Αναδιάρθρωση της ΕΛ.ΑΣ - Τι αλλάζει σε εκπαίδευση, δόγμα, τρόπο του επιχειρείν

Αναδιάρθρωση της ΕΛ.ΑΣ - Τι αλλάζει σε εκπαίδευση, δόγμα, τρόπο του επιχειρείν

Αλλαγές στον επιτελικό σχεδιασμό, έμφαση σε ζητήματα όπως ενδοοικογενειακή βία, φυλετικές διακρίσεις, παραβατικότητα ανηλίκων, νέο μοντέλο στην αστυνομική εκπαίδευση, επενδύσεις στην έρευνα και καινοτομία και νέο οργανόγραμμα, προβλέπει η αναδιάρθρωση της ΕΛΑΣ, η οποία παρουσιάστηκε σήμερα Τετάρτη στο υπουργικό συμβούλιο.

Οι αλλαγές έχουν να κάνουν τόσο με νέες υπηρεσίες στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, όσο κυρίως με την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών της ΕΛΑΣ και την λειτουργία της Αστυνομικής Ακαδημίας.

Τα παραπάνω έρχονται και «κουμπώνουν» με την Λευκή Βίβλο που είχε παρουσιάσει τον περασμένο Μάρτιο ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοίδης, ένα κείμενο που παρουσιάζει την πολιτική ασφάλειας και περιγράφει τις αρχές και τις λειτουργίες της Ελληνικής Αστυνομίας. Σε αυτό περιγράφονταν η δομή, η εκπαίδευση, το δόγμα, ο τρόπος του επιχειρείν, ο σχεδιασμός και τα μέσα της ΕΛΑΣ του 21ου αιώνα.

Νέες υπηρεσίες

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το νομοσχέδιο επιχειρεί μια ριζική αναδιάρθωση της ΕΛΑΣ με τη δημιουργία δύο νέων υπηρεσιών.

Πρόκειται για την υπηρεσία Διαχείρισης Κρίσεων Εσωτερικής Ασφάλειας και τη νέα Διεύθυνση Πολιτικής Εσωτερικής Ασφάλειας στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Τι αλλάζει στην ΕΛΑΣ

Παράλληλα, αλλάζει ο επιτελικός σχεδιασμός και καθιερώνεται ένας ενιαίος επιτελικός σχεδιασμός σε ζητήματα ασφάλειας και τάξης. Για ζητήματα όπως η ενδοιοικογενειακή βία, επισημαίνεται ότι απαιτείται ενιαία αντιμετώπιση.

Επιπλέον, δημιουργούνται νέες δομές με αντικείμενο τις σύγχρονες προκλήσεις ασφάλειας που απασχολούν την κοινωνία (διακρίσεις, σεξουαλική βία, παραβατικότητα ανηλίκων).

Αλλάζουν ακόμα ριζικά οι δομές επικοινωνίας της ΕΛΑΣ για να έρθει ακόμη πιο κοντά στους πολίτες, με την καθιέρωση σύγχρονων επικοινωνιακών εργαλείων.

Προωθούνται επενδύσεις στην έρευνα και στην καινοτομία, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού.

Τέλος, δρομολογούνται ριζικές αλλαγές στην Αστυνομική Ακαδημία. Ενισχύεται η αυτοτέλεια, αλλάζει το πρόγραμμα σπουδών, καθιερώνονται διαδικασίες αξιολόγησης και ποιότητας, μειώνονται τμήματα και δημιουργούνται νέα ειδικά σχολεία διαρκούς επιμόρφωσης.