Β. Φουρλής: Αναδιατάσσεται ο χάρτης της λιανικής - Κοσμογονικές αλλαγές
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

Β. Φουρλής: Αναδιατάσσεται ο χάρτης της λιανικής - Κοσμογονικές αλλαγές

Κοσμογονικές αλλαγές στον κλάδο της λιανικής προανήγγειλε ο Πέμπτης ο πρόεδρος του ομίλου Fourlis, Βασίλης Φουρλής από το βήμα του 8ου Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών συμμετέχοντας σε πάνελ για το μέλλον του λιανεμπορίου, σημειώνοντας ότι «Μπροστά μας έχουμε… exciting καιρούς»

Ο κ. Φουρλής τόνισε ότι έρχεται νέος χωροταξικός χάρτης στην λιανική σημειώνοντας ότι «ακόμη δεν έχουμε δει τίποτα από τον νέο αυτό χάρτη της λιανικής», ενώ συμπλήρωσε ότι «είμαστε πολύ μακριά ακόμη από το πώς θα είναι ο κλάδος στο μέλλον. Ο καταναλωτής θα μας οδηγήσει σε σημεία που δεν μπορούμε να φανταστούμε».

Ο ίδιος δεν παρέλειψε να σημειώσει δε ότι για να υλοποιηθεί αυτή η μετάβαση στην νέα εποχή του λιανεμπορίου απαιτείται καινοτομία.

Σημείωσε δε ότι «Ως implementors ξένων concept στην Ελλάδα, εμείς στον όμιλο Fourlis παρακολουθούμε τις τάσεις του εξωτερικού», και αναφερόμενος πιο συγκεκριμένα στα καταστήματα ΙΚΕΑ ανέφερε για άλλη μια φορά πως βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ο μετασχηματισμός τους με βάση τα διεθνή πρότυπα.

Ο ίδιος σχολίασε και τον μετασχηματισμό των καταστημάτων στα πρότυπα που θέτει η IKEA στο εξωτερικό. «Οι μεγάλες εταιρείες έχουν και μεγάλα προβλήματα», σημείωσε, επισημαίνοντας ότι η ΙΚΕΑ των τεράστιων καταστημάτων βρέθηκε ξαφνικά αντιμέτωπη με το online κανάλι, γεγονός που ανέτρεψε πολλά δεδομένα.

«Η ΙΚΕΑ έλαβε διεθνώς μια απόφαση, την οποία υιοθετούμε κι εμείς εδώ στην Ελλάδα. Η απόφαση ήταν να μικρύνουν τα καταστήματα αλλά χωρίς ταυτόχρονα να περιοριστεί η αγοραστική εμπειρία του καταναλωτή. Η απόφαση ήταν να διατηρηθεί η εμπειρία του καταναλωτή, αλλά να περιοριστούν οι μεγάλες αποθήκες. Αυτό είναι το νέο σκεπτικό», ανέφερε ο ίδιος σκιαγραφώντας την μεταστροφή στην δημιουργία μικρότερων καταστημάτων.

Δεν παρέλειψε δε να αναφερθεί στην Intersport, αναφέροντας ότι, «Και στην Intersport αλλάζει η εμπειρία του καταναλωτή, λόγω της omnichannel στρατηγικής που ακολουθείται», ανέφερε επίσης ο κ. Φουρλής.

Έμμεση αναφορά δε έκανε ο ίδιος και στον δεύτερο πυλώνα ανάπτυξης του Ομίλου την Trade Estates, καθώς αναφέρθηκε και στη νέα τάση που καταγράφεται στην Ελλάδα, η οποία αφορά στην ανάπτυξη μεγάλων retail parks τα οποία φιλοξενούν πολλά και διαφορετικά εμπορικά καταστήματα.

«Χρειάζονται νέοι χώροι για λόγους ευκολίας. Στην Ελλάδα είναι μεγάλη η ανάγκη για retail parks», τόνισε, αναγνωρίζοντας ωστόσο πως «αργήσαμε. Μείναμε πίσω αλλά τα χρειαζόμαστε». «Την ώρα που αρκετά malls κλείνουν στην Αμερική, στην Ελλάδα έρχονται…», κατέληξε.