Γιατί το outlook της Autohellas είναι βελτιωμένο για το 2021

Γιατί το outlook της Autohellas είναι βελτιωμένο για το 2021

Οι κινήσεις που έκανε η Autohellas μέσα στο δύσκολο 2020 επέτρεψαν στην εταιρεία rent-a-car, μακροχρόνιου leasing και εμπορίας αυτοκινήτων να παραμείνει κερδοφόρος, όπως είπε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της Ευτύχης Βασιλάκης, χθες, στη γενική συνέλευση. Μάλιστα, η εταιρία πρόκειται να διανείμει και μέρισμα 0,23 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2020, μένοντας πιστή στο σερί των κερδών, όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης. 

«Εάν δείτε άλλες εταιρίες με δραστηριότητα στην ενοικίαση αυτοκινήτων, δεν θα βρείτε εύκολα κερδοφόρο αποτέλεσμα» είπε χαρακτηριστικά χθες.

Τι «διέσωσε» όμως, τα μεγέθη της εταιρείας; Η πώληση ενός σημαντικού τμήματος στόλου που ήταν ανενεργός και αφορούσε το κομμάτι των βραχυπρόθεσμων ενοικιάσεων, κίνηση που επέτρεψε τη βελτίωση την ενίσχυση των αποτελεσμάτων της Autohellas. Έτσι, το τέταρτο τρίμηνο τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 6,3 εκατ. ευρώ, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με το 2019, ενώ οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 131 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση κατά 4%.

Περιγράφοντας τις επιδόσεις του 2020, ο επικεφαλής της Autohellas ανέφερε ότι στο rent-a-car η δραστηριότητα περιορίστηκε από τα μέσα Ιουλίου έως τα τέλη Οκτωβρίου, δηλαδή σε μόλις τρεισήμισι μήνες. Κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος, η εταιρία είχε το 60-65% της δραστηριότητας του 2019.

Αντίθετα, οι μακροχρόνιες ενοικιάσεις δεν επηρεάστηκαν από την πανδημία. Σε αντίθεση, δηλαδή, με την κρίση των ετών 2009-2018, όπου η ζήτηση για εταιρικό leasing υποχώρησε δραματικά, αυτό δεν συνέβη στη σημερινή υγειονομική κρίση λόγω και του ότι οι συμβάσεις είναι τριετούς ή πενταετούς διάρκειας.  

Περιορισμένες είναι οι επιπτώσεις και στον τρίτο κλάδο της εταιρείας, την εμπορία και πώληση αυτοκινήτων, όπου η πτώση τοποθετείται πανελλαδικά περίπου στο 29%.

Βελτιωμένο outlook

Με τα δεδομένα αυτά, το outlook για την εταιρεία τη φετινή χρονιά είναι σημαντικά καλύτερο, σε σχέση με το 2019. Κι αυτό παρότι μέχρι και τον Ιούνιο η ζήτηση θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα και θα εξαρτηθεί από την πρόοδο των εμβολιασμών, όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης. «Ξεκινήσαμε τη χρονιά με λιγότερα βάρη» είπε, εννοώντας την μείωση του ανενεργού στόλου στην οποία έχει προχωρήσει η Autohellas.

Όσον αφορά τις θυγατρικές εταιρείες εκτός Ελλάδας, δεδομένου ότι η τουριστική κίνηση αναμένεται να ξεκινήσει αρκετά αργότερα από άλλες χρονιές και με σαφώς μικρότερα μεγέθη, νέα προϊόντα και υπηρεσίες σχετικά με τις εταιρικές μισθώσεις προωθούνται, ενώ ενδυναμώνεται ακόμα περισσότερο η πώληση μεταχειρισμένου αυτοκινήτου στοχεύοντας σε διεύρυνση των καναλιών πώλησης.

Σημειώνεται ότι η Autohellas κατέγραψε, για πρώτη φορά άνοδο, των δεικτών λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA, EBIT) το τέταρτο τρίμηνο του 2020, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, μείωσε συνολικά το 2020, τον καθαρό δανεισμό κατά 60,4 εκατ. ευρώ και αύξησε τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σε 111 εκατ. ευρώ από 40,1 εκατ. ευρώ τέλη του 2019.