Τρεις εισηγμένοι «μικροί» με σπουδαίες επιδόσεις
Eurokinissi
Eurokinissi

Τρεις εισηγμένοι «μικροί» με σπουδαίες επιδόσεις

Οι μεγάλες κεφαλαιοποιήσεις είναι αυτές που φτιάχνουν κλίμα στην αγορά, ωστόσο τα υπερκέρδη στο Χρηματιστήριο γίνονται σε μικρές εισηγμένες εταιρίες που με σταθερό βήμα αλλάζουν μεγέθη και πετυχαίνουν υψηλότερες επαναλαμβανόμενες επιδόσεις.

Στο ξεκίνημα τους στο Χρηματιστήριο εισηγμένες εταιρίες όπως οι Μυτιληναίος, Jumbo, Autohellas και η Quest είχαν τζίρο μερικών εκατομμυρίων για να φθάσουν σήμερα σε αποτιμήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων. Δεν είναι όλες οι μικρές εταιρίες υποψήφιες για να έχουν μια ανάλογη πορεία, μπορούν ωστόσο να έχουν μια αξιοπρεπή επιχειρηματική διαδρομή η οποία σε κάποια στιγμή θα κεφαλαιοποιηθεί από την αγορά. 

Το βασικότερο πρόβλημα παραμένει η εμπορευσιμότητα αυτών των εταιριών, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που τα συναλλακτικά δεδομένα είναι απαγορευτικά για να ασχοληθούν με αυτές τις εταιρίες επενδυτικά κεφάλαια αποκτώντας κάποιο σημαντικό ποσοστό.

Οι τοποθετήσεις για να αποκτηθεί μια αξιόλογη θέση πολλές φορές διαρκούν μήνες και δημιουργούν ακραίες υπερβολές στην άνοδο ενώ η έξοδος είναι περίπου αδύνατη. Πρόκειται επομένως για περιπτώσεις που εκτός από μια καλή μελέτη των οικονομικών δεδομένων και προοπτικών απαιτούν και υπομονή.

Από την ως τώρα φετινή εσοδεία των αποτελεσμάτων εξαμήνου ξεχωρίζουν τρεις περιπτώσεις εταιριών που έχουν τις προϋποθέσεις να δουν υψηλότερα επίπεδα αποτιμήσεων. Βέβαια η επιχειρηματική πορεία τους διαχρονικά χαρακτηρίζεται από μεταβλητότητα στην κερδοφορία τους, δεν παύουν ωστόσο να παρουσιάζουν ενδιαφέρον.

Γενική Εμπορίου: Το 2021 ήταν χρονιά κορυφαίων επιδόσεων για τη Γενική Εμπορίου και Βιομηχανίας. Φέτος στο εξάμηνο δείχνει ότι μπορεί να ξεπεράσει την περυσινή επίδοση ενισχυμένη κυρίως από τη δραστηριότητα στον τομέα Υδραυλικού Επαγγ/τικού Εξοπλισμού.

Τόσο σε επίπεδο EBITDA όσο και σε επίπεδο EBIT η ΓΕΒΚΑ παρουσιάζει δείκτες μεγέθυνσης 71% και 79% αντίστοιχα με παράλληλη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους άνω των 700 μονάδων βάσης ενώ η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων στο εξάμηνο βρίσκεται στο 11,8%.

Οι θετικές ταμειακές ροές (2,3 εκατ. ευρώ) έχουν μειώσει τον καθαρό τραπεζικό δανεισμό στις 906 χιλ. ευρώ από 2,2 εκατ. ευρώ πέρυσι ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα βρίσκονται στο απόλυτα επαρκές ύψος των 2,5 εκατ. ευρώ. Η εταιρία έχει παράδοση στη διανομή μερισμάτων (2021: 0,055 2020: 0,035) και είναι πάντα μέσα στις πρώτες εταιρίες που δημοσιεύουν αποτελέσματα περιόδου. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρίας στα 28,8 εκατ. ευρώ, η ελεύθερη διασπορά είναι 38% ενώ οι συναλλαγές στο ΧΑ είναι συνήθως κάτω από 10 χιλ. τεμάχια ημερησίως. 

