ΑΒ Βασιλόπουλος: Οι επενδύσεις 250 εκατ. ευρώ και το Dark Store των 7.000 τ.μ.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Οι επενδύσεις 250 εκατ. ευρώ και το Dark Store των 7.000 τ.μ.

Αν ένας κλάδος αποδείχθηκε ανθεκτικός και αναπτύσσεται μέσα στην πανδημία του κορονοϊού, αυτός δεν είναι άλλος από το λιανεμπόριο τροφίμων. Η πανδημία του κορονοϊού ώθησε τους καταναλωτές σε μαζικές αγορές, αυξάνοντας της πωλήσεις σύμφωνα με την IRI. Ανάλογα συμπεράσματα εξάγονται και από τις έρευνες του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ),σύμφωνα με τις οποίες το 2020 αναμένεται να κλείσει με σημαντική αύξηση πωλήσεων, ενώ ανάλογη εικόνα επικρατεί και τις πρώτες ημέρες του 2021.

Ωστόσο και οι δύο οργανισμοί κατατείνουν στο ότι η κρίση αναμένεται να συρρικνώσει ελαφρά τις πωλήσεις στο μέλλον, καθώς αναμένεται πτώση της καταναλωτικής δαπάνης, απόρροια των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας της Covid-19. Παρά την αναμενόμενη μείωση των πωλήσεων, η AB Bασιλόπουλος περνά στην αντεπίθεση και σχεδιάζει εντός του τρέχοντος έτους επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ.

Οι κινήσεις του μεγάλου retailer

Η ελληνική θυγατρική του ολλανδικού κολοσσού AholdDelhaize θα επενδύσει «πάνω από 50 εκατ. ευρώ στην προσθήκη νέων καταστημάτων και στην ανακαίνιση υφιστάμενων, στην ανανέωση των ψηφιακών συστημάτων της εταιρείας και τη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα υπόλοιπα 200 εκατ. ευρώ αναμένεται να διατεθούν στη μείωση των τιμών και σε προσφορές για τους καταναλωτές, κάτι που γίνεται κάθε χρόνο σε συνεννόηση με τους προμηθευτές» σημειώνουν πηγές της διοίκησης του retailer στο Liberal.

«Έριξε» 10 εκατ. ευρώ στο Dark Store

Στοίχημα του CEO της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλη Σταύρου, αποτελεί η ενδυνάμωση του e-commerce. Ένα στοίχημα που θεωρείται κρίσιμο, καθώς η τάση που αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας με τη ραγδαία άνοδο έως και 200% στο e-commerce, ήρθε για να μείνει. Όπως ωστόσο εκτιμούν πηγές της εταιρείας «στο πρώτο lockdown η αύξηση των πωλήσεων που καταγράφηκε στο e-commerce ήταν τριψήφια, ενώ στο δεύτερο lockdown υψηλή αλλά διψήφια. Όσο απομακρυνόμαστε από τα lockdowns η αύξηση που παρουσιάζεται στο συγκεκριμένο κανάλι πώλησης θα βαίνει μειούμενο, αλλά αυξητικά σε σύγκριση με το 2019».

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία υλοποίησε πρόσφατα επένδυση 10 εκατ. ευρώ στο κανάλι του ecommerce. Με εφαλτήριο το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών του e-shop συνολικού εμβαδού 7.000 τ.μ. στο Ρέντη, η διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις της για να διατηρήσει και να αναπτύξει το μερίδιο αγοράς της στην ελληνική αγορά.

Το νέο αυτό κατάστημα διαθέτει καινοτόμα συστήματα διαχείρισης και αποθήκευσης προϊόντων. «Στόχος μας είναι να είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να ικανοποιήσουμε την αυξημένη ζήτηση από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις και εν παραλλήλω να ενισχύσουμε την παρουσία μας στο e-grocery. Aυτή τη στιγμή εργάζονται περίπου 150 άνθρωποι στο Ρέντη, αλλά αναμένεται άμεσα να αγγίξουν τα 400 άτομα», σχολιάζουν πηγές της διοίκησης της εταιρείας.

Δυνατές προσφορές και νέα προϊόντα

Ένας ακόμη κλάδος στον οποίο αναμένεται να δώσει έμφαση η διοίκηση της εταιρείας το 2021 είναι αυτός των προσφορών. Ο ανταγωνισμός έχει γίνει έντονος στο συγκεκριμένο τομέα και αυτό έχει ωθήσει την αλυσίδα σε συμφωνίες με προμηθευτές προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στις προσφορές ανταγωνιστικών αλυσίδων. Έτσι, ήδη προσφέρει έκπτωση 50% σε διάφορα επώνυμα προϊόντα ή προσφέρει 1+1 δώρο και πόντους στην κάρτα επιβράβευσης.

Η γκάμα των προϊόντων που διατίθενται από τους retailers στους καταναλωτές αποτελεί ένα ακόμη «πεδίο μάχης» ανάμεσα στις αλυσίδες supermarket. H AB Βασιλόπουλος για να ανταποκριθεί στα κελεύσματα του ανταγωνισμού λανσάρει 393 νέα προϊόντα, από βιολογικά έως και private label.

Η πανδημία του κορονοϊού έχει δημιουργήσει ένα νέο τοπίο στον κλάδο του retail. Οι μεγάλοι παίκτες έχουν πάρει θέση στην «σκακιέρα» του ανταγωνισμού, με έπαθλο την προτίμηση των καταναλωτών. Το 2021 θα είναι έτος ανακατατάξεων στον κλάδο και σκληρού ανταγωνισμού για τη διατήρηση και την αύξηση των μεριδίων στην αγορά.