Έτοιμα για απογείωση 11 από τα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece

Έτοιμα για απογείωση 11 από τα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece

Ενα από τα μεγαλύτερα και επιχειρησιακά πιο απαιτητικά επενδυτικά προγράμματα των τελευταίων ετών, o εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη χώρα, που ανέλαβε τον Απρίλιο του 2017 η Fraport Greece, βρίσκεται στην τελική ευθεία προς την ολοκλήρωσή του.

Πολυσχιδές και εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα, καθώς οι εργασίες αναβάθμισης και σχεδόν ολοσχερούς αλλαγής φυσιογνωμίας των αεροδρομίων, λάμβανε χώρα εν λειτουργία αυτών, με ό,τι επιχειρησιακές προκλήσεις περιλαμβάνει κάτι τέτοιο, σ’ έναν τομέα έτσι κι αλλιώς ιδιαίτερα απαιτητικό. Η Fraport Greece ανέλαβε το project και παράλληλα δεσμεύτηκε ότι θα βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες - και όλα αυτά χωρίς να επηρεαστεί η εύρυθμη λειτουργία των αερολιμένων.

Στην αρχή η εταιρεία είχε εκτιμήσει ότι τα έργα αναβάθμισης θα στοίχιζαν 330 εκατομμύρια ευρώ, στη συνέχεια και όσο προχωρούσαν οι εργασίες το ποσό επανεκτιμήθηκε στα 415 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σήμερα οι υπεύθυνοι δηλώνουν ότι το τελικό ποσό που θα χρειαστεί για την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος θα ανέλθει σε 440 εκατομμύρια ευρώ.

Το συνολικό άμεσο έσοδο σε βάθος 40 ετών (διάρκεια της παραχώρησης) για το ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα σχετικά μοντέλα που έχουν τρέξει από την εταιρεία, θα ανέρθει σε περίπου 10 δισ. ευρώ. Εμμεσα, όσο καλύτερες, πιο άνετες, πιο ασφαλείς και πιο φιλικές είναι οι υποδομές μιας τουριστικής χώρας για τους ταξιδιώτες, τόσο πιο ελκυστικοί γίνονται και οι προορισμοί της, τόσο πιο εύκολα θα γεμίζουν τα ξενοδοχεία, η εστίαση, τα μουσεία και οι παραλίες της.



Από την Κέρκυρα, λοιπόν, μέχρι τη Ρόδο και από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Χανιά, ο εργοταξιακός «πυρετός» δεν άφησε μέρα να πάει χαμένη, με αποτέλεσμα ήδη οι εργασίες στα 11 από τα 14 αεροδρόμια να έχουν ολοκληρωθεί.

Τα 11 αεροδρόμια

Στη Ζάκυνθο, υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού, οπότε τα check in αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%. Στο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» των Χανίων αναδιοργανώθηκε πλήρως ο αεροσταθμός, οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25% και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν.

Ανάλογες εργασίες ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν και στον διάδρομο απο/προσγείωσης, όπως άλλωστε και στην Καβάλα, όπου πλέον εφαρμόζεται ο «push-back» τρόπος στάθμευσης των αεροσκαφών και άρα επιτυγχάνεται η πλήρης αξιοποίηση της χωρητικότητας των αεροδρομίων. Μάλιστα, στο «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας, επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 2.029 τ.μ.

Στην ηπειρωτική χώρα, ακόμα ένα αεροδρόμιο που άλλαξε εντελώς είναι αυτό του Ακτίου, το οποίο επεκτάθηκε κατά 2.381 τ.μ, αναμορφώθηκε και έχει πλέον 14 check-in, οκτώ πύλες αναχώρησης και διπλάσια σημεία ασφαλείας.

Στη Σάμο επίσης έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση του αριθμού των check-in, των πυλών αναχώρησης και των σημείων ασφαλείας από την επέκταση κατά 1.550 τ.μ., όπως επίσης και στο αεροδρόμιο της Σκιάθου, όπου πραγματοποιήθηκαν εργασίες επέκτασης κατά 2.185 τ.μ. και ανακαίνισης του υπάρχοντος αεροσταθμού, που είχε ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, τον διπλασιασμό των ιμάντων παραλαβής αποσκευών.


Η Μυτιλήνη έχει ένα εκ βάθρων ολοκαίνουργιο σύγχρονο και άνετο αεροδρόμιο, συνολικής έκτασης 7.185 τ.μ, ενώ τα έργα που ολοκληρώθηκαν και στο αεροδρόμιο «Αννα Πολλάτου» της Κεφαλονιάς έχουν δώσει έναν νέο αεροσταθμό επιφάνειας 10.700 τ.μ., γεγονός που σημαίνει αυξημένα check-in κατά 70%, με διπλάσια σημεία ασφαλείας και διπλάσιες πύλες αναχωρήσεων.

Το ολοκαίνουργιο και κατά 3.450 τ.μ. μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Μυκόνου είναι πλέον ένα στολίδι για το νησί, καθώς συνδυάζει την κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική σε ένα σύγχρονο αεροδρομικό περιβάλλον, με μοντέρνα συστήματα. Το αεροδρόμιο της Ρόδου, το δεύτερο μεγαλύτερο που διαχειρίζεται η Fraport Greece μετά και το «Μακεδονία», έχει πλέον μια εντελώς διαφορετική εικόνα, παίζοντας επίσης σημαντικό ρόλο στην αύξηση επισκεπτών στο «σμαραγδένιο» νησί. Πρόκειται για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών, άνετο και φιλικό προς το επιβατικό κοινό.

Το ίδιο ισχύει και για το «Ιωάννης Καποδίστριας» της Κέρκυρας, το οποίο παραδόθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες. Ο νέος τερματικός σταθμός επιφάνειας 10.350 τ.μ. ως επέκταση του υφιστάμενου φιλοξενεί 28 check-in, οκτώ σημεία ελέγχου και 12 πύλες αναχώρησης.
Τα τρία αεροδρόμια στα οποία οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες είναι εκείνα της Κω, της Σαντορίνης και το εμβληματικό «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.