 

Πώς εξελίσσονται τα κέρδη της Γεν. Εμπορίου

Πηγή: Beta Χρηματιστηριακή

 

Flexopack: Μακράν το καλύτερο εξάμηνο στην ιστορία της εταιρίας ως εισηγμένη σε τζίρο, EBITDA και καθαρά κέρδη. Η δυναμική της κερδοφορίας τοποθετεί το στόχο για την χρήση στα 11,5 εκατ. ευρώ καθώς το δ’ τρίμηνο είθισται να είναι το πιο αδύναμο της χρονιάς.

Αν και η εταιρία επέστρεψε σε καθαρό δανεισμό, τα 5 εκατ. ευρώ θεωρούνται εξαιρετικά μέγεθος μόχλευσης δεδομένου του ότι η καθαρή θέση βρίσκεται λίγο πάνω από τα 100 εκατ. ευρώ. Κατά τα λοιπά μέσα στο α' εξάμηνο η εταιρία προχώρησε σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου σε πολωνική θυγατρική ύψους 6,4 εκατ. ευρώ.

Η κεφαλαιοποίηση της εταιρίας στα 77,8 εκατ. ευρώ, η ελεύθερη διασπορά είναι 33%, οι εταιρία κατέχει 96.450 ίδιες μετοχές, ενώ οι συναλλαγές στο ΧΑ είναι επιεικώς ανύπαρκτες. Συνήθως διακινούνται λιγότερες από πεντακόσιες (500) μετοχές σε μια συνεδρίαση γεγονός που δημιουργεί εύλογες επιφυλάξεις στη (θεσμική) επενδυτική κοινότητα.

 

Πώς εξελίσσονται τα κέρδη της Flexopack

Πηγή: Beta Χρηματιστηριακή

 

Μοτοδυναμική: Η απόκτηση της Sixt (ενοικίαση αυτοκινήτων) έχει απογειώσει τον όμιλο. Αν και οι πωλήσεις της Yamaha (+18%) αφορούν το 57% των ενοποιημένων πωλήσεων η Sixt έχει αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 144% στο εξάμηνο στα 11,3 εκατ. ευρώ με καλύτερο περιθώριο κερδοφορία το οποίο εξηγεί και τη βελτίωση του δημοσιευμένου λειτουργικού περιθωρίου κατά 741 μονάδες βάσης σε σχέση με το περυσινό εξάμηνο.

Τα συγκρίσιμο EBITDA του α’ εξαμήνου του 2022 χωρίς την επίδραση της υιοθέτησης του ΔΠΧΑ16 για τον Όμιλο είναι 7,1 εκατ. ευρώ έναντι 1,9 εκατ. ευρώ το 2021. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά αποτελέσματα χωρίς την επίδραση της υιοθέτησης του ΔΠΧΑ16 για τον Όμιλο είναι κέρδη 3,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 731 χιλ. ευρώ το 2021.

Τόσο οι πωλήσεις αυτοκινήτων όσο και των μηχανών αναμένεται να συνεχίσουν με αυξητικούς ρυθμούς και για το υπόλοιπο της χρονιάς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης ενώ για τον τομέα της ενοικίασης αναμένονται ισχυρότερα αποτελέσματα σε σχέση με πέρυσι.

Με αυτά τα δεδομένα η κερδοφορία μπορεί να προσεγγίσει με άνεση τα 7 εκατ. ευρώ φέτος (έναντι 4,2 εκατ. το 2021) διαμορφώνοντας μονοψήφιο ΡΕ για τα φετινά κέρδη. Από τις 26 Ιουνίου τρέχει πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών ενώ η εταιρία έως το τέλος του Ιουνίου είχε αγοράσει 101.826 χιλ. μετοχές με μέση τιμή κτήσης 1,423 ευρώ/μετοχή. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρίας στα 62,3 εκατ. ευρώ με την ελεύθερη διασπορά να βρίσκεται κοντά στο 45% και μέση ημερήσια συναλλακτική δραστηριότητα είναι 35 χιλ. μετοχές ημερησίως.

 

Πώς εξελίσσονται τα κέρδη της Μοτοδυναμικής

Πηγή: Beta Χρηματιστηριακή