H Κρι - Κρι μεγάλωσε και ψάχνει επενδυτές

H Κρι - Κρι μεγάλωσε και ψάχνει επενδυτές

Του Απόστολου Σκουμπούρη

«Είμαστε ανοικτοί προς συνεργασίες. Γι'' αυτό άλλωστε πήγαμε και στο Road Show που διοργάνωσε η ΕΧΑΕ στο Λονδίνο το Σεπτέμβριο. Είμαστε ανοικτοί για νέους επενδυτές και νέους partners, πάντα όμως σε μειοψηφικό ποσοστό, χωρίς να αλλάζει κάτι από το status quo της αυτόνομης οργανικής ανάπτυξης που έχουμε και θα συνεχίσουμε να έχουμε».

Με τα λόγια αυτά απάντησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κρι-Κρι κ. Παναγιώτης Τσινάβος χθες, σε ερώτηση για το ενδεχόμενο εισόδου επενδυτών στην εταιρεία, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στην Αθήνα, για την παρουσίαση του νέου στραγγιστού γιαουρτιού της εταιρείας με το οποίο βγαίνει δυναμικά πλέον σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Ο κ. Τσινάβος άφησε να εννοηθεί ότι με το σημερινό free float που φτάνει μόλις στο 21% είναι σαφές ότι η Κρι-Κρι δεν έχει τη δυνατότητα να καρπωθεί τα οφέλη σημαντικών κεφαλαίων που μπορούν να υποστηρίξουν το όραμα διεθνοποίησης και κατάκτησης νέων αγορών που έχει η Σερραϊκή εταιρεία.

Ξεκαθάρισε όμως ότι αδιαπραγμάτευτος όρος είναι η αυτόνομη οργανική ανάπτυξη αλλά και η παραμονή του management και εν γένει της διοίκησης ως έχει. Παράλληλα, τόνισε ότι οι συνεργασίες δεν είναι κατ'' ανάγκη μετοχικές, μπορεί να είναι και επιχειρησιακές όπως αυτή που η Κρι-Κρι έχει συνάψει με την ιστορική ελληνική εταιρεία ΙΟΝ.

Στη χθεσινή συνέντευξη τύπου έγινε γνωστό ότι η εταιρεία συνεχίζει να «τρέχει» με ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης 14%, ενώ στόχος είναι η πρώτη πλέον θέση στην αγορά του ελληνικού γιαουρτιού στην Ελλάδα και η περαιτέρω εξάπλωση των προϊόντων της στην Ευρώπη.

Μιλώντας για το προφίλ της Κρι-Κρι και την κουλτούρα της γενικότερα επισήμανε ότι «κύριο χαρακτηριστικό και κεντρική φιλοσοφία της εταιρείας μας ήταν πάντα η σύνεση. Έτσι συνεχίζουμε.

Η πρωτιά έρχεται βήμα βήμα. Δεν είμαστε εκτεθειμένοι σε μεγάλα δάνεια».

Κάποτε ξεκινήσαμε από τις Σέρρες ως μια απολύτως τοπική εταιρεία και κανείς δεν πίστευε ότι θα είμαστε μέσα σ'' αυτά τα χρόνια σε τόσες αγορές. Αναφορικά με το γιαούρτι, τόνισε ότι «ξεκινήσαμε πριν από 14 χρόνια έχοντας μηδενικό ποσοστό στην ελληνική αγορά και πλέον έχουμε φτάσει στη δεύτερη θέση».

Πλέον οι εξαγωγές έχουν ξεπεράσει το 30% του συνόλου των πωλήσεων και στόχος είναι να φτάσουν στο 50% μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια, ενώ φέτος η αύξηση στις εξαγωγές φτάνει στο 72%.

Το γιαούρτι είναι μια παγκόσμια επιτυχία της Ελλάδας

«Το γιαούρτι είναι μια παγκόσμια επιτυχία για τη χώρας μας» επισήμανε ο κ. Τσινάβος, τονίζοντας ότι τα περιθώρια για τους Έλληνες παραγωγούς είναι πολύ μεγάλα.

Ο κ. Τσινάβος ξεκαθάρισε ότι η κύρια αγορά για την Κρι-Κρι είναι η Ευρώπη, που είναι μια αγορά που υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια περαιτέρω διείσδυσης, ενώ τόνισε ότι ο τζίρος του γιαουρτιού στην ήπειρο φτάνει το 1 δισ. ευρώ ετησίως.

Η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης στο γιαούρτι είναι η Αγγλία, εκεί άλλωστε η Κρι-Κρι έχει και το 45% των εξαγωγών της.

Αναφερόμενος στο στρατηγικό επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας τόνισε ότι «είμαστε επικεντρωμένοι αποκλειστικά στο παγωτό και το γιαούρτι, σ'' αυτές τις δύο κατηγορίες εστιάζουμε με ασφάλεια και καλά αποτελέσματα».

Για Σκλαβενίτη και πληρωμές στο λιανικό εμπόριο

Αναφορικά με το Σκλαβενίτη και το νέο status quo στο χώρο του λιανεμπορίου ο κ. Τσινάβος τόνισε ότι τα πρώτα δείγματα είναι θετικά, εκφράζοντας την αισιοδοξία ότι η αγορά θα εξυγιανθεί.

Αναφέρθηκε στο χρόνιο πρόβλημα που έχει παγιωθεί στη χώρα μας όπου οι λιανέμποροι πληρώνουν τους προμηθευτές μετά από πολλούς μήνες, ενώ οι εταιρείες πληρώνουν τους παραγωγούς (και ορθώς πράττουν) εντός 15 ημερών.

Ο κ. Τσινάβος επισήμανε ότι το νομοσχέδιο που προωθείται που θα ενεργοποιεί την υποχρέωση πληρωμών μέσα σε 60 ημέρες σ'' ότι αφορά τα φρέσκα προϊόντα (γάλα, γιαούρτι κ.λπ.) είναι πολύ καλή αλλά μένει να δούμε την εφαρμογή της στην πράξη.

Παράλληλα, τόνισε ότι οι εξαγωγές στο εξωτερικό πληρώνονται σταθερά και αμετάκλητα εντός 45 ημερών.