Σουρωτή: Το νέο επενδυτικό πλάνο και τα σχέδια επέκτασης

Σουρωτή: Το νέο επενδυτικό πλάνο και τα σχέδια επέκτασης

Χρονιά σταθμό αποτέλεσε για τη Σουρωτή το 2023, καθώς η εταιρεία κατέγραψε την πρώτη κερδοφόρα χρήση της ύστερα από 15 έτη συνεχών ζημιογόνων αποτελεσμάτων ενώ παράλληλα ενίσχυσε σημαντικά τις πωλήσεις της.

Το α' εξάμηνο του 2024 ακολούθησε την ανοδική πορεία καταγράφοντας ανάπτυξη της τάξης του 27,2% σε αξία (γύρω στα €9 εκατ.) και 35% σε όγκο, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Ο τζίρος της εταιρείας, έχοντας διανύσει το μισό της χρονιάς, έχει φτάσει περίπου τα 9 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που το 2022, που θεωρήθηκε χρονιά κορυφαίας ανάπτυξης για τον κλάδο των τροφίμων και ποτών, ο συνολικός τζίρος ανήλθε στα 19 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με την στρατηγικής σημασίας συνεργασία της εταιρείας με την πλατφόρμα Amazon, μέσω της οποίας η κλασσική Σουρωτή θα τοποθετηθεί σε καταστήματα λιανικής στις ΗΠΑ, πηγές της Σουρωτή, μιλώντας στο Liberal, αναφέρουν:

«Προς το παρόν έχουμε βάλει μόνο την κλασσική γεύση για να δούμε πως θα πάει η κίνηση και από εκεί και πέρα υπάρχουν πάντα οι συζητήσεις με τους συνεργάτες μας προκειμένου αν υπάρχει ανταπόκριση από το κοινό να βάλουμε και τις υπόλοιπες γεύσεις. Θα θέλαμε να μπουν όλα τα προϊόντα μας σε όλα τα καταστήματα, καθώς είμαστε περήφανοι για την κάθε γεύση και το κάθε προϊόν μας. Από εκεί και πέρα, προς το παρόν, στο Amazon είναι μόνο η κλασσική η γεύση».

Όσον αφορά την παρουσία της Σουρωτή στο εξωτερικό, οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως «η Κύπρος είναι από τους καλύτερους πελάτες της εταιρείας. Στην Αμερική, εκτός από το Amazon συνεργαζόμαστε και με χονδρέμπορους, οι οποίοι στέλνουν τα προϊόντα μας σε μεγάλα εστιατόρια στη Νέα Υόρκη». 

Οι τρεις άξονες ανάπτυξης και τα σχέδια επέκτασης

Οι εμπορικές δράσεις της εταιρείας θα κινηθούν σε τρεις άξονες:

  1. Κανάλι Χονδρεμπορίου
  2. Κανάλι Σούπερ Μάρκετ
  3. Εξαγωγές

Όσον αφορά το χονδρεμπόριο, η στρατηγική της εταιρείας επικεντρώνεται στη στήριξη του χονδρεμπορίου και αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του στο σύνολο της εταιρίας, στην αύξηση της κλίμακας τζίρου στην εμπορική πολιτική (μεσοσταθμικά 30%) και τη διατήρηση των υπολοίπων στοιχείων της λόγο της πετυχημένης αποτελεσματικότητας τους. Επίσης, εστιάζει στην επικέντρωση στις κατηγορίες καταστημάτων με τη μεγαλύτερη κατανάλωση ανά έτος και στους πιο κερδοφόρους κωδικούς.

Σχετικά με τα σούπερ μάρκετ, η Σουρωτή στοχεύει στη διατήρηση των διανομών, δίνοντας βαρύτητα σε μικρές αλυσίδες τοπικού χαρακτήρα για αύξηση της συμμετοχής τους στον τζίρο από τα Σ/Μ και στη μείωση του ποσοστού της συμμετοχής στο σύνολο του τζίρου της εταιρείας για την αποφυγή κινδύνου εξάρτησης. Επίσης, πρόκειται να υπάρξει αύξηση της τιμής σε κωδικούς με μεγάλη κερδοφορία για την εταιρεία, ώστε να μειωθεί το χρηματοοικονομικό κόστος.

Τέλος, στόχος της διοίκησης είναι η ανάπτυξη μέσω επέκτασης σε συγκεκριμένες αγορές και επέκταση γεύσεων σε υπάρχουσες και νέες αγορές. Οι οδηγοί της ανάπτυξης θα είναι:

  • Αγορά Κύπρου: Ανάπτυξη με περισσότερα σημεία πώλησης και ανάπτυξη στο κανάλι HO.RE.CA. Τοποθέτηση νέων γεύσεων σε κανάλι λιανικής όπως και την αγορά ICM.
  • Αγορά ΗΠΑ: Λόγω των γεύσεων και της αυξημένης διανομής στα εστιατόρια και την είσοδο σε κανάλι λιανικής με απευθείας υπηρεσίες παράδοσης από τον εκπρόσωπο μας στη Νέα Υόρκη. Η κλασσική Σουρωτή θα τοποθετηθεί σε καταστήματα λιανικής σε συσκευασία κουτί αλουμινίου 330ml χάρη στην πλατφόρμα «Amazon».
  • Μέση Ανατολή: Νέες παραλλαγές και αυξημένη διανομή στο κανάλι HO.RE.CA και μικρά καταστήματα λιανικής, μέσω του συνεργάτη της εταιρείας στη Σαουδική Αραβία. Επαφές και διείσδυση σε χώρες του Κόλπου και άλλες αραβικές χώρες όπως η Ιορδανία, το Κουβέιτ και τα ΗΑΕ.
  • Ευρώπη: Ανάκαμψη και ανάπτυξη, νέες συνεργασίες με χώρες όπως η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, με στόχο αγορές ICM και FCM καθώς και με πλήρη γκάμα προϊόντων Σουρωτή.
  • Καναδάς: Λόγω νέων παραλλαγών και αυξημένης διανομής σε εστιατόρια.
  • Ασία: Νέα συνεργασία με τη διανομή στην αγορά λιανικής (FCM) – Σ/Μ.

Το νέο επενδυτικό πλάνο

Σε ό,τι αφορά το νέο επενδυτικό πλάνο, η εταιρεία συνεχίζει με τη σύνταξη της μελέτης του και την υλοποίηση μέρους αυτού, σε πρώτη φάση στο 2024.Έχοντας παραγγείλει τα δύο πρώτα μηχανήματα ήδη από τον Ιούλιο 2023, σχετικά πρόσφατα είδε να ξεκινούν την λειτουργία τους σε νέο χώρο, δύο νέα τμήματα των γραμμών παραγωγής.

Παράλληλα, ενεργεί για την προμήθεια νέων μηχανημάτων που θα ανανεώσουν την παραγωγική λειτουργία. Συγκεκριμένα, υλοποιήθηκε νέα παραγγελία για την προμήθεια νέων μηχανημάτων, με παράδοση στις αρχές του 2024. Θα πρέπει να αναφερθεί, επίσης, ότι ήδη έχουν υλοποιηθεί οι προγραμματισμένες κτηριακές βελτιώσεις και υποδομές.

Πρόσφατα, η εταιρεία προχώρησε σε νέες συμβάσεις δανείων για κάλυψη κεφαλαίου κίνησης και επενδύσεων στην παραγωγή. 

Διαβάστε Περισσότερα

Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για το Λέμφωμα

#LightItGreen: Στα «πράσινα» τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, στο «φως» η Ομόνοια