Δ. Μάρδας: Με στόχο την αύξηση των εξαγωγών η συνεργασία με την Alibaba

Δ. Μάρδας: Με στόχο την αύξηση των εξαγωγών η συνεργασία με την Alibaba

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι επαφές των στελεχών της εταιρείας Alibaba, με οικονομικούς φορείς της χώρας, όπως δήλωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΑΜΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM» ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Μάρδας.

Ο κ. Μάρδας σημείωσε ότι περισσότερες από 700 ελληνικές επιχειρήσεις εκδήλωσαν ενδιαφέρον να ενημερωθούν για τις δυνατότητες που τους παρέχει το συγκεκριμένο portal. «Ο στόχος πάντως είναι οι μικρές επιχειρήσεις να μπουν στην πλατφόρμα και να προωθηθούν τα προϊόντα τους ώστε να αυξηθούν οι εξαγωγές του με ηλεκτρονικό τρόπο» υπογράμμισε ο υφυπουργός Εξωτερικών. Όπως διευκρίνισε, οι δυνατότητες που παρέχονται είναι εξαιρετικά σημαντικές και γι'' αυτό το λόγο το υπουργείο, από την πρώτη στιγμή, συνέβαλε στο να διαδοθεί η πλατφόρμα σε όλους τους επαγγελματικούς φορείς.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο ήδη διοργανώνει μια εκδήλωση για τη σωστή ενημέρωση των επαγγελματιών και για τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Ικανοποίηση στην κυβέρνηση από τις επαφές με την Alibaba

Τη βεβαιότητά του ότι «η συνεργασία των ελληνικών επιχειρήσεων με την Alibaba, όπως και με άλλες παρόμοιες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, θα συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των εξαγωγών μας προς την κινεζική αγορά και θα ενισχύσει τον τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα», εξέφρασε νωρίτερα ο υφυπουργός Εξωτερικών σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, συνοψίζοντας το κλίμα των συνομιλιών που είχαν κυβερνητικοί αξιωματούχοι και επιχειρηματίες με αντιπροσωπεία της κινέζικης εταιρείας.

Ο κ. Μάρδας, που απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό σε εκδήλωση όπου παρουσιάστηκαν οι δυνατότητες συνεργασίας με την εν Alibaba, σημειώνει την ικανοποίησή του για τις συνομιλίες με την κινέζικη εταιρεία που εντάσσονται στο πλαίσιο των αποφάσεων που ελήφθησαν κατά την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα.

Ο υφυπουργός Εξωτερικών αναφέρει ότι «σε συνέχεια της πρόσφατης επίσκεψης του πρωθυπουργού κ. Α. Τσίπρα στην Κίνα τον Ιούλιο και της συνάντησής του με τον πρόεδρο του κινεζικού ομίλου διαδικτυακών πωλήσεων Alibaba, κ. Τζακ Μα, συναντηθήκαμε χθες στο υπουργείο Εξωτερικών με ανώτατα στελέχη του κινεζικού ομίλου Alibaba και συζητήσαμε τις δυνατότητες και τις προοπτικές συνεργασίας». Κατά τη συνάντηση, προσθέτει, «εκφράσαμε το ενδιαφέρον μας για την προώθηση των ελληνικών αγροτικών προϊόντων μέσω της πλατφόρμας της Alibaba, όπως επίσης και την προβολή της Ελλάδας ως ταξιδιωτικού προορισμού για τους Κινέζους τουρίστες. Πιστεύουμε ότι η συνεργασία των ελληνικών επιχειρήσεων με την Alibaba, όπως και με άλλες παρόμοιες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, θα συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των εξαγωγών μας προς την κινεζική αγορά και θα ενισχύσει τον τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα».

Έλ. Κουντουρά: Ευκαιρία στους Έλληνες τουριστικούς επιχειρηματίες να συνάψουν συνεργασίες στην Κίνα

Ανοιχτή πρόσκληση στους Kινέζους να επισκεφτούν τη χώρα μας, αλλά και να επιχειρήσουν στον κλάδο του τουρισμό απηύθυνε η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, από το βήμα της εκδήλωσης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, για την διαδικτυακή πλατφόρμα διεπιχειρησιακού εμπορίου Alibaba.

Η Ελλάδα, όπως είπε η υπουργός, αποτελεί ιδανικό προορισμό για τους επισκέπτες από την Κίνα και την ίδια στιγμή δίνεται η δυνατότητα και στους επιχειρηματίες να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα.

