Τζόνι Ντεπ - Άμπερ Χερντ και #metoo

Τζόνι Ντεπ - Άμπερ Χερντ και #metoo

Κάθε σχέση έχει τα προβλήματά της, η ζωή είναι περίπλοκη, άλλοτε φταίει ο ένας άλλοτε φταίει ο άλλος, άλλοτε κι οι δυο. Αμπελοφιλοσοφούν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης γράφοντας για τη δικαστική μάχη Τζόνι Ντεπ- Αμπερ Χερντ, την οποία έχασε η δεύτερη και αναγκάζεται τώρα να πληρώσει 15 εκατ δολάρια. Αλλά η ηθοποιός δεν είναι η μόνη χαμένη από μια τέτοια δίκη. Μαζί της, παρέσυρε προς τον βυθό και το κίνημα #metoo το οποίο ξεκίνησε με θριαμβευτικές καταδίκες κακοποιητών, αλλά κινδυνεύει να περιπέσει στη δυσμένεια του κοινού όταν συμβαίνουν τέτοια.

Οι αμερικανικές εφημερίδες, όπως η New York Times και η Washington Post κρούουν τον κώδωνα όλες αυτές τις ημέρες. Γυναίκες κατά κύριο λόγο υπογράφουν τα άρθρα που παρουσιάζουν αθέατες πτυχές όταν σχέσεις βαναυσότητας βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ή όταν η καταγγέλλουσα δεν έχει ισχυρά επιχειρήματα ή αποδείξεις.

«Μετά το #MeToo, ο μισογυνισμός και η διασημότητα πάνε χέρι-χέρι» είναι ένα κλασικό συμπέρασμα. Και όχι επειδή οι αρθρογράφοι ασπάζονται τα όσα λέει εκείνη. Επειδή, από την αρχή το κίνημα είχε θριαμβευτικές νίκες, που ενόχλησαν την αμερικανική κοινωνία και τώρα ίσως είναι η ώρα της ρεβάνς.

Κάποιοι άνδρες πήγαν φυλακή, έχασαν τη δουλειά τους ή καταγγέλθηκαν εξαιτίας της συμπεριφοράς τους απέναντι σε γυναίκες. Η πτώση ορισμένων διάσημων, όπως ο Harvey Weinstein, ήταν συχνά ευπρόσδεκτη ως σημάδι ότι ένα status quo που προστάτευε, επέτρεπε και αποθέωνε αρπακτικά, βιαστές και παρενοχλητές άλλαζε επιτέλους.

Μερικά χρόνια αργότερα, τα μέτρα και τα σταθμά άλλαξαν. Σχεδόν αμέσως, άλλωστε είχαν ξεκινήσει τα παράπονα ότι είχε πάει πολύ μακριά, ότι δεν εξετάστηκαν λεπτές αποχρώσεις και ότι επιβλήθηκαν πολύ σκληρές τιμωρίες. Το θέμα έδεσε με την κουλτούρα ακύρωσης, κατά την οποία ο Κέβιν Σπέισι, φερ’ ειπείν, κατακρημνίστηκε από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκαν καταγγελίες σε βάρος του.

Το #metoo είχε σπουδαίες επιτυχίες. Όπως καταδείχθηκε, σε 31 χώρες οι αναφορές για σεξουαλικές παρενοχλήσεις και σεξουαλικά εγκλήματα ανέβηκαν κατά 10% αμέσως μετά την καταδίκη του Weinstein.

Ενώ το «believe women» (στα καθ’ ημάς «εγώ σε πιστεύω, αδερφή μου») δεν έγινε ποτέ η κραυγή που κάποιοι ήθελαν να είναι, περισσότερες γυναίκες άρχισαν να ελπίζουν ότι θα γίνουν πιστευτές. Πολλοί ειδικοί στους τομείς των διακρίσεων λόγω φύλου και της ενδοοικογενειακής βίας, ωστόσο, φοβούνται ότι η ετυμηγορία Ντεπ εναντίον Χερντ - και η διαδικτυακή παρενόχληση της Χερντ στη δίκη που οδήγησε σε αυτήν - θα μπορούσε να κλονίσει την εμπιστοσύνη των γυναικών και να επιβραδύνει ή να αντιστρέψει καταγγελίες.

Οι εκπρόσωποι του κινήματος, ελπίζουν ότι οι απλοί πολίτες που σκέφτονται να υποβάλουν καταγγελίες δεν θα αισθάνονται τρομοκρατημένοι από το πώς αντέδρασε το κοινό στη διαμάχη διασημοτήτων. Οι μέσοι άνθρωποι «δεν είναι εκατομμυριούχοι που κάνουν δίκες σε δύο διαφορετικές χώρες για έναν γάμο ενός έτους.» Θεωρούν ότι οι περισσότεροι «θα το έβλεπαν αυτό ως ένα πραγματικά μοναδικό σύνολο γεγονότων και περιστάσεων που μπορεί να μην ισχύουν πραγματικά γι’ αυτούς». Ωστόσο, το θέαμα στο οποίο μετατράπηκε η δίκη θα μπορούσε να είναι συντριπτικό, όπως τονίζουν.

Οι καριέρες τους

Σε άλλα νέα, μια μέρα μετά την ετυμηγορία, ο Τζόνι Ντεπ ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει νέο άλμπουμ με τον Βρετανό κιθαρίστα Τζεφ Μπεκ. Η στροφή του στη μουσική δεν αποτελεί έκπληξη. Ενώ είναι περισσότερο γνωστός για το ρόλο του σε ταινίες όπως οι «Πειρατές της Καραϊβικής», «Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας» και «Η Αλίκη και η Χώρα των Θαυμάτων», πριν από την καριέρα του στο Χόλιγουντ, παράτησε το σχολείο για να γίνει μουσικός. Έπαιξε στο βραχύβιο ροκ συγκρότημα "P", στο οποίο μερικές φορές συμμετείχαν ερμηνευτές από τους Red Hot Chili Peppers και τους Sex Pistols. Έκτοτε συνεργάστηκε με τους Oasis, Iggy Pop και Marilyn Manson, μεταξύ άλλων. Το 2015, σχημάτισε τους «Hollywood Vampires» με τον Alice Cooper και τον Joe Perry των Aerosmith.

Αντιθέτως, η Αμπερ Χερντ βλέπει προς στιγμήν τουλάχιστον την καριέρα της να καταρέει. Εκτός από τη δίκη, η Χερντ φαίνεται ότι χάνει και τον ρόλο της Mera στο σίκουελ της δημοφιλούς ταινίας «Aquaman». 

Η είδηση έχει αρχίσει να κάνει τον γύρο του Twitter, μετά την ανάρτηση από τον insider της βιομηχανίας, KC Walsh.
Σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζεται, η Χερντ βρίσκεται πλέον εκτός του «Aquaman and the Lost kingdom».  Όλες οι σκηνές του φιλμ έχουν πλέον κοπεί, ύστερα από απόφαση ανωτέρων στελεχών της Warner Bros. Φημολογείται μάλιστα, ότι θα μάθουμε στην ταινία πως η Mera πέθανε γεννώντας το παιδί του Aquaman (Τζέισον Μομόα) από την αρχή της ταινίας.

Επίσημες ανακοινώσεις δεν υπάρχουν προς το παρόν.