Aντεπίθεση με νέα αναψυκτικά και flavored waters από τη Βίκος

Aντεπίθεση με νέα αναψυκτικά και flavored waters από τη Βίκος

Στο κέντρο του ομώνυμου λεκανοπεδίου στο βορειοδυτικό κομμάτι της ηπειρωτικής Ελλάδας, στα Ιωάννινα, χτυπά η «καρδιά» της εμφιάλωσης νερού. Με έδρα και παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Ήπειρο, η Βίκος αποτελεί μία από τις πιο σύγχρονες βιομηχανίες της χώρας.

Με υπερεσύγχρονες αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής και πλήρως ελεγχόμενες διαδικασίες ελέγχου και παρακολούθησης όλων των σταδίων παραγωγής, τα φυσικά μεταλλικά νερά «Bίκος», «Μιτσικέλι» και «Υάς» εμφιαλώνονται στις αντίστοιχες πηγές, στα εργοστάσια Περιβλέπτου, Καλπακίου και Καλιάνων χωρίς καμία επεξεργασία σε όλη τη διαδικασία, από την άντληση έως τη διάθεση του προϊόντος στον τελικό καταναλωτή.

Η Βίκος λειτουργεί τέσσερα εργοστάσια με καθετοποιημένη παραγωγή. Τα δύο από αυτά (Περιβλέπτου και Καλπακίου) παράγουν εμφιαλωμένα νερά και αναψυκτικά και βρίσκονται στα παραδοσιακά Ζαγοροχώρια. Το τρίτο παραγωγικό εργοστάσιο, η Petcom Plastics βρίσκεται στη ΒΙΠΕ Ιωαννίνων και παράγει πλαστικά προπλάσματα από PET και πώματα για τη συσκευασία, ενώ το τέταρτο εργοστάσιο βρίσκεται στους Καλιάνους Κορινθίας και παράγει εμφιαλωμένα νερά.

Από τις ιδιόκτητες εκτάσεις 260 στρεμμάτων και συνολικού εμβαδού 79.000 τ.μ., τα στελέχη της διοίκησης της Βίκος, η οποία απασχολεί πάνω από 450 εργαζομένους, αξιοποιεί 7 πηγές νερού και διαθέτει 30 γραμμές παραγωγής, σχεδιάζουν τους στόχους για το 2021.

Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας στο Liberal Markets «στον στρατηγικό μας σχεδιασμό για το 2021 περιλαμβάνεται ο εμπλουτισμός της προϊοντικής μας γκάμας. Νέα αναψυκτικά και flavored waters θα ενισχύσουν το portfolio μας, ενώ προσδοκούμε σε αύξηση των εσόδων μας και του μεριδίου αγοράς. Ωστόσο περισσότερα θα ανακοινωθούν στην επίσημη συνέντευξη τύπου».

Αξίζει να σημειωθεί πως τα  αναψυκτικά «Bίκος» είναι τα μόνα με Φυσικό Μεταλλικό Νερό. Παράγονται στο εργοστάσιο Καλπακίου με κύριο συστατικό το φυσικό μεταλλικό νερό κατευθείαν από την πηγή στα Ζαγοροχώρια, χωρίς καμία επεξεργασία, αλλά και με χυμούς από ελληνικά φρούτα.Επίσης περιέχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και γλυκαντικό από στέβια.

Σε μία δύσκολη συγκυρία για τα τρόφιμα και τα ποτά, εξαιτίας της εμφάνισης της πανδημίας του κορονοϊού, η εταιρεία το 2020 συγκράτησε τον κύκλο εργασιών της και κατάφερε να αναπτυχθεί παρά τις επιπτώσεις της Covid-19,στηριζόμενη κυρίως στη μικρή λιανική.

«Το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά και κλείσαμε με πολύ χαμηλή πτώση του τζίρου. Επενδύσαμε πολύ στο δίκτυό μας και στη μικρή λιανική που δεν έκλεισε, αλλά παρέμεινε ανοιχτή. Το συγκεκριμένο κανάλι πώλησης αποτέλεσε και τον «βραχίονα» που συγκράτησε την πτώση στον κύκλο εργασιών που προήλθε από το κανάλι Horeca και τη σημαντική έλλειψη τουρισμού» εξηγούν πηγές της εταιρείας.

Η εταιρεία από το 1990 και κάθε χρόνο καταγράφει αυξανόμενες πωλήσεις, με οικονομικούς δείκτες που θα ζήλευαν μεγάλες εισηγμένες. Η ραγδαία ανάπτυξη της εταιρείας αποτυπώνεται στις πωλήσεις όπου το 1990 άγγιξαν τα 790 χιλ. ευρώ και το 2018 ξεπέρασαν τα 74 εκατ.ευρώ. Στο μεσοδιάστημα κάθε επόμενο έτος οι πωλήσεις έβαιναν αυξανόμενες συγκριτικά με το προηγούμενο, δίνοντας την εικόνα μιας επιχειρήσεις που αναπτύσσεται με σταθερά και ουσιαστικά βήματα.

Το ίδιο αξιόλογη είναι και η επενδυτική δυναμική της Βίκος, με σημαντικές επενδύσεις που έχουν μοναδική πολλαπλασιαστική αξία για την τοπική και εν γένει την ελληνική οικονομία. Την τελευταία τετραετία οι επενδύσεις της βιομηχανίας ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ, ενώ το επενδυτικό αποτύπωμα της εταιρείας θα ενισχυθεί περεταίρω και το 2021.