Βρετανία: Ερευνητές μελετούν τις κοσμικές εκρήξεις μέσω της Tεχνητής Nοημοσύνης

Βρετανία: Ερευνητές μελετούν τις κοσμικές εκρήξεις μέσω της Tεχνητής Nοημοσύνης

Την Tεχνητή Νοημοσύνη χρησιμοποιούν επιστήμονες στη Βρετανία για να μελετήσουν τις κοσμικές εκρήξεις των λευκών νάνων, γνωστές ως σούπερνοβα.

Οι λευκοί νάνοι είναι τα υπολείμματα άστρων μικρής ή μεσαίας μάζας και όταν εκρήγνυνται, απελευθερώνουν βαρέα στοιχεία όπως ασβέστιο και σίδηρο, τα οποία αποτελούν δομικά υλικά της ζωής. Ωστόσο, οι ακριβείς μηχανισμοί πίσω από αυτές τις εκρήξεις παραμένουν άγνωστοι.

Στόχος της ερευνητικής ομάδας από το Πανεπιστήμιο του Γουόρικ είναι να προωθήσει την κατανόηση των σουπερνόβα. Με τη βοήθεια της μηχανικής μάθησης, οι ερευνητές θα συγκρίνουν τις προσομοιώσεις των εκρήξεων με τις πραγματικές παρατηρήσεις, οι οποίες επί του παρόντος απαιτούν εκτεταμένους υπολογιστικούς πόρους και χρόνο. Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, για να προσομοιωθεί μια κοσμική έκρηξη, χρειάζονται έως και 90 λεπτά.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα επιτρέψει τη δημιουργία χιλιάδων προσομοιώσεων σουπερνόβα σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο. Επιπλέον, θα βοηθήσει τους ερευνητές να καθορίσουν ποιες προσομοιώσεις ταιριάζουν με τις πραγματικές εκρήξεις.

«Χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα, πραγματοποιούμε προσομοιώσεις, τις οποίες συγκρίνουμε με πραγματικές σουπερνόβα προκειμένου να καθορίσουμε τι είδους σουπερνόβα είναι και πώς ακριβώς εξερράγη», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας Δρ. Μαρκ Μαγκί.

Η μελλοντική έρευνα θα συμπεριλάβει μια ευρύτερη ποικιλία κοσμικών εκρήξεων και σουπερνόβα, που θα συνδέουν άμεσα την έκρηξη με τις ιδιότητες του ξενιστή γαλαξία.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Πηγή: BBC, Space Daily