ΕΕ – Κίνα: «Φουντώνει» η κόντρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Shutterstock
Shutterstock

ΕΕ – Κίνα: «Φουντώνει» η κόντρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η ανακοίνωση της Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν πως ξεκινά έρευνα για τις κρατικές επιδοτήσεις της Κίνας στα ηλεκτροκίνητα οχήματα ήταν άλλο ένα επεισόδιο στη διαφαινόμενη κόντρα των δύο πλευρών.

Υπενθυμίζεται ότι μόλις πριν από δύο μέρες, η Φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε ότι η Κομισιόν ξεκινά έρευνα κατά των κρατικών επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα που προέρχονται από την Κίνα, με το Πεκίνο να απαντά ότι η προαναγγελθείσα έρευνα θα έχει «αρνητικό» αντίκτυπο στις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις.

Τι θέλει να κάνει η Κομισιόν

Η ΕΕ θα ξεκινήσει έρευνα για τις εισαγωγές νέων ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων με μπαταρία που κατασκευάζονται στην Κίνα, καθώς οι Βρυξέλλες υποπτεύονται πως το Πεκίνο επιδοτεί τα ηλεκτροκίνητα οχήματα εις βάρος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

Όπως αναφέρει το Politico, εναπόκειται στην Κομισιόν να αποδείξει εάν οι εξαγωγείς αυτοκινήτων έλαβαν επιδοτήσεις από την κινεζική κυβέρνηση κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου και εάν οι επιδοτήσεις αυτές είναι επιζήμιες για την ευρωπαϊκή βιομηχανία.

Εάν αυτό ισχύει, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να επιβάλει εισαγωγικούς δασμούς, γνωστούς ως αντισταθμιστικούς δασμούς στην εμπορική ορολογία της ΕΕ.

Πώς φτάσαμε ως εδώ

Η κατακόρυφη αύξηση των εισαγωγών κινεζικών ηλεκτρονικών αυτοκινήτων ώθησε την Κομισιόν να ξεκινήσει τη δική της έρευνα, αφού συγκέντρωσε αυτό που θεωρεί επαρκή στοιχεία για πιθανές επιδοτήσεις στα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα.

Στο μεταξύ, η γαλλική κυβέρνηση πίεζε την Επιτροπή να ξεκινήσει έρευνα, όπως ανέφερε το POLITICO ενώ και η Φον ντερ Λάιεν επιθυμεί να στηρίξει την πράσινη μετάβαση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας σε μια εποχή που οι ΗΠΑ αυξάνουν τις επιδοτήσεις στο πλαίσιο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού.

Τι θα συμβεί εάν η Κίνα βρεθεί ένοχη;

Σε αυτή την περίπτωση, η Κομισιόν μπορεί να επιβάλει δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρονικών αυτοκινήτων για να περιορίσει τη ζημία που προκαλείται στην ευρωπαϊκή βιομηχανία.