία νέων καταστημάτων, κυρίως σε περιοχές που διαθέτει μικρή ή και καθόλου παρουσία, αλλά και εκσυγχρονισμό των ήδη υφιστάμενων, αποτελούν τους κύριους πυλώνες του business plan της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός με στόχο τη συνέχιση της αναπτυξιακής πορείας και το 2024. 

Όσον αφορά τη μέχρι τώρα πορεία των εργασιών του ομίλου και της εταιρείας, τις συνθήκες της αγοράς εσωτερικού και εξωτερικού, που μαστίζεται από τη διεθνή οικονομική κρίση, προκύπτει ότι η τρέχουσα χρήση παρουσιάζει σταθεροποίηση με τάση ανόδου, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση.

Στις άμεσες προτεραιότητες της εταιρείας βρίσκονται η συνεχής επιμόρφωση του προσωπικού, ανάλογα με τον τομέα ενασχόλησής του, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα σε ένα συνεχώς αυξανόμενα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Το επενδυτικό πλάνο των 14 εκατ. ευρώ 

Συγκεκριμένα, το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για το 2024 φτάνει το ύψος των 14 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων καταστημάτων, τη βελτίωση υφιστάμενων καταστημάτων και τη λειτουργία νέων αποθηκών και απόκτηση απαιτούμενου εξοπλισμού. 

Τα καταστήματα που βρίσκονταν σε λειτουργία έως το τέλος του 2023 με το εμπορικό σήμα Κρητικός ήταν 392, με τα 39 από αυτά να είναι franchise.

Στόχος για το 2024 αποτελεί το άνοιγμα 24 νέων καταστημάτων, εκ των οποίων τα 14 εταιρικά καταστήματα και τα 10 franchise.

Το συνολικό δίκτυο καταστημάτων της αλυσίδας Κρητικός αποτελείται από 896 καταστήματα, εταιρικά, franchise και αντιπρόσωποι, με την εταιρεία να διαθέτει και οκτώ κέντρα διανομής. 

Όσον αφορά τον αριθμό του ανθρώπινου δυναμικού στο τέλος του 2023 ανήλθε στα 3.853 άτομα από 3.023 το 2022, πρόκειται για αύξηση 27,5%.

Το business plan του 2024

Στους κύριους και άμεσους στόχους της εταιρείας, ώστε να συνεχιστεί η ανοδική της πορεία, βρίσκεται η αύξηση του κύκλου εργασιών μέσω της δημιουργίας νέων καταστημάτων και της αύξησης πωλήσεων των ήδη υφισταμένων μέσω προωθητικών και άλλων ενεργειών.

Επίσης, εστιάζει στην πλήρη αυτοματοποίηση, τον συντονισμό και την αποτελεσματικότερη οργάνωση διαδικασιών, λειτουργιών και τμημάτων, ώστε βελτιστοποιήσει το παραγόμενο αποτέλεσμα και να μειώσει το λειτουργικό κόστος αλλά και να επιτύχει την πλήρη ικανοποίηση του πελάτη από τις παρεχόμενες προς αυτόν υπηρεσίες και προϊόντα.

Παράλληλα, η συνεχής επιμόρφωση του υφιστάμενου προσωπικού και η παροχή κινήτρων προς αυτό, οικονομικών και άλλων, έτσι ώστε να αυξηθεί η αποδοτικότητα και η παραγωγικότητα αυτού.

Να τονιστεί, επίσης, ότι η περαιτέρω ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label), αποτελεί άμεση προτεραιότητα για την εταιρεία.

Η εικόνα του 2023

Το 2023 αποτέλεσε μια ακόμη χρονιά σημαντικής ανάπτυξης για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε 703,78 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 41,38% σε σύγκριση με τα 497,8 εκατ. ευρώ το 2022. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 36,73%, υπερβαίνοντας τα 159,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA ανήλθαν στα 32,1 εκατ. ευρώ, με αύξηση 50,42%. Παρά τη μείωση των κερδών προ φόρων κατά 24,82% στα 2,66 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων παρέμειναν θετικά, φτάνοντας τα 2,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 7,83% από το προηγούμενο έτος.

Για την εταιρεία ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 702 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 41,02% σε σύγκριση με το 2022. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 35,87%, φτάνοντας τα 158,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA ξεπέρασαν τα 32,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 52,71%. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 56,9%, φτάνοντας τα 5,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά φόρων διπλασιάστηκαν, φτάνοντας τα 4,57 εκατ. ευρώ, με αύξηση 114,19% σε σχέση με τα 2,13 εκατ. ευρώ του 2022.

Το μέρισμα και η Κρητικός Holdings

Τα θετικά μεγέθη της περασμένης χρονιάς επέτρεψαν στο Διοικητικό Συμβούλιο να εισηγηθεί τη διανομή μερίσματος ύψους 780 χιλ. ευρώ, στο ίδιο ύψος που ήταν το μέρισμα για το 2022.

Ας σημειωθεί ότι μέτοχος κατά 100% της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ΑΕ είναι η αμιγώς ελληνική εταιρεία Holding KRITIKOS HOLDING AE με μετόχους τα αδέλφια Άγγελο, Νεκτάριο και Δημήτρη Κρητικό με ποσοστά 33,3348%, 33,3326% και 33,3326% αντίστοιχα, προηγούμενοι μέτοχοι της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ΑΕ.

Οι εξαγορές που οδήγησαν απο την Αίγινα σε ένα δίκτυο 896 καταστημάτων

Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά το 1948, όταν ο Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε ένα μικρό μπακάλικο στην Αίγινα. Το 1983, οι γιοι του, Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης, άνοιξαν το πρώτο μεγάλο κατάστημα στο νησί.

Δεκαεπτά χρόνια αργότερα, η επιχείρηση επεκτείνεται στον Αργοσαρωνικό, με 5 νέα καταστήματα, ενώ το 2007 ιδρύεται κέντρο διανομής στη Μαγούλα Αττικής.

Τα επόμενα χρόνια, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός διευρύνει την παρουσία της μέσω εξαγορών και νέων καταστημάτων σε Κορινθία, Αργολίδα, Εύβοια και υπόλοιπη Ελλάδα. Παράλληλα, εισέρχεται στην Αττική με το μοντέλο franchise «Κρητικός Τοp Market».

Το 2017, με την εξαγορά της αλυσίδας Υπέρ Γρηγοριάδης, η Κρητικός διείσδυσε στη Βόρεια Ελλάδα, ενισχύοντας τη Δυτική Μακεδονία με 35 καταστήματα. Τον Ιούλιο του ίδιου έτους, απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο της αλυσίδας CRM-Αριάδνη στην Κρήτη. Στα τέλη του 2017, μπήκε και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ το 2018 εξαγόρασε τα σούπερ μάρκετ Μέριμνα στην Αττική.

Το 2019, η αλυσίδα ενισχύει την παρουσία της στη Θεσσαλονίκη, εξαγοράζοντας την αλυσίδα ΜΑΚΟ με 11 καταστήματα. Το 2020, προστέθηκαν άλλα 11 καταστήματα στο δίκτυο.

Από το 2021, η Κρητικός συνεχίζει ανεξάρτητα μετά από δεκαετή συνεργασία με τον ΕΛΟΜΑΣ και προχώρησε στην πλήρη εξαγορά της CRM Αριάδνη.

Το 2022 η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ ενίσχυσε σημαντικά την παρουσία της σε Βόρεια Ελλάδα και Κρήτη, επεκτείνοντας το δίκτυό της με την εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε. και την ένταξη στο δυναμικό της, των 52 εταιρικών καταστημάτων του ομίλου, αλλά και τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο των 300 καταστημάτων τους. Συγχρόνως προχώρησε στη σταδιακή ενσωμάτωση των καταστημάτων του Ομίλου Σούπερ Μάρκετ Μαθιουδάκης σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.

Τον Μάρτιο του 2023 η αλυσίδα έκανε μια ακόμη ενέργεια που για να επεκτείνει το δίκτυό της με την εξαγορά των supermarket Katerina’s Market. Πρόκειται για μία ενέργεια που σηματοδοτεί την είσοδο του δικτύου των supermarket ΚΡΗΤΙΚΟΣ στη Μεσσηνιακή Μάνη, μέσω μίας τοπικής, επώνυμης αλυσίδας. Η εξαγορά αφορούσε την απόκτηση τεσσάρων εταιρικών καταστημάτων, σε Καλαμάτα, Στούπα, Άγιο Νικόλαο και Κάμπο.