FT: Η ΕΕ ετοιμάζεται να επιβάλει δασμούς πολλών δισ. στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

FT: Η ΕΕ ετοιμάζεται να επιβάλει δασμούς πολλών δισ. στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ενημερώσει εντός της ημέρας αυτοκινητοβιομηχανίες πως θα εφαρμόσει προσωρινά επιπρόσθετους δασμούς, ύψους ως και 25%, στα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα από τον επόμενο μήνα, αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα Financial Times, επικαλούμενη πηγές της στις Βρυξέλλες.

Η Κομισιόν φέρεται να είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στο μέτρο αυτό παρά τις προειδοποιήσεις από μέρους της κυβέρνησης της Γερμανίας πως έτσι διακινδυνεύει να πυροδοτήσει εξαιρετικά δαπανηρό εμπορικό πόλεμο με την Κίνα, προστίθεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας.

Οι δασμοί, που αναμενόταν να ανακοινωθούν, θα είναι ένα σοκ για τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων που εισάγουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ. Εκτιμάται ότι το κόστος για τις κινέζικες μάρκες θα ανέλθει σε δισ ευρώ, αναφέρει το Reuters.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποίησε τρεις Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ότι δεν έχουν παράσχει επαρκείς πληροφορίες για την έρευνά της κατά των επιδοτήσεων, αναφέρει το Reuters. Ένας εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είπε ότι η νέα ημερομηνία για την ανακοίνωση των δασμών δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.

Η BYD είναι μια από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που ελπίζουν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη που δυνητικά αντιμετωπίζουν επιπλέον δασμούς, αναφέρει το Automotive News Europe. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis Κάρλος Ταβάρες χαρακτήρισε «παγίδα» τους δασμούς της ΕΕ και των ΗΠΑ στα κινεζικά EV.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 4 Οκτωβρίου 2023 ξεκίνησε επίσημα έρευνα κατά των επιδοτήσεων σχετικά με τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με συσσωρευτή (BEV) από την Κίνα.

Η Επιτροπή κίνησε την έρευνα αυτή με δική της πρωτοβουλία (αυτεπαγγέλτως), αφού συγκέντρωσε επαρκή αποδεικτικά στοιχεία που δείχνουν ότι η πρόσφατη απότομη αύξηση των εισαγωγών φθηνών και επιδοτούμενων ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα στην ΕΕ συνιστά οικονομική απειλή για την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ.