ΕΕ vs Google

ΕΕ vs Google

Γιατί κάνει έρευνες η ΕΕ για την Google;

Πριν από πέντε χρόνια, η ΕΕ άρχισε να διερευνά κατά πόσο η Google προωθεί αθέμιτα τις δικές της υπηρεσίες στα αποτελέσματα αναζήτησης, αρχικά με επίκεντρο την εξυπηρέτηση σύγκρισης αγορών Google. Πριν από ένα χρόνο, μετά από μια σειρά αποτυχημένων προσπαθειών για τη διευθέτηση της υπόθεσης, η ΕΕ πρόσθεσε μια ακόμα έρευνα που αφορά το λειτουργικό σύστημα Android που έχουν τα περισσότερα smartphones. Διερευνώνται οι συμφωνίες της Google με κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων που έχουν προεγκατεστημένες εφαρμογές της Google, όπως τους Χάρτες ή το YouTube με Android.

Ποιες ήταν οι τελευταίες κινήσεις της EE;

Οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζήτησαν από τις εταιρείες που προσκόμισαν αποδεικτικά στοιχεία για την έρευνα σχετικά με το Android ώστε να πάρουν απόρρητα στοιχεία επιχειρήσεων τα οποία δεν θα ήθελαν η Google να δει. Πρόκειται για ένα βήμα που συχνά κάνει η ΕΕ πριν στείλει τη λεγόμενη κοινοποίηση αιτιάσεων.

Τι είναι η κοινοποίηση αιτιάσεων;

Η κοινοποίηση αιτιάσεων επιτρέπει στην ΕΕ να εκθέσει τα στοιχεία στις περιπτώσεις που οι αξιωματούχοι της ένωσης υποπτεύονται πως μια εταιρεία έχει παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού. Μ' αυτόν τον τρόπο ξεκινά μια νέα διαδικασία, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε διοικητικές ακροάσεις, δικαστικές ακροάσεις ή και συμβιβασμό.

Προτίθεται η ΕΕ να προχωρήσει και σε άλλη αντιμονοπωλιακή καταγγελία εναντίον της Google;

Ίσως. Πριν από ένα χρόνο, η ΕΕ ζήτησε από τις εταιρείες να επεξεργαστούν τα στοιχεία εβδομάδες πριν η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager, ανακοινώσει ότι είχε στείλει την καταγγελία.

Τι μπορεί να κάνει η ΕΕ στη Google;

Η ρυθμιστική αρχή μπορεί να επιβάλλει πρόστιμα ύψους μέχρι και 10% των ετήσιων εσόδων της εταιρείας, αν και οι ποινές δεν είναι σχεδόν ποτέ τόσο μεγάλες. Στην Intel είχε επιβληθεί πρόστιμο 1,06 δισ. ευρώ το 2009 για διαπραγματεύσεις με πελάτες που τους εμποδίζαν να αγοράζουν από ανταγωνιστές. Στη Microsoft επιβλήθηκε πρόστιμο 2,24 δισ. ευρώ.

Οι ρυθμιστικές αρχές εξετάζουν επίσης τη διαφημιστική δραστηριότητα της Google, συμπεριλαμβανομένων συμφωνιών αποκλειστικότητας, όπως τα 1 δισ. δολάρια που έδωσε στην Apple για να έχει τη γραμμή αναζήτησης Google στο iPhone.