Προς την κατεύθυνση αυτή, ανάφερε η υπουργός, η παρούσα διαδικτυακή πλατφόρμα θα δώσει την ευκαιρία στους Έλληνες τουριστικούς επιχειρηματίες να συνάψουν συνεργασίες στην Κίνα.

Εστιάζοντας στην πολιτική του υπουργείου η αρμόδια υπουργός σημείωσε ότι έμφαση δίνεται στο άνοιγμα των νέων αγορών. Μάλιστα, η προσέγγιση και το άνοιγμα της αγοράς της Κίνας που ξεκίνησε το 2015 αποδίδει καρπούς. Το 2016 υπογράμμισε η κ. Κουντουρά έχει επιτευχθεί μεγάλη αύξηση του εισερχόμενου ρεύματος από τη χώρα του Δράκου.

Ενδεικτικό της δυναμικής του εισερχόμενου τουρισμού από την Κίνα αποτυπώνεται στα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο κ. Χατζηθεοδοσίου από το επιμελητήριο της Αθήνας που όπως είπε, οι κινέζοι που επισκέφτηκαν την Αμερική το 2015 ήταν 2,6 εκατομμύρια και η κατά κεφαλήν τους δαπάνη ανήλθε σε 10.000 δολάρια. «Φανταστείτε, όπως είπε, η Ελλάδα να προσελκύσει 1 εκατ. τουρίστες από τους 120.000 που είναι σήμερα», σημείωσε.

Σε κάθε περίπτωση το κλειδί για τη μεγέθυνση της τουριστικής κίνησης από την Κίνα προς την Ελλάδα, είναι η αναβάθμιση των αεροπορικών συνδέσεων προς τα ελληνικά αεροδρόμια και προς αυτή την κατεύθυνση καταβάλλονται προσπάθειες, όπως τόνισε η υπουργός.

Τέλος, το αρμόδιο υπουργείο καταβάλλει προσπάθειες και για την προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών, καθώς οι πρόσφατες παραγωγές των κινέζων στη χώρα μας έφεραν αποτέλεσμα, όπως τονίστηκε.

Τις εξαγωγικές ευκαιρίες παρουσίασε σε Έλληνες επιχειρηματίες στέλεχος της Alibaba

Περί τα 40 εκατομμύρια δέματα πουλά στην κινεζική αγορά η Alibaba καθημερινά, την ίδια στιγμή που η Αmazon διακινεί 6 - 7 εκατομμύρια, επεσήμανε, μεταξύ άλλων, η Christina Fontana, senior manager business development της εταιρίας Alibaba, από το βήμα ειδικής εκδήλωσης.

Η κ. Fontana, παρουσιάζοντας την πλατφόρμα Tmall Global, επεσήμανε ότι πρόκειται για μία από τις 35 πλατφόρμες της Alibaba, που αφορά εξαγωγές προϊόντων b2c στην Κίνα, είπε ότι ήδη 13 ελληνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται μέσω της πλατφόρμας (Follie Follie κ.α.) και τόνισε πώς η εμπορική διείσδυση στην κινεζική αγορά δεν είναι μία εύκολη υπόθεση.

Απαιτούνται σχέδιο, στόχοι και κατανόηση της κινεζικής κουλτούρας, για να έχει μία επιχείρηση καλά αποτελέσματα.

Η πλατφόρμα δίνει την ευκαιρία για αρχική είσοδο στη κινεζική αγορά χωρίς φυσική παρουσία, προκειμένου η εταιρεία να μπορέσει να αποκτήσει τα δεδομένα ώστε να μπορέσει μετά από 2 -3 χρόνια να αποκτήσει την απαιτούμενη υποδομή στο κινεζικό έδαφος.

Το κόστος για την τοποθέτηση στην πύλη της Tmall ξεκινά από 5.000 δολ. και φτάνει ως και 10.000 δολ., ανάλογα με το είδος του προϊόντος, ενώ υπάρχει η υποχρέωση της καταβολής προμήθειας επί των πωλήσεων που κυμαίνεται από 1% ως 5% και επιπλέον 1% για το διασυνοριακό εμπόριο.

Αναφερόμενη στα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας η Fontana είπε ακόμη ότι παρέχει στον Έλληνα συνεργάτη την παρουσίασης στατιστικών στοιχείων σε πραγματικό χρόνο, όπως επί παραδείγματι δημογραφικά στοιχεία, η ηλικιακή διάρθρωση των καταναλωτών και από ποιές περιοχές προέρχονται.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