Εξετάζουν σενάριο «Μικρής ΔΕΗ» αλλά χωρίς νερά

Εξετάζουν σενάριο «Μικρής ΔΕΗ» αλλά χωρίς νερά

Του Γιώργου Φιντικάκη

Το έφεραν από εδώ, το έφεραν από εκεί, τελικά η συμφωνία που δρομολογεί η ελληνική κυβέρνηση με τις Βρυξέλλες για τη ΔΕΗ, θυμίζει σε αρκετά σημεία το μοντέλο της «Μικρή ΔΕΗ» του 2014. Μέχρι και πώληση πελατολογίου εξετάζεται να προστεθεί, ενώ απουσιάζουν μόνο τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια και οι μονάδες φυσικού αερίου.

Στη συμφωνία- πακέτο, γιατί περί αυτού πρόκειται, η ελληνική κυβέρνηση θα ζητά να δοθεί η δυνατότητα στη ΔΕΗ να αυξήσει τις ώρες λειτουργίας των δύο παλαιών μονάδων της, της Καρδιάς στη Πτολεμαίδα και του Αμυνταίου στη Φλώρινα, προκειμένου να κερδίσουν μερικά ακόμη χρόνια ζωής.

Επίσης εξετάζει το ενδεχόμενο να συμπεριληφθεί στο πακέτο και η πώληση πελατολογίου της ΔΕΗ, κατά την γνωστή πρόταση του προέδρου της ΔΕΗ για σύσταση ξεχωριστής εταιρείας και διάθεση 500.000 πελατών σε ιδιώτες, προφανώς με στόχο να καταστεί πιο ελκυστική η συμφωνία, και να μειωθεί ταχύτερα το μερίδιο της επιχείρησης. 

Εφόσον τελικά προστεθεί στη συμφωνία και το πελατολόγιο, θα έχουν δίκιο όλοι όσοι ασκούν κριτική στο ΥΠΕΝ ότι αφού περιπλανήθηκε επί μήνες σε διάφορες λύσεις, τελικά κατέληξε σε μοντέλο, παρόμοιο με του 2014. Δηλαδή στην πώληση μιας έτοιμης καθετοποιημένης εταιρείας, από την παραγωγή (μονάδες, ορυχεία) έως την λιανική (πελάτες), με δύο μόνο διαφορές σε σχέση με εκείνο της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου. Την εξαίρεση των υδροηλεκτρικών και των μονάδων φυσικού αερίου.

Συνοψίζοντας την ελληνική πρόταση, αυτή προβλέπει σύμφωνα με τις πληροφορίες τα εξής :

  • Πώληση τριών λιγνιτικών μονάδων, και μιας άδειας. Η τελική λίστα θα περιλαμβάνει την Μελίτη Ι, και την άδεια για τη Μελίτη ΙΙ στη Φλώρινα, και τις δύο μονάδες του σταθμού της Μεγαλόπολης στην Αρκαδία.
  • Παράταση του καθεστώτος περιορισμένης λειτουργίας, για τους προς απόσυρση παλαιούς σταθμούς του Αμυνταίου στη Φλώρινα και της Καρδιάς στη Πτολεμαίδα, από τις 17.500 ώρες σήμερα, στις 32.000 ώρες. Στην πράξη αυτό θα προσθέσει 2-3 ακόμη χρόνια ζωής στους πεπαλαιωμένους σταθμούς, που αντί για το 2018-2020, θα αποσυρθούν γύρω στο 2022, όταν δηλαδή αναμένεται να ενταχθεί σε λειτουργία η υπό κατασκευή ναυαρχίδα της ΔΕΗ, Πτολεμαίδα 5. Η έγκριση του συγκεκριμένου αιτήματος, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την πώληση των τεσσάρων μονάδων
  • Πώληση πελατολογίου της ΔΕΗ σε ιδιώτες, κατά το μοντέλο της πρότασης του Μ.Παναγιωτάκη, σκέψη ωστόσο που δεν έχει ακόμη "κλειδώσει".
  • Επανεξέταση της υποχρέωσης της ΔΕΗ να πουλά στον ανταγωνισμό ποσότητες ενέργειας σε χαμηλές τιμές μέσω των δημοπρασιών τύπου ΝΟΜΕ, προκειμένου να μειώσει το μερίδιό της στο 49,5% στα τέλη του 2019. Το συμπληρωματικό μνημόνιο προβλέπει ότι σε περίπτωση πώλησης μονάδων από την ΔΕΗ, θα πρέπει να επεξεταστούν οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ.

Τα από εδώ και πέρα βήματα έχουν ως εξής. Η πρόταση αποστέλλεται εντός της εβδομάδα στη DG Comp, εφόσον αυτή εγκριθεί, τότε την μεθεπόμενη εβδομάδα, δηλαδή στα τέλη Νοεμβρίου, θα ανακοινωθεί και το Market Test, που θα κρίνει και το πραγματικό επενδυτικό ενδιαφέρον. 

Φωτογραφία Intime News

Διαβάστε Περισσότερα

Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για το Λέμφωμα

#LightItGreen: Στα «πράσινα» τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, στο «φως» η Ομόνοια