D. Cameron: Δεν υπάρχουν εγγυήσεις για το μέλλον της Tata Steel στη Βρετανία

D. Cameron: Δεν υπάρχουν εγγυήσεις για το μέλλον της Tata Steel στη Βρετανία

Ο Βρετανός πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον δήλωσε ότι δεν υπάρχουν εγγυήσεις πως θα καταστεί δυνατό να βρεθεί αγοραστής για τη μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής χάλυβα στη χώρα μετά την ανακοίνωση της Tata Steel ότι αποχωρεί από την επιχείρηση, και πως μια εθνικοποίηση δεν αποτελεί την απάντηση.

Ο Κάμερον είπε ότι καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια μετά την απόφαση της ινδικής εταιρίας να πουλήσει τη βρετανική της μονάδα, μια κίνηση που θέσει σε κίνδυνο 15.000 θέσεις εργασίας και αφήνει έκθετη την κυβέρνηση σε κατηγορίες ότι δεν προστάτευσε τη βιομηχανία από τις φθηνές κινεζικές εισαγωγές.

Η μεγαλύτερη μονάδα της Tata στο Πορτ Τάλμποτ, στη νότια Ουαλία, χάνει περίπου 1,4 εκατ. δολάρια των ημέρα λόγω των μειωμένων τιμών χάλυβα και του υψηλού κόστους.

«Θα εργαστούμε πολύ σκληρά με την εταιρία για να κάνουμε ό,τι μπορούμε, αλλά είναι μια δύσκολη κατάσταση, δεν μπορεί να υπάρχουν εγγυήσεις επιτυχίας λόγω των προβλημάτων που η χαλυβουργία αντιμετωπίζει διεθνώς», δήλωσε σήμερα ο Κάμερον ύστερα από έκτακτη συνεδρίαση για το θέμα αυτό. «Δεν αποκλείουμε τίποτα, (αλλά) δεν πιστεύω ότι η εθνικοποίηση είναι η σωστή απάντηση».

Η κυβέρνηση έχει δεχθεί κριτική για το τρόπο που αντέδρασε στην απόφαση της Tata, με βουλευτές της αντιπολίτευσης να υποστηρίζουν ότι «κοιμήθηκε στο τιμόνι» όταν ο ινδικός όμιλος είπε ότι αποχωρεί ύστερα από σχεδόν μία δεκαετία στη Βρετανία.

Ο πρωθυπουργός και ο Σατζίντ Τζαβίντ, ο υπουργός Επιχειρήσεων, βρίσκονταν στο εξωτερικό όταν συνεδρίασε την Τρίτη το διοικητικό συμβούλιο της Tata στο Μουμπάι, και η αντίδραση της κυβέρνησης προήλθε από μη υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος.

Το κόστος ενέργειας και οι "πράσινοι" φόροι που καταβάλλουν οι παραγωγοί χάλυβα στη Βρετανία είναι από τους υψηλότερους στον κόσμο, αλλά η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος είναι η κατάρρευση της τιμής του χάλυβα, λόγω της υπερπαραγωγής από την Κίνα.

Η Βρετανία εισήγαγε 826.000 τόνους κινεζικού χάλυβα το 2015, έναντι 361.000 δύο χρόνια νωρίτερα, σύμφωνα με τη διεθνή στατιστική υπηρεσία χάλυβα.

Η κυβέρνηση του Κάμερον, που θέλει να καλλιεργήσει στενότερες σχέσεις με την Κίνα, έχει αντιταχθεί στη λήψη μέτρων από την Ευρώπη που θα μπορούσαν να αυξήσουν τους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές χάλυβα.

Πάντως, το στρατόπεδο όσων τάσσονται κατά της ΕΕ υποστηρίζει ότι οι Βρυξέλλες αποτελούν μέρος του προβλήματος καθώς οι κανόνες για την κρατική βοήθεια περιορίζουν τα μέτρα που θα μπορούσε να λάβει η Βρετανία για να διασώσει τη χαλυβουργία.

Ο Κάμερον, που δεν θέλει να ενισχύσει το αντιευρωπαϊκό κλίμα ενόψει του δημοψηφίσματος του Ιουνίου για την παραμονή της Βρετανίας στην ΕΕ, υπογράμμισε ότι η μισή παραγωγή χάλυβα της χώρας πάει στις ευρωπαϊκές αγορές και τα προϊόντα θα μπορούσαν να βρεθούν αντιμέτωπα με δασμούς και φόρους εάν αποχωρήσει η Βρετανία.

Ο Βρετανός πρωθυπουργός δήλωσε ότι οι υπουργοί εργάζονται πάνω σε μέτρα με στόχο να βοηθήσουν τη βιομηχανία, όπως το να ενθαρρύνουν τη χρήση βρετανικού χάλυβα σε μεγάλα έργα υποδομών. Η παρέμβαση της κυβέρνησης, είπε, βοήθησε να αποτραπεί το άμεσο κλείσιμο της ζημιογόνας μονάδας της Tata.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