Μπαράζ αναβαθμίσεων για τον Δ.Α.Α. - Ασφαλές καταφύγιο η μετοχή
Shutterstock
Shutterstock

Μπαράζ αναβαθμίσεων για τον Δ.Α.Α. - Ασφαλές καταφύγιο η μετοχή

Όχι μόνο ως ένα ασφαλές επενδυτικό καταφύγιο αλλά και μια τοποθέτηση με εξαιρετικά ελκυστική μερισματική πολιτική χαρακτηρίζουν οι αναλυτές της Barclays, της Deutsche Bank και της Axia τη μετοχή του «Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών», στα πρόσφατα reports τους. 

Η Barclays επικεντρώνει την ανάλυσή της στα ισχυρά, όπως αναφέρει, οικονομικά αποτελέσματα του ΔΑΑ για το πρώτο εξάμηνο του 2024, με ιδιαίτερη αναφορά στην αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA κατά 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Μάλιστα εκτιμά ότι το περιθώριο EBITDA του 2024 θα ξεπεράσει το 60%. 

Ακόμη, η Barclays αυξάνει την τιμή στόχο από 8,8 σε 9 ευρώ και διατηρεί την αξιολόγηση της μετοχής με σύσταση overweight. 
Η μετοχή του  Δ.Α.Α. αναφέρουν οι αναλυτές της Barclays παραμένει ένα εξαιρετικό περιουσιακό στοιχείο και σύμφωνα με την άποψή τους εμφανίζει ισχυρή δυναμική στην επιβατική κίνηση φέτος. Η τάση της αύξησης των ταξιδιών αναψυχής συνεισφέρει σημαντικά στις οικονομικές επιδόσεις και στην αξία  της εταιρείας, ενώ η ισχυρή αύξηση στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που παρατηρήθηκε φέτος φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και το επόμενο έτος, με την American και την Delta να έχουν ήδη ανακοινώσει πρόσθετα δρομολόγια στην Αθήνα. 

Ένα άλλο σημείο στο οποίο εστιάζουν οι αναλυτές της Barclays είναι ότι παρά την αρχική εκτίμηση κατά την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών, για ήπια μείωση στα έσοδα από μη αεροπορικές δραστηριότητες ανά επιβάτη, τα εμπορικά έσοδα ανά επιβάτη προχωρούν δυναμικά, καθώς η διεθνής ανάπτυξη υπερβαίνει την εγχώρια ανάπτυξη και η εταιρεία επωφελείται από τις ισχυρές τάσεις των ταξιδιών αναψυχής υψηλής ποιότητας και την επιτυχημένη εμπορική ανάπτυξη στους χώρους του αεροδρομίου. Περαιτέρω θετικές εξελίξεις προήλθαν και από τις εκκρεμείς υποθέσεις του ΦΠΑ όπου έγιναν δεκτές οι προσφυγές της εταιρείας για το ποσό των 149,5 εκατ. ευρώ έναντι συνολικού ποσού 155,1 εκατ. ευρώ αφήνοντας μόνο 5 εκατ. ευρώ περίπου ως σχετική εκκρεμότητα. 

Υψηλή μερισματική πολιτική

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το πρόσφατο report της Axia, η οποία αναφέρεται στο αμυντικό προφίλ κερδών και στις δυνατότητες ανάπτυξης των μη αεροπορικών δραστηριοτήτων λόγω των συνεχιζόμενων τουριστικών ροών και των σημαντικών επενδύσεων επέκτασης. 

Τα παραπάνω θα μεταφραστούν σε σταθερή απόδοση κερδών μεσοπρόθεσμα. Καθώς η εταιρεία αναμένεται να διανείμει το 100% των κερδών, η εκτιμώμενη μερισματική απόδοση, στα τρέχοντα επίπεδα τιμών, παραμένει πολύ ελκυστική σε 8,5% για το 2024, 8,4% για το 2025 και 8,1% για το 2026.

Μάλιστα η Axia διατηρεί τη σύσταση buy (αγορά) για τη μετοχή και αναβαθμίζει την τιμή-στόχο στα  9,10 ευρώ.

Από την πλευρά τους, οι αναλυτές της Deutsche Bank χαρακτηρίζουν την μετοχή του Δ.Α.Α. ως ασφαλές επενδυτικό καταφύγιο παρά τις όποιες αντιξοότητες δημιουργούνται από το αβέβαιο περιβάλλον ζήτησης, λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων. 

Μάλιστα η γερμανική τράπεζα, έχει αναβαθμίσει τη σύστασή της για τον ΔΑΑ σε buy (αγορά) από hold (διακράτηση), ενώ διατηρεί σταθερή την τιμή στόχο στα 8,80 ευρώ, έναντι 7,644 ευρώ της τιμής με την οποία έκλεισε ο Σεπτέμβριος. 

Όπως αναφέρεται στην έκθεση της Deutsche Bank, το ρυθμιστικό πλαίσιο του ΔΑΑ που καθορίζει στο 15% επί των ιδίων κεφαλαίων την απόδοση από αεροπορικές δραστηριότητες, σε συνδυασμό με άλλες πηγές κερδοφορίας, φέρνουν την εταιρεία σε καλύτερη θέση έναντι των εισηγμένων αεροδρομίων, διεθνώς.

Ελκυστικό P/E

Σύμφωνα με τους αναλυτές της γερμανικής τράπεζας, ο τομέας των αεροπορικών δραστηριοτήτων του ΔΑΑ συνιστά μια πηγή κερδοφορίας, η οποία μπορεί να ανταπεξέλθει στην μεταβλητότητα της επιβατικής κίνησης. Μάλιστα, ακόμη και με μία ήπια μείωση της κίνησης για το 2025, ο τομέας αυτός μπορεί να αποδώσει το προβλεπόμενο καθαρό κέρδος. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, σύμφωνα με τους αναλυτές της Deutsche Bank και παρά το γεγονός ότι ο τομέας αυτός έχει σημαντική έκθεση στον πληθωρισμό της ευρωζώνης. 

Και ενώ ο τομέας των μη αεροπορικών δραστηριοτήτων έχει ανάγκη την επέκταση της δυναμικότητας του τερματικού σταθμού, που έχει δρομολογηθεί για το 2028, οποιαδήποτε μείωση της κίνησης θα μπορούσε να διευκολύνει την υπάρχουσα συμφόρηση.

Σε γενικές γραμμές οι αναλυτές της Deutsche Bank θεωρούν ότι ο ΔΑΑ βρίσκεται σε καλύτερη θέση για να επωφεληθεί από πιθανές μειώσεις των επιτοκίων των κεντρικών τραπεζών. 

Οι μετοχές του ΔΑΑ διαπραγματεύονται με ένα λόγο P/E (τιμή μετοχής προς κέρδη ανά μετοχή) ίσο με 16 φορές, για το  2025. Η διαμόρφωση της αναλογίας αυτής θεωρείται ως ελκυστική από την Deutsche Bank σε ό,τι αφορά την προστασία της κερδοφορίας.