Οι δασμοί που μπορεί να επιβληθούν ανέρχονται σε μέχρι 35%.
Κομισιόν: Εγκρίθηκε η πρόταση για επιβολή  δασμών στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων

Κομισιόν: Εγκρίθηκε η πρόταση για επιβολή δασμών στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων

Οι δασμοί που μπορεί να επιβληθούν ανέρχονται σε μέχρι 35%.

Σήμερα, η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από την Κίνα έλαβε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη μέλη της ΕΕ αναφέρει η Κομισιόν.

Οι δασμοί που μπορεί να επιβληθούν ανέρχονται σε μέχρι 35%. Στην αρμόδια ομάδα εργασίας, πέντε κράτη μέλη μεταξύ των οποίων η Γερμανία ψήφισαν κατά, 12 απείχαν και 10 τάχθηκαν υπέρ. Η πρόταση της Κομισιόν δεν θα εφαρμοζόταν εάν μια ενισχυμένη πλειοψηφία 15 κρατών μελών της ΕΕ, που να αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ, ψήφιζε κατά.

Η πρώτη αντίδραση κατά της απόφασης ήρθε από τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών ο οποίος κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αποφύγει το ξέσπασμα ενός «εμπορικού πολέμου» με το Πεκίνο.

Η Επιτροπή «δεν πρέπει να κηρύξει εμπορικό πόλεμο» παρά την ψηφοφορία αυτή, δήλωσε ο φιλελεύθερος υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ και ζήτησε να βρεθεί «μια λύση έπειτα από διαπραγμάτευση» με το Πεκίνο. Η Γερμανία είχε ψηφίσει κατά της πρότασης για τους επιπλέον φόρους.

Εξάλλου ο μεγαλύτερος όμιλος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο όμιλος Volkswagen, κατήγγειλε το πράσινο φως των χωρών της ΕΕ για την αύξηση των τελωνειακών δασμών στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, κάνοντας λόγο για μια «κακή προσέγγιση» για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

«Καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την κινεζική κυβέρνηση να συνεχίσουν με εποικοδομητικό τρόπο τις διαπραγματεύσεις για μια πολιτική λύση», ανέφερε η Volkswagen σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW Όλιβερ Τσίπσε χαρακτήρισε την ψηφοφορία για τους επιπλέον δασμούς, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των μελών της ΕΕ, «μοιραίο σινιάλο για την ευρωπαϊκή βιομηχανία της αυτοκίνησης». Πρόσθεσε πως χρειάζεται μια ταχεία διευθέτηση ανάμεσα στις Βρυξέλλες και το Πεκίνο ώστε να αποφευχθεί μια εμπορική σύγκρουση.

Η Geely Holding, η οποία έχει μερίδια στις αυτοκινητοβιομηχανίες Polestar και Volvo Cars, εξέφρασε απογοήτευση για το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει επιπλέον δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα λέγοντας ότι θα μπορούσε να εμποδίσει τις οικονομικές και τις εμπορικές σχέσεις.

Ουδέτερη η στάση της Σουηδίας

Νωρίτερα, η  Σουηδία έκανε γνωστό ότι θα απόσχει στην ψηφοφορία για την επιβολή από την Ευρωπαϊκή Ένωση δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ο υπουργός Εξωτερικού Εμπορίου της χώρας.

Ο Μπέντζαμιν Ντούσα δήλωσε πως η Σουηδία είχε σκεφθεί να καταψηφίσει τους δασμούς, αλλά αποφάσισε να απόσχει έπειτα από συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Είχαμε πολύ θετικές ενδείξεις μόλις πρόσφατα από την Κομισιόν ότι καλώς εχόντων μπορούν να προχωρήσουν με μεμονωμένες λύσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία και συγκεκριμένα για τη Volvo Cars», είπε.

«Η θέση της Σουηδίας είναι ότι το καλύτερο πράγμα θα ήταν η Κίνα και η ΕΕ να μπορέσουν καταλήξουν από κοινού σε συμφωνία σε σχέση με αυτό το πρόβλημα».

Η Σουηδία τήρησε αποχή σε μία πρώτη μη δεσμευτική ψηφοφορία τον Ιούλιο σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει τους δασμούς.

Η πρόταση της Κομισιόν μπορεί να εφαρμοστεί εκτός αν μια ενισχυμένη πλειοψηφία 15 κρατών μελών της ΕΕ, που να αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ, ψηφίσει κατά.

Όρμπαν: Η ΕΕ οδεύει προς έναν «οικονομικό ψυχρό πόλεμο» με την Κίνα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατευθύνεται σε έναν «οικονομικό ψυχρό πόλεμο» με την Κίνα καθώς οι ηγέτες της προετοιμάζονται για μια κρίσιμη ψηφοφορία επί του ζητήματος της επιβολής ή όχι δασμών στις εισαγωγές κινεζικής κατασκευής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, προειδοποίησε νωρίτερα σήμερα ο Ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Ορμπάν, η χώρα του οποίου ασκεί το τρέχον εξάμηνο την εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ.

Να σημειωθεί ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ ψήφισαν σήμερα για την επιβολή ή μη για τα επόμενα πέντε χρόνια δασμών έως και 45% στα εισαγόμενα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα στο πλαίσιο της πιο γνωστής εμπορικής υπόθεσης της ένωσης, κάτι που εγκυμονεί τον κίνδυνο το Πεκίνο να προβεί σε αντίποινα.

Αφού απείχε από μια πρώτη μη δεσμευτική ψηφοφορία για την πρόταση τον Ιούλιο, η Γερμανία, ο βασικός εμπορικός εταίρος της Ουγγαρίας και η μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ, θα ψηφίσει κατά της επιβολής δασμών από την ΕΕ, δήλωσαν στο Reuters πηγές που έχουν γνώση του θέματος.

«Αυτό που μας βάζουν να κάνουμε τώρα, ή αυτό που θέλει να κάνει η ΕΕ, είναι ένας οικονομικός ψυχρός πόλεμος», δήλωσε ο Ορμπάν στο ουγγρικό κρατικό ραδιοφωνικό δίκτυο σε συνέντευξη που παραχώρησε, αναφερόμενος στους προτεινόμενους δασμούς της ΕΕ στην Κίνα.

Ο Ορμπάν, ο οποίος ηγήθηκε προσπάθειας στην κεντρική Ευρώπη να φέρει κινεζικά εργοστάσια κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών στην Ουγγαρία, δήλωσε ότι η Ουγγαρία, μια περίκλειστη χώρα, δεν θέλει να στριμωχθεί σε κανένα μπλοκ και θέλει να συνεχίσει το εμπόριο και με τις δύο πλευρές.

Επίσης σημείωσε ότι τα προϊόντα που κατασκευάζονται στην ΕΕ θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να πωληθούν αν η παγκόσμια οικονομία χωριστεί σε δύο μπλοκ και πρόσθεσε ότι είναι ασαφές αν η Ουγγαρία μπορεί να εξακολουθήσει με επιτυχία τη στρατηγική της για «οικονομική ουδετερότητα».