Δεν φταίει η επικοινωνία. Η ουσία φταίει

Όταν αλλάζει το περιτύλιγμα, αλλάζει και το περιεχόμενο; Φυσικά και όχι. Επομένως, η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να αλλάξει την επικοινωνιακή ομάδα εν όψει των επερχόμενων εκλογών, θα μείνει ατελέσφορη αν δεν αλλάξει η ουσία του μηνύματος. Δηλαδή το σύνολο της προεκλογικής εκστρατείας και του προεκλογικού προγράμματος.

Θα μπορέσει η νέα επικοινωνιακή ομάδα να περιγράψει με άλλο πιο εύληπτο τρόπο, το αφήγημα περί φτώχειας και πείνας; Περί καταστροφής και χούντας; Περί ορμπανισμού και καταπάτησης του συντάγματος; Περί επανακρατικοποίησης της Εθνικής Τράπεζας, της ΔΕΗ και των HelleniQ Energy (πρώην ΕΛΠΕ); Περί δημοσιονομικού εκτροχιασμού; Αμφίβολο. Είναι τόσο εκτός τόπου και χρόνου η προσπάθεια αποτύπωσης της πραγματικότητας και η προσπάθεια συγκρότησης ρεαλιστικού προγράμματος από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, που οποιοδήποτε περιτύλιγμα και να χρησιμοποιηθεί, δεν μπορεί να καλύψει αυτήν τη σημαντική έλλειψη.  

Και αυτό δεν το λέμε εμείς. Το είπαν οι ίδιοι οι πολίτες στις κάλπες της 21ης Μαΐου. Οι πολίτες που αποδόμησαν με την ψήφο τους όλο το φαντασιακό αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ για τις καταστροφικές πολιτικές της κυβέρνησης, την οικονομική τραγωδία που βιώνουμε και τη διάλυση των θεσμών.

Οι ίδιοι πολίτες, ανεξάρτητα της περιοχής που ψηφίζουν, της ηλικιακής ομάδας που ανήκουν, της επαγγελματικής κατηγορίας της οποίας είναι μέλη, δήλωσαν με την ψήφο τους πως όχι μόνο δεν συγκινήθηκαν από την αρνητική προπαγάνδα και τα fake news του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά αντίθετα επικρότησαν την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για όσα πέτυχε, προσφέροντας της μια ακόμα ευκαιρία για να συνεχίσει το έργο της.

Στην ηλικιακή κατηγορία των νέων  από 17-34, που σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ είναι βυθισμένη στην ανεργία και στην ανέχεια και σε μέρος της οποίας ο Αλέξης Τσίπρας προσέφερε είσοδο άνευ ορίων στα Πανεπιστήμια, η Νέα Δημοκρατία βγήκε πρώτη, λαμβάνοντας σχεδόν 33%. Μπορεί να μεταβληθεί η δυναμική αυτή, επειδή άλλαξε η σύνθεση της εκλογικής επιτροπής του Σύριζα;

Οι επιδόσεις της Νέας Δημοκρατίας στο Ανατολικό Αιγαίο και στα Δωδεκάνησα, απέδειξαν ότι τα αφηγήματα για τα κατεστραμμένα νησιά από την ανεπαρκή κυβερνητική πολιτική στο θέμα των μεταναστευτικών ροών, δεν είχαν σχέση με την πραγματικότητα. Μπορεί να μεταβληθεί η θετική άποψη των πολιτών για την πραγματικότητα που βιώνουν στα νησιά, αν αλλάξει το επικοινωνιακό μοντέλο του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς να αλλάξει ο πυρήνας της καταγγελίας για τη μεταναστευτική πολιτική της Νέας Δημοκρατίας;   

Τα ποσοστά που συγκέντρωσε η Νέα Δημοκρατία στη Δυτική Αττική, στο Δυτικό τμήμα  της Β’ Αθηνών και στη Β’ Πειραιώς, πιστοποίησαν πως η πολίτες αναγνώρισαν το άνοιγμα των νέων θέσεων απασχόλησης σαν αποτέλεσμα των επενδύσεων και ειδικότερα στο χώρο της Ναυπηγικής Βιομηχανίας και των logistics. Είναι δυνατόν οι μαθητευόμενοι μάγοι της επικοινωνίας να πείσουν αυτούς τους πολίτες, πως δεν είναι έτσι τα πράγματα;

Στις εκλογές της 21ης Μαΐου, οι ψηφοφόροι είπαν «ναι» στο καλύτερο μέλλον, επικροτώντας το παρόν. Είπαν ταυτόχρονα «όχι» στην καταστροφολογία και τη στρεβλή καταγραφή του σήμερα, αρνούμενοι να δώσουν στην ομάδα του Αλέξη Τσίπρα μια δεύτερη ευκαιρία. 

Επομένως, το νέο επικοινωνιακό περιτύλιγμα των θέσεων του, που επιχειρεί εσπευσμένα ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω της επιστράτευσης κάποιων στελεχών και της απόσυρσης κάποιων άλλων, δεν φαίνεται πως μπορεί να μεταβάλει τους συσχετισμούς. Και αυτό διότι το αρνητικό, ψευδές και δυστοπικό περιεχόμενο των συριζαϊκών προεκλογικών θέσεων παραμένει σταθερό.