Πώς η Κωτσόβολος μας καλεί να αντιδράσουμε για έναν Καλύτερο Κόσμο
REACT DOCUSERIES

Πώς η Κωτσόβολος μας καλεί να αντιδράσουμε για έναν Καλύτερο Κόσμο

Η δυναμική Γεωργία στηρίζεται στο ευέλικτο αμαξίδιό της για να μετακινείται μέσα στην αφιλόξενη πόλη, έως ότου τα έργα υποδομής αποδώσουν εξασφαλίζοντας πραγματική ισότητα και συμπερίληψη. Η δραστήρια Μαρίλια μας καλεί να σπάσουμε το «ταμπού του διαμερίσματος» ώστε ακόμη και τα μεγαλόσωμα σκυλάκια των καταφυγίων να βρουν και να δώσουν αγάπη κοντά μας. Και η Κιάρα καλεί να αλλάξουμε μαζί τα «σπασμένα δεκαετιών» βάζοντας την κυκλική οικονομία στην καθημερινότητα όχι μόνο των επιχειρήσεων, αλλά και του καθενός από εμάς. Οι φωνές αυτές ενώνονται μέσα από τα REACT Docuseries της Κωτσόβολος, όπου καλούν όλους εμάς να κάνουμε REACT, μαζί για έναν καλύτερο κόσμο. Γιατί, τι αποτέλεσμα έχει μία δράση αν δεν μπορεί να σε εμπνεύσει να αντιδράσεις και εσύ μαζί;

Η Κωτσόβολος, μέσα από το «REACT», το ESG πρόγραμμά της, υλοποιεί συνεχώς δράσεις γύρω από το Περιβάλλον, την Κοινωνία, τον Άνθρωπο με βασικό στόχο να ενημερώσει, να εκπαιδεύσει και να εμπνεύσει το κοινό να αντιδράσει μαζί της σε όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας.

Μέσα από μια σειρά ντοκιμαντέρ μας καλεί να κάνουμε react και να μας υπενθυμίσει ότι μόνο μαζί μπορούμε να φέρουμε μια καλύτερη, μεγαλύτερη, επιδραστικότερη αλλαγή.

Τα τρία πρώτα επεισόδια της ανατρεπτικής digital σειράς «React Docuseries» που παρουσίασε η Κωτσόβολος απαριθμούν ήδη πάνω από 100.000 views μέσα σε τρεις μήνες μέσα από το κανάλι της εταιρείας στο Youtube.  

Με στόχο να μας βγάλει από την απάθεια και να μας κάνει όλους μας να αναρωτηθούμε: «σε έναν κόσμο που φωνάζει για βοήθεια, εμείς τι μπορούμε να κάνουμε; Πώς μπορούμε να αντιδράσουμε σε όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας;» η Κωτσόβολος φέρνει στο προσκήνιο τρεις βασικές προκλήσεις της σύγχρονης εποχής και μας δίνει τη θέληση και τα εργαλεία να τις αντιμετωπίσουμε από κοινού. Data, videos, trends, quotes, puns, συνεντεύξεις με πρόσωπα-κλειδιά για το εκάστοτε θέμα και όχι μόνο, το «React Docuseries» τα έχει όλα.

REACT DOCUSERIES #1 Προσβασιμότητα και Συμπερίληψη

Το πρώτο επεισόδιο της σειράς προσεγγίζει το ζήτημα της αναπηρίας και μας μιλάει για το τι σημαίνει προσβασιμότητα στην πόλη, μέσα από τα μάτια της αθλήτριας ξιφασκίας και μπάσκετ, αλλά και εκπαιδεύτριας ΑμεΑ, Γεωργίας Καλτσή, η οποία κινείται με αμαξίδιο και κάνει REACT για τον άνθρωπο, με στόχο μία Καλύτερη Ζωή.

Μέσα από facts που πολλοί από εμάς δε γνωρίζουμε, η Κωτσόβολος προβληματίζει το κοινό για το ζήτημα της αναπηρίας. Τι μπορούμε να κάνουμε; Η απάντηση είναι απλή και αυτονόητη:

  •  Να ενημερωθούμε: 

Γνωρίζατε  πως 3 στους 10 ανθρώπους με αναπηρία αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα προσβασιμότητας, στα ίδια σημεία που πλήθος κόσμου περνά καθημερινά χωρίς προβλήματα;  

Το ¼ του πληθυσμού της Ελλάδας, 16 ετών και άνω, αντιμετωπίζει κάποια μορφή αναπηρίας. Μόλις το 15.8% έχει ολοκληρώσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ το 50% αντιμετωπίζει κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού.

Η πολυσυζητημένη και πολυπόθητη «συμπερίληψη» αιμορραγεί, καθώς 8 στα 10 ΑμεΑ δεν συμμετέχουν τακτικά σε δραστηριότητες αναψυχής, όπως αθλητικές δραστηριότητες, συναυλίες κ.ά, ενώ το 48% αντιμετωπίζει άδικη μεταχείριση ή δεν έχει ίσες ευκαιρίες.

  • Να αντιδράσουμε:

Κάνοντας  REACT σε κάθε περιορισμό, όπως κάνει και η Κωτσόβολος τόσα χρόνια.

Μέσα από το πρόγραμμα «Τεχνολογία χωρίς Εμπόδια», η Κωτσόβολος εξασφαλίζει ίση πρόσβαση στην τεχνολογία για όλους τους ανθρώπους, με πρωτοβουλίες όπως:

  • η συνεργασία με την ΕΛΕΠΑΠ για την αναγνώριση της προσβασιμότητας στα καταστήματά της,
  • η αισθητηριακή προσβασιμότητα για άτομα που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, μέσω της χαρτογράφησης 11 καταστημάτων της, διαθέτοντας αισθητηριακές πληροφορίες γι’ αυτά μέσα από το site της, όπως τους αισθητηριακούς χάρτες, και δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για μία ασφαλή περιήγηση στα άτομα που ανήκουν στο φάσμα,
  • η εξυπηρέτηση στη Νοηματική με πιστοποιημένους συμβούλους, μέσω του website ή video κλήσης,
  • η μετάφραση εντύπων σε γραφή Braille με την επιμέλεια της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών. 

Παράλληλα, η Κωτσόβολος εκπαιδεύει το προσωπικό της για να μπορεί να εξυπηρετεί ανθρώπους με αναπηρίες. Τα websites της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο και ένα ειδικό microsite για το πρόγραμμα διαθέτουν όλα ειδικό μενού προσβασιμότητας, ενώ πάνω από 3.000 προϊόντα διαθέτουν υποστηρικτικές τεχνολογίες, τα οποία και ενημερώνονται συνεχώς.

Και φυσικά, είναι Υπερήφανος Υποστηρικτής της Ελληνικής Ολυμπιακής Ομάδας και Παραολυμπιακής Ομάδας, στηρίζοντας ισότιμα τόσο την Ολυμπιακή, όσο και την Παραολυμπιακή Ελληνική μας ομάδα.

Παρακολουθήστε εδώ το 1ο επεισόδιο των REACT DOCUSERIES με θέμα την Προσβασιμότητα:

 

REACT DOCUSERIES #2 Δίνοντας «φωνή» στους τετράποδους ήρωες του δρόμου 

Το δεύτερο επεισόδιο του React Docuseries φέρνει στο προσκήνιο τους τετράποδους ήρωες του δρόμου. Ποια προβλήματα αντιμετωπίζουμε σήμερα σχετικά με τα αδέσποτα; Ποια η κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα; Ο Γιώργος Λέντζας συνομιλεί με τους ανθρώπους της φιλοζωικής Dog’s Voice, συζητούν για το έργο του οργανισμού, για το πώς μπορεί ο καθένας προσωπικά, αλλά και η τοπική κοινωνία να βοηθήσει ένα αδέσποτο ζώο και να συμβάλλει στη μείωση του αριθμού των ζώων που μένουν στο δρόμο, αλλά και για τη διαδικασία της υιοθεσίας, μέσα από την οποία μπορούμε να κάνουμε το δικό μας React για έναν Καλύτερο Κόσμο. Τι μπορούμε να κάνουμε; 

  • Να ενημερωθούμε:

Σχεδόν 200 εκατομμύρια σκυλάκια κυκλοφορούν αδέσποτα σε ολόκληρο τον κόσμο. Παράνομη αναπαραγωγή, ανεξέλεγκτες γέννες, εγκατάλειψη, έλλειψη υποδομών και ανευθυνότητα είναι οι αιτίες. 

Στην Ελλάδα, τη μοναδική ευρωπαϊκή χώρα με τόσο μεγάλη αύξηση, μετράμε σχεδόν 4  εκατομμύρια αδέσποτα, με την πλειονότητα εξ αυτών να είναι πρώην κατοικίδια που εγκαταλείφθηκαν, τη στιγμή που η Ολλανδία είναι η πρώτη και μόνη χώρα στον κόσμο χωρίς κανένα αδέσποτο σκύλο. Γιατί όχι και η Ελλάδα;

Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται 120 φιλοζωικές οργανώσεις, ενώ στα περισσότερα από τα 40 δημοτικά κυνοκομεία οι συνθήκες διαβίωσης των ζώων είναι άθλιες. Με το νέο σχέδιο νόμου, η Ελλάδα αποκτά Εθνικό Μητρώο Ζώων συντροφιάς και αυστηροποιεί τις ποινές για κακοποίηση και εγκατάλειψη, ανάγοντάς τες σε κακούργημα.

  • Τι κάνει η Κωτσόβολος για τα Ζώα;

Η Κωτσόβολος στηρίζει το έργο της Dogs’ Voice και μέσα από τις οθόνες των καταστημάτων της, προβάλλει “αγγελίες” για υιοθεσία από σκυλάκια και γατάκια που δεν έχουν κηδεμόνα. Με αυτόν τον τρόπο, δίνει ορατότητα σε πλάσματα στα οποία αξίζουν πολλές ευκαιρίες για να ζήσουν μια όμορφη και γεμάτη ζωή.

Τα καταστήματά της είναι dog friendly και ορισμένα καταστήματα διαθέτουν εξωτερικό χώρο για να δέσεις το σκυλάκι σου, αλλά και για νεράκι. 

Οι άνθρωποί της μέσα από τη μεγαλύτερη εθελοντική ενέργεια της εταιρείας, την Ημέρα Καλής Πράξης ή αλλιώς REACT Day, στηρίζουν οργανισμούς που φροντίζουν ζώα, όπως το τηλεφωνικό της κέντρο που επισκέφθηκε μια Φιλοζωική Οργάνωση και καθάρισε τα σπιτάκια των ζώων που φιλοξενούνται εκεί και τους προσέφερε τροφές και φάρμακα.

Κι εμείς;

Η Κωτσόβολος μας ενθαρρύνει: Μη μένεις θεατής!

  • Υιοθέτησε, μην αγοράσεις.
  • Στείρωσε το κατοικίδιό σου. 
  • Στήριξε οργανισμούς και εταιρείες που έχουν ενεργό ρόλο στη φιλοξενία και υιοθέτηση αδέσποτων ζώων.
  • Άφησε νερό και τροφή αν έχεις δει κάποιο αδέσποτο και ειδοποίησε μία φιλοζωική οργάνωση.
  • Μοιράσου τις πρωτοβουλίες οργανισμών όπως η Dogs’ Voice και κάνε το μήνυμά τους να ακουστεί.
  • Απαίτησε από επιχειρήσεις να συμπεριλάβουν τη φροντίδα των ζώων στο λειτουργικό τους μοντέλο, προτρέπει η Κωτσόβολος στο δεύτερο επεισόδιο των React Docuseries.

Δείτε εδώ το 2ο επεισόδιο των REACT DOCUSERIES με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων:

 

REACT DOCUSERIES #3: Κυκλική Οικονομία δεν είναι μόνο ανακύκλωση

Αυτό μαθαίνουμε στο 3ο επεισόδιο της σειράς. Ας έχουμε υπόψη ότι η κυκλική οικονομία είναι ένα μοντέλο διαχείρισης που διατηρεί τα προϊόντα και τα υλικά ζωντανά μέσω επισκευής, συντήρησης, επαναχρησιμοποίησης και εν τέλει ανακύκλωσης. Μεγιστοποιείται έτσι η συμβολή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι το 50% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου προέρχονται από την εξόρυξη και την επεξεργασία πόρων.

Καθώς μάλιστα το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας βασίζεται στην ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, στόχος όλων μας πρέπει να είναι, εφόσον έχει παραχθεί ένα προϊόν και το έχουμε χρησιμοποιήσει, να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε την αξία του, ακόμα κι αν δεν το θέλουμε πια. 

Τι κάνει η Κωτσόβολος για την κυκλική οικονομία;

Όλοι μπορούμε να συνεισφέρουμε με τον δικό μας τρόπο, όχι μόνο σε μία κυκλική οικονομία που κάνει καλό στο περιβάλλον, αλλά και που αλλάζει την καθημερινότητα ανθρώπων που έχουν πραγματικά ανάγκη. 

Και αυτό η Κωτσόβολος το κάνει πράξη μέσα από το πρόγραμμα, «Δεύτερο Σπίτι». 
Τι κάνει αυτό το πρόγραμμα: ουσιαστικά συλλέγει οικιακές συσκευές που δε χρειάζεστε, τις επισκευάζει, τις απολυμαίνει και, σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), τις δωρίζει σε οικογένειες που έχουν ανάγκη, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. 

Έχει αξία να πούμε ότι μέχρι σήμερα, 2.300 οικογένειες έχουν λάβει από μια συσκευή πρώτης ανάγκης, επειδή οι συνάνθρωποί μας έχουν δωρίσει στο πρόγραμμα μία συσκευή που δε χρειάζονταν πια. 

Μάθετε περισσότερα για το πρόγραμμα, εδώ και αναλάβετε δράση. 

Το παλιό μας κινητό για παράδειγμα αντί να πάει στο… γνωστό συρτάρι που έχουμε και τα υπόλοιπα, η Κωτσόβολος το αξιοποιεί δίνοντας την επιλογή να το ανταλλάξουμε με το πρόγραμμα Trade in,  κερδίζοντας έκπτωση. Win-win δηλαδή!

Και όσον αφορά την επισκευή των συσκευών μας και την επαναχρησιμοποίησή τους; Η Κωτσόβολος, μόνο τον περασμένο χρόνο, πραγματοποίησε πάνω από 25 χιλιάδες επισκευές και συντηρήσεις! 

Δείτε εδώ το 3ο επεισόδιο των REACT DOCUSERIES  με θέμα την Κυκλική Οικονομία:

 

Μείνετε συντονισμένοι εδώ για να δείτε τα επεισόδια της σειράς React Docuseries και για τα επόμενα που θα ακολουθήσουν. #REACTtogether #REACTdocuseries